[MySQL] de basisfiles

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Weet iemand of het makkelijk is om MySQL bij een applicatie te stoppen zodat deze gewoon locaal i.p.v. let's say MS Access op MySQL draait???

Ik weet iig hoe ik met Delphi waarin de applicatie gemaakt wordt aan MySQL kan koppelen, dus moet in principe werken...

ben dus eik benieuwd hoeveel en welke files ik nodig heb voor een "bare" installatie van MySQL (en liefst direct via een dll of zo)...

kan iemand me helpen? Google.com was niet zo behulpzaam nl. ;)

Software is overigens niet commercieel en bedoeld voor ontwikkelingswerk (ik maak het voor iemand die op het moment in Kameroen werkt)

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Je wilt een database-server zonder een aparte server? Je kan toch gewoon MySQL draaien op de computer waar het programma ook op draait?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

chem

Reist de wereld rond

http://www.mysql.com/downloads/mysql-3.23.html
check welke files er geinstalleerd worden, vang ze op, maak een nieuwe installer en verwerk daar een .ini file bij etc.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Ik zou zeggen, installeer het zootje thuis eens en tel de files :) in principe heeft MySQL geen instellingen in het register enzo nodig (wat dat betreft heb je geluk), dus in feite moet je de files gewoon kunnen kopieren. Hou er rekening mee dat je zowieso de mysql-tabellen nodig hebt (in var\mysql of data\mysql onder windows)

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
dat kan idd, maar het is wel de bedoeling dat het zaakje zo simpel mogelijk draait, want ik kan bijv. niet ff naar Kameroen vliegen om MySQL te installen ;) oftewel, liefst draai ik het zonder 'echte' server... Een andere oplossing zou kunnen zijn idd een simpele MySQL installatie bij te leveren...

aanvulling: reden voor MySQL is dat ik behoorlijk van M$ begin te balen (er wordt er eentje wakker ;)) en dus steeds meer naar alternatieven wil zoeken...
ik draai sinds een tijdje op m'n servertje al Apace/MySQL/PHP en wil z.s.m. naar freebsd overstappen want XP op een server is brak (as is 2k). Maar daarom leek het me wel aardig om nu ik weer ff met dit programma verder ging te bezien of ik neit van Access -> MySQL moet omschakelen...

[ Voor 44% gewijzigd door jopiek op 26-12-2002 12:40 ]

Cogito Ergo Credo

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Let wel op dat als je van Windows naar Linux gaat je beter een dump kunt maken van al je data! Stukken slimmer, wete je 100% zeker dat je volledige data bewaard blijft.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
prog-konijn schreef op 26 december 2002 @ 13:41:
Let wel op dat als je van Windows naar Linux gaat je beter een dump kunt maken van al je data! Stukken slimmer, wete je 100% zeker dat je volledige data bewaard blijft.
ik ga naar FreeBSD en da's Unix, geen Linux... maar geen zorgen, ik heb kritieke data er op staan dus zet ik eerst op een andere schijf FreeBSD op (inmiddels gelukt) en ga dan pas migreren terwijl ik disk 1 gewoon bewaar...

Heb zo'n fout een paar jaar terug al eens gemaakt met 95->98 waarbij ik nog wat source ben kwijtgeraakt, dus ik volg nu wel de correcte procedures ;)

Cogito Ergo Credo

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:06

PanMan

Spun!

ehrmz, volgens mij mag dit ook niet van de MySQL licentie. Als je een product levert waarbij je mysql meelevert, moet je een andere licentie bij hun nemen, en daar flink voor betalen. Dat is wat mij bijstaat.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
PanMan schreef op 26 december 2002 @ 15:08:
ehrmz, volgens mij mag dit ook niet van de MySQL licentie. Als je een product levert waarbij je mysql meelevert, moet je een andere licentie bij hun nemen, en daar flink voor betalen. Dat is wat mij bijstaat.
wel ik zal de GPL wel ff er over doornemen, er moet wel een mogelijkheid zijn aangezien het geen commerciele software is dacht ik zo...

Cogito Ergo Credo

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

de GPL vereist iig dat als je een GPL prog/component bij je applicatie insluit, dat je applicatie zelf ook GPL moet worden, en dus ook alle andere componenten die het gebruikt...

Persoonlijk zou ik GPL dingen in m'n applicaties vermijden.

日本!🎌

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op 26 december 2002 @ 16:15:
de GPL vereist iig dat als je een GPL prog/component bij je applicatie insluit, dat je applicatie zelf ook GPL moet worden, en dus ook alle andere componenten die het gebruikt...

Persoonlijk zou ik GPL dingen in m'n applicaties vermijden.
idd, want dsat zal vrij lastig zijn m.b.t. de Delphi componentent...

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1