[FIFA 2003] Verdedigen moeilijk

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Dag mensen,

ik speel nu al een paar maanden FIFA 2003 en het gaat steeds beter.
Ik speel nu op proffesioneel niveau. Maar ik vind dat het verdedigen heel erg lastig. Als ik tegen de computer speel kan de computer soms gewoon door mijn hele verdediging lopen. Dus als de computer de bal heeft op mijn helft is het voor mij altijd beentjes zweten.
'Veel oefenen' is logisch ja; ik krijg het al beter onder de knie. Maar nog vindt ik dat het verdedigen heel erg moeilijk is in verhouding tot het hele spel.
Aanvallen bijvoorbeeld, is wel goed te doen en ik scoor daarbij regelmatig (niet dat jullie denken dat ik met 7 vingers aan het FIFA-en ben).

Hebben meer mensen hier problemen met verdedigen of hoe pakken jullie het aan?

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Heb ik ook vaak. De verdedigers staan er bij en kijken ernaar. Zo krijgt de computer te vaak 1op1 situaties met mijn keeper. :(
Ik probeer gewoon om te wachten en te wachten en op het juiste moment te tackelen (niet zo'n sliding tackle). Maar als de pc een mannetje voorbij is heb je vaak een probleem, door de niet al te slimme selectie van spelers en de fluimende spelers die er niet opaf lopen :)

• Bernaar
Fakir schreef op 26 december 2002 @ 14:01:
Heb ik ook vaak. De verdedigers staan er bij en kijken ernaar. Zo krijgt de computer te vaak 1op1 situaties met mijn keeper. :(
Ik probeer gewoon om te wachten en te wachten en op het juiste moment te tackelen (niet zo'n sliding tackle). Maar als de pc een mannetje voorbij is heb je vaak een probleem, door de niet al te slimme selectie van spelers en de fluimende spelers die er niet opaf lopen :)
Precies! En daar is geen oplossing of fix voor ofzo? :?
Hmmm, misschien dat de patch 'FIFA 2004' helpt... 'K weet alleen nog niet wanneer ie uitkomt :+

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 11:29
Vind het ook irritant dat ze niet goed verdedigen :) en ik vind het ook moeilijk om een "cross" te geven dus een voorzet, en dan koppen...

• Bernaar
Pred schreef op 26 December 2002 @ 17:07:
Vind het ook irritant dat ze niet goed verdedigen :) en ik vind het ook moeilijk om een "cross" te geven dus een voorzet, en dan koppen...
Ow dat vin ik juist nog wel te doen hoor :)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik kan me mateloos iriteren dat fifa zo'n beetje volledig bepaald welk mannetje je krijgt, das toch te zielig voor woorden :(

als ze daar nou eens iets aan deden, dan hadden ze al een grote iritatiefactor druitgebouwd

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gewoon veel blijven spelen, ik speel FIFA sinds '97. Proberen te voorkomen dat de tegenstander in je 16m komt en op tijd van speler switchen helpt ook enorm.
Suc6 ermee

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Het meest irritante aan 2003 is het dat je voor geen meter verdedigend kunt koppen naar een van je eigen spelers. Je bent altijd genoodzaakt om of de bal ver weg te knallen, maar dat lukt bijna niet omdat je spelers eerst altijd de bal aannemen en dan komt er meteen een tegenstander aan om de bal te veroveren. Zo verlies ik bijna altijd

Verwijderd

kHeb zelf eik weinig probs met verdedigen in Fifa .. Het is af en toe lastig als ze veel 'q-en' zeg maar, dus dat mensen de ruimte inlopen, dan lopen je (centrale)verdedigers eigenlijk altijd achter de 2 centrumspitsen aan en kan de middelste man op dat moment gemakkelijk door de verdediging heenkomen.

Als ik uitverdedig zorg ik dat de bal eigenlijk altijd bij 1 van de backs is, is dat het geval druk ik op q zodat mensen vrij gaan lopen en zo raak ik de bal gemakkelijk weer kwijt aan een medespeler :) Zo heel moeilijk is het dus niet :) Wat me trouwens opvalt is dat als ik scoor het heel vaak voorkomt dat de tegenstander daarna meteen ook scoort(uit de 1ste beste aanval), maargoed dat zal wel aan mij liggen :)

• Bernaar
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 18:06:
kHeb zelf eik weinig probs met verdedigen in Fifa .. Het is af en toe lastig als ze veel 'q-en' zeg maar, dus dat mensen de ruimte inlopen, dan lopen je (centrale)verdedigers eigenlijk altijd achter de 2 centrumspitsen aan en kan de middelste man op dat moment gemakkelijk door de verdediging heenkomen.

Als ik uitverdedig zorg ik dat de bal eigenlijk altijd bij 1 van de backs is, is dat het geval druk ik op q zodat mensen vrij gaan lopen en zo raak ik de bal gemakkelijk weer kwijt aan een medespeler :) Zo heel moeilijk is het dus niet :) Wat me trouwens opvalt is dat als ik scoor het heel vaak voorkomt dat de tegenstander daarna meteen ook scoort(uit de 1ste beste aanval), maargoed dat zal wel aan mij liggen :)
Wij hadden het ook niet over uitverdedigen hoor, dat lukt me ook wel!

Idd heb ik hetzlefde merkwaardige als jij hebt, namelijk dat ze gelijk weer scoren als ik heb gescoort. Het lijkt wel alsof ze dan extra goed worden. Ik vind dat altijd erg irritant.

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
dat komt omdat je dan weer even relaxt bent en gewoon wilt uitspelen. Ik heb het omgekeerd ook vaak. Computer scoort, ik vlak daarna. Dan doe je er even dat schepje bovenop.

• Pred
Wat ik ook irritant vind is dat als de bal vanuit de lucht komt (bijvoorbeeld de 'a'-toets) en dat er 2 mannetjes staan en dat ALTIJD de computer wint!!! Dus dat de computer em altijd door kopt en dat mijn mannetje ompleurt.

Verwijderd

wat ik nou altijd heb is dat de tegenstander altijd uit corners scoort dat loopt iedereen uit het doel weg en dan wint de tegenstander het kopduel en dan rolt tie bal er zo in iemand hier ook problemen mee?

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 21:34:
wat ik nou altijd heb is dat de tegenstander altijd uit corners scoort dat loopt iedereen uit het doel weg en dan wint de tegenstander het kopduel en dan rolt tie bal er zo in iemand hier ook problemen mee?
gewoon niets doen met een corner, de tegenstander kopt nooit hard genoeg en je keeper pakt altijd de bal. Alleen als je zeker weet dat je de bal raakt een keer de kop-knop indrukken, anders loopt je doelman te ver uit.

uhm...

Verwijderd

Fakir schreef op 26 December 2002 @ 19:59:
dat komt omdat je dan weer even relaxt bent en gewoon wilt uitspelen. Ik heb het omgekeerd ook vaak. Computer scoort, ik vlak daarna. Dan doe je er even dat schepje bovenop.
Nou dat denk ik niet :) Het is dan vaak zo dat 1 zon ventje zomaar 3 van je eigen ventjes voorbij loopt :) Maak je een sliding dan heeft dat opeens helemaal geen nut meer ofzo dan raaktie NOOIT de bal, ook niet de man trouwens :)

Verwijderd

Ik heb 't gekocht voor de GC en het kan imho nog steeds niet tegen ISS op, ik heb het idee dat elke wedstrijd hetzelfde is en alleen de shirts en de spelers anders zijn. Als de bal langzaam richting doellijn rolt dan zit de keeper wel eens mis en ipv dat ie er naar toe duikt of 'm de tribune in schiet loopt ie er maar wat debiel achter aan. Zo heb ik al een paar knullige doelpunten kunnen maken en tegen gehad en dat gebeurde me bij ISS nooit.

ISS is nog steeds realistischer en speelt ook nog steeds stukken beter :)

Verwijderd

Zit er eigenlijk verschil tussen 2002 en 2003? Zo, nee kan ik ook ff meepraten. Ik heb n.l. 2002!

• Sjonny75
  • Laatst online: 21-12-2021
Er zit weldegelijk verschil in Fifa 2002 t.o.v. 2003.
Kwa verdedigen vooral, ik heb ook dat een tegenstander soms gewoon zonder enige moeite door mijn verdedeging heen loopt. Ik vind dit zeer irritant, hoewel ik nu bijna niet meer verlies (na een dag spelen)

• Bernaar
Sjonny75 schreef op 28 december 2002 @ 00:08:
Er zit weldegelijk verschil in Fifa 2002 t.o.v. 2003.
Kwa verdedigen vooral, ik heb ook dat een tegenstander soms gewoon zonder enige moeite door mijn verdedeging heen loopt. Ik vind dit zeer irritant, hoewel ik nu bijna niet meer verlies (na een dag spelen)
op welk niveau?

• Bernaar
Trouwens, over dat uitkomen van de keeper;

Je moet gewoon niet gelijk bij de corner op koppen drukken, maar pas als de bal echt boven je poppetje hangt.
Dan zal je keeper niet meer uitkomen en rolt de bal niet zomaar het doel in.

• mycosis
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Over corners:

Hebben jullie wel eens direct uit een corner gescoord?
Als ik een corner heb speel ik hem altijd direct, want bij corners wint de computer altijd het kopduel. Wat ik ook doe, ik win ze nooit... :(

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik sprint altijd in zo'n situatie met 'w' (en Spatie soms) achter de tegenstander aan en als ik bij m ben dan druk ik steeds op 'D'. Als mn ventje een meter achter m loopt, dus ik kan er niet meer bij met 'D', dan maak ik sliding met 'A', (alleen buiten strafschopgebied ;) ) want uit een vrije schop scoren ze toch nooit B).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Ik heb nooit last van moeilijk verdedigen...
Als de computer in de aanval is zoek ik gauw een speler die al ver achterin sta. Dan laat ik de tegenstander rustig op me afkomen en druk ik gezellig op D.
Daarna vol in de aanval met mijn geweldige Ajaxteam 8)

• Pred
mycosis schreef op 29 December 2002 @ 23:24:
Over corners:

Hebben jullie wel eens direct uit een corner gescoord?
Als ik een corner heb speel ik hem altijd direct, want bij corners wint de computer altijd het kopduel. Wat ik ook doe, ik win ze nooit... :(
'W' al es geprobeerd?? Ik nog niet ik wil het gaan proberen maar krijg nu nooit meer een corner :D
Pagina: 1