Linux Op 486 Laptop zonder cdrom

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Tja, waarschijnlijk is het al vaker voor gekomen, maar ik wou het toch vragen:

- Welk besturingsysteem zou je aanraden voor een 486 laptop, met een 3com pcmcia nicje, 400mb hdd, 12mb ram. :P

- Hoe installeer ik linux erop, zonder een cdrom speler? Ik weet dat het kan via internet, maar dan heb je weer diskettes nodig daarvoor? (ftp install?). Zijn die speciale diskettes ook gewoon te downloaden?

oohja, niet al te ingewikkeld, linux mandrake lukt me wel, maar linux from scratsh lijkt me echt te moeilijk :) De bedoeling voor dit oude laptopje, enkel internet paginatje, verder niks. beetje om te prutsen dus. Nu heb ik er windows 95 opstaan, met opera, en lynx (:P), maar dat werkt niet echt lekker.

relevante info: Ik heb hier een converter liggen om een laptop hdd in een normale pc te hangen, originele versie van suse 5.3, mandrake 8.2 (?) en 9.0.

thx

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 20:58

jep

Pak de debian floppy's, doe een network install en voila :) 50 mb voor debian ;).

Verwijderd

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2
Deze vraag hoort in bovenstaande topic thuis, aangezien deze vragen redelijk vaak voorbij komen in NOS. Gelieve dan daar ook de vraag te stellen. Dat was te lezen geweest in de FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 26/10 .
Deze gaat op slot.

Dit topic is gesloten.