Toon posts:

[search] zonder HK access geen HK in search

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog een verbetering op de search, die in mijn ogen nog steeds niet 100 % werkt.
Ik heb geen HK access, maar zie wel de hele tijd HK topics in de search, meer als topics die wel accessible zijn voor mij.
Dit is redelijk vervelend, omdat ik deze topics toch aanklik (lees vaak alleen maar de kop) en dan iedere keer : user not allowed zie staan.

Misschien is het dus een verbetering als er in de search word nagekeken of je HK access hebt en aan de hand daarvan topics te zien krijgt die gerelateerd zijn aan jou positie op het forum. ( access of niet) ( :r dat was een hele mond vol)

Ook bij de omega search, die ikzelf geweldig vind, heb ik een aanvulling.
De topics waarop gezocht word komen onderaan te staan.
Als de pagina nu eens zou verspringen naar onderaan (waar de gevonden topics beginnen,na het search veld) ipv gewoon hetzelfde te blijven staan.
Ik denk de hele tijd dat er niets gevonden is.

Hoop dat jullie er iets mee kkunnen doen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 14:02:
Ook bij de omega search, die ikzelf geweldig vind, heb ik een aanvulling.
De topics waarop gezocht word komen onderaan te staan.
Als de pagina nu eens zou verspringen naar onderaan (waar de gevonden topics beginnen,na het search veld) ipv gewoon hetzelfde te blijven staan.
Ik denk de hele tijd dat er niets gevonden is.
[flauw]Grotere monitor kopen :? [/flauw]

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 26-12-2002 14:17 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat je geen topics in de search krijgt waar je geen toegang tot hebt: lijkt me vrij logisch ja. Hoe en wat technisch kan en bestaat, laat ik aan de mensen met verstand daarvan over :+

Je kan trouwens al wel groepen selecteren waar je in wilt zoeken, dus wat dat betreft zie je ze al niet als je alleen de groepen selecteert waar je je antwoord verwacht :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

De gewone search is nog in ontwikkeling. Je zou bij je zoekopdracht gewoon de huiskamer kunnen uitvinken (hoewel ik niet zeker weet of dat mogelijk is als je nog geen huiskamer hebt), maar het is inderdaad waarschijnlijk een probleem dat niet al te lastig op te lossen zal zijn.

Fouten en bugs in de omega-search rapporteren!
Persoonlijk heb ik er geen problemen meer mee, het was aan het begin inderdaad even wennen, maar als je het eenmaal gewend bent dat je zoekopdracht bovenaan blijft staan heb je er geen last meer van. Ik vind het zelf wel makkelijk dat je nog even snel je opdracht kan aanpassen :).

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 26 December 2002 @ 14:17:
Je kan trouwens al wel groepen selecteren waar je in wilt zoeken, dus wat dat betreft zie je ze al niet als je alleen de groepen selecteert waar je je antwoord verwacht :)
Vaak vind je antwoorden op de meest vreemde plaatsen.
Als ik echt op zoek ben naar een topic kan ik me voorstellen dat ik weet dat ik het eerder in "een of ander subforum" eerder gelezen heb en dat kan aanvinken.
Je zou bij je zoekopdracht gewoon de huiskamer kunnen uitvinken
nee dat kan niet, geen acces, dan word het ook werkelijk nergens weergegeven

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 20:10:
nee dat kan niet, geen acces, dan word het ook werkelijk nergens weergegeven
Ik heb net even uitgelogd, met de Omega-search kun je gewoon de fora gebruiken waarin je wilt zoeken, de gewone search gebruik ik sowieso niet, omdat die vrijwel nooit iets vindt. Ik kan ook geen zoekwoorden verzinnen waarmee ik een huiskamertopic als resultaat krijg :).

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 14:02:
Misschien nog een verbetering op de search, die in mijn ogen nog steeds niet 100 % werkt.
Goh
:+
Ik heb geen HK access, maar zie wel de hele tijd HK topics in de search, meer als topics die wel accessible zijn voor mij.
Dit is redelijk vervelend, omdat ik deze topics toch aanklik (lees vaak alleen maar de kop) en dan iedere keer : user not allowed zie staan.
Ai, dat moet lijkt mij wel worden gefixed. Dit betekend dus dat gesloten forums wel te bekijken zijn dmv van de search. Dus, dan lijkt me dat A61 en crew fora ook op die manier openbaar is, ALS je op die manier een topic kunt vinden..

toch?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 26 December 2002 @ 20:38:
Ai, dat moet lijkt mij wel worden gefixed. Dit betekend dus dat gesloten forums wel te bekijken zijn dmv van de search. Dus, dan lijkt me dat A61 en crew fora ook op die manier openbaar is, ALS je op die manier een topic kunt vinden..

toch?
nee, niet helemaal juist.
ik zie alleen de topictitels.
A61 is goed beveiligd.( je mag geen foto's maken in een straal van 5 kilometer ;) )
ik zie dus alleen de topictitels, maar kan ze niet bekijken.
Weet niet opf ik ook a61 topics tegenkom.
Kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 21:10:
nee, niet helemaal juist.
ik zie alleen de topictitels.
A61 is goed beveiligd.( je mag geen foto's maken in een straal van 5 kilometer ;) )
ik zie dus alleen de topictitels, maar kan ze niet bekijken.
Weet niet opf ik ook a61 topics tegenkom.
Kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Die zal je sowieso niet tegenkomen, want Area61 is pas opgericht nadat de search voor het laatst is geindexeerd ;). Laatste indexering was 30-07-02, Area61 is van eind september: Een nieuw private forum voor een aantal vaste bezoekers.

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 26 December 2002 @ 20:21:
Ik heb net even uitgelogd, met de Omega-search kun je gewoon de fora gebruiken waarin je wilt zoeken, de gewone search gebruik ik sowieso niet, omdat die vrijwel nooit iets vindt. Ik kan ook geen zoekwoorden verzinnen waarmee ik een huiskamertopic als resultaat krijg :).
gewoon ff gezocht met zoekwoord : "windows"

dit is een snap van vele resultaten
Afbeeldingslocatie: http://www.thecouch.nl/hksearch.gif

ow jah, en hoezo word de omega search eigenlijk niet gebruiikt als vaste search>?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 21:25 ]

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 21:24:
gewoon ff gezocht met zoekwoord : "windows"

dit is een snap van vele resultaten
[afbeelding]

ow jah, en hoezo word de omega search eigenlijk niet gebruiikt als vaste search>?
OK, ik dacht dat je bedoelde met de gewone search, met de Omega-search (deze kijkt niet naar je React-cookie) kun je namelijk wel de huiskamer uitschakelen door gewoon niet in dat forum te zoeken :). Je kunt (net als bijvoorbeeld windows-bestanden) met control meerdere fora selecteren en dan selecteer je de fora waarin je wilt zoeken.

Meer info over de search: Downtime, React v1.7, Search
Pagina: 1