Video-editing software

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:37

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Ik zou graag van jullie willen weten welke software "jullie" gebruiken voor videobewerking, en vooral WAAROM. Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende programma's?

Ik wil alle mogelijkheden die er zijn optimaal benutten en met de bijgeleverde software van de producent van de videocamera kom je natuurlijk niet ver. Daarom gebruik ik ook momenteel Pinnacle Studio 8 met uitbreiding Pinnacle Hollywood FX Pro. Maar is er misschien een ander pakket met nog meer mogelijkheden? Wat kan een ander pakket eventueel dat je met Pinnacle niet kan, en andersom. :) Of hebben jullie genoeg aan Windows Movie Maker? :+

Verwijderd

ik gebruik al een hele tijd adobe premiere en adobe aftereffects.

afterfx : lekker duidelijk, lijkt een beetje op flash, beetje knippen beetje plakken.
premiere: technischer. voor de grotere projecten gebruik ik deze.

Verwijderd

welk videobewerkingskaart heb je zelf ?
.
.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 12:55 ]

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Ik heb gewoon een SafeWay FireWire kaartje van 14 euro. :D Werkt perfect.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Pinnacle Studio is vooral leuk voor de wat serieuzere hobbist. Jammer dat er nog steeds geen stabile versie uit is. Ik zou zeggen, doe eens een search met google. De meeste producenten bieden wel een demo versie aan. Dan kun je het zelf ervaren.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 26-12-2002 22:26 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:23
Videofactory 2.0

Ontzettend simpel, voldoende mogelijkheden voor beginners, ook wel voor gemiddelden, maar te beperkt voor gevorderden (ik kijk nu naar een ander pakket want ik heb er nu niet meer genoeg aan).

Premiere 6 heb ik niet meer omdat je er niet realtime mee kon previewen (ja, met 0.1fps).

Iemand ervaring met Avid Xpress trouens?

[ Voor 14% gewijzigd door Brent op 26-12-2002 22:48 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Bor

Bor

Breepee schreef op 26 December 2002 @ 22:41:

Premiere 6 heb ik niet meer omdat je er niet realtime mee kon previewen (ja, met 0.1fps).

Iemand ervaring met Avid Xpress trouens?
Dat kan met Pinnacle studio toch ook niet? Je hebt van Pinnacle ook nog edition DV wat meer voor de profi gebruiker moet zijn. Wat ik irritant aan Pinnacle vind is dat de mogelijkheden en opties nog wel eens met een patch oid of nieuwe versie willen veranderen. Erg irritant.

• Brent
Bor_de_Wollef schreef op 27 December 2002 @ 12:29:
[...]

Dat kan met Pinnacle studio toch ook niet? Je hebt van Pinnacle ook nog edition DV wat meer voor de profi gebruiker moet zijn. Wat ik irritant aan Pinnacle vind is dat de mogelijkheden en opties nog wel eens met een patch oid of nieuwe versie willen veranderen. Erg irritant.
weet ik niet, ik heb geen ervaring met pinnacle.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Premiere.

Waarom? Omdat mijn broer daar ooit mee kwam. Kwestie van gewenning.

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Adobe premiere. Gebruik nog versie 5.1c omdat de driver van mijn DV kaart (Canopus DVRaptor) niet echt lekker werkte onder 6.
Premiere heeft ook veel plugins waardoor je eigenlijk nooit tegen beperkingen van de software aanloopt (nu de creativiteit nog). Leercurve is echter wel hoog. Duurt even voor je door hebt hoe je e.e.a. moet realiseren (ligt ook aan je ervaring met video editting).
Verder werkt het bij mij iig erg stabiel.

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 13:51

Tubbietje

Illegaal!

In de C'T van deze maand worden 8 videobewerkingsprogramma's getest.
De conclusie voor de thuisgebruiker is dat Adobe Premiere 6.5 hier het best voor is.
Reden hiervoor is dat het professionele functies heeft en makkelijk bediend kan worden.

Apples Final Cut komt er als aller beste uit, maarja... is dan ook alleen bruikbaar als je een Apple hebt.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Tarod schreef op 27 December 2002 @ 12:39:
De conclusie voor de thuisgebruiker is dat Adobe Premiere 6.5 hier het best voor is.
Reden hiervoor is dat het professionele functies heeft en makkelijk bediend kan worden.

Apples Final Cut komt er als aller beste uit, maarja... is dan ook alleen bruikbaar als je een Apple hebt.
Premiere makkelijk te bedienen?
Dan moet ik dit toch maar weer eens gaan proberen. Want ik vond Premiere altijd alles behalve makkelijk. Alleen maar even een preview bekijken van een overgang werkte bij mij al niet :( .
Ik gebruik Ulead Mediastudio Pro 6. Dit programma werkt zeer intuïtief en is ook heel uitgebreid. En natuurlijk ook hier Hollywood FX Pro erbij, alhoewel helaas dat Hollywood door Pinnacle of Adobe (?) overgenomen is (als ik het goed heb tenminste) en er in ieder geval geen officiële ondersteuning meer voor MediaStudio is. Maar de site biedt nog een niet-ondersteunde (lees: de oude) plug-in. Geen nood aan de man dus.

Make music, not war

• Brent
Tarod schreef op 27 December 2002 @ 12:39:

Ja, jammer dat Final Cut niet op PC's werkt. Een vriend van me heeft dat, nou, dat is wel fijn zeg! Maarja, ik doe niet aan macs.

Maar waarom Premiere er zo goed uit komt snap ik niet. Kun je met versie 6.5 dan wel goed previewen? Dan vind ik namelijk een vereiste.

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 27 december 2002 @ 12:29:
[...]
Realtime previewen...
Dat kan met Pinnacle studio toch ook niet?
Afgezien van het feit dat je in Pinnacle Studio 8 ALLES kan previewen in het venster "rechtsboven", kan je via "Maak Film / Maak Band / VGA-scherm" de film previewen op je hele scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door Barca op 29-12-2002 12:17 ]

Verwijderd

Ik kan Pinnacle Studio 8.1 niet installeren , programma vraagt om diskette met bestand : 50144528 wat is dit ? Waar kan ik dit vinden , of wie heeft dit voor mij ?

• Bor

Bor

Barca schreef op 29 December 2002 @ 12:15:
[...]

Afgezien van het feit dat je in Pinnacle Studio 8 ALLES kan previewen in het venster "rechtsboven", kan je via "Maak Film / Maak Band / VGA-scherm" de film previewen op je hele scherm.
Jep, maar in vorige versies (8.0 zonder patches) werd de preview zowiezo al realtime naar de DV cam teruggestuurd zodat je het daar op het display (en op de tv die aan de cam hangt) kan bekijken. Dat vind ik het jammere aan Pinnacle Studio. Niet alleen zitten er erg veel fouten in, bij een bugfix of patch blijken sommige opties zo opeens anders te werken :( Erg jammer, want voor de hobbist is dit een mooi pakket. Voor de wat professionelere montage biedt het gewoon te weinig opties en bewegingsvrijheid.

Echt realtime is "Maak Film / Maak Band / VGA-scherm" ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 29-12-2002 17:21 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet echt video-editing maar wel de voorbewerking: Ik gebruik voor het opnemen iuvcr van iulabs. Dit proggie neemt het in één keer netjes in divx op! Voor editing ben ik nog op zoek naar een goeie. Nu heb ikzelf Powerdirector Pro.

Verwijderd

Als eigenaar van een DV500 (niet tevreden kl*te kaart) ben ik al snel aangewezen op premiere. Dit gebruik ik om een rauwe tape om te zetten in kleinere stukjes en aan elkaar te plakken. Om wat leuke effecten toe te voegen gebruik ik afterfx ook van adobe alleen wel een beetje duur.

Verwijderd

Het moet even genoemd worden: maar voor transcoden en filters toepassen op een hele videostream, het betere hack 'n slash werk: VirtualDub. Gratis, en verdomd handig.

It has a simple job, and it does in with great excellence :)

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:13
Adobe Premiere, waarom? Omdat ik hiermee 3 uur les per week krijg op school...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik was heel lang een vervent aanhanger van Pinnacle Studio. Het is één van de meest intuitieve programma's voor videobewerking. Eenvoudig te bedienen, en toch veel mogelijkheden. Ik heb er zeker 2 jaar mee gewerkt. Maar zoals wellicht bekend heeft Pinnacle de laatst tijd veel problemen om Studio stabiel en werkend te houden. Op een gegeven moment werd ik schijtziek van de problemen. TOen dus over gestapt naar Premiere 6.5. Wel even wennen (spoedcursus van een collega doet wonderen ;). Nu werk ik hier al weer een tijd mee, en het bevalt veel beter dan Studio. Het is snel, stabiel, en je kan er ontiegelijk veel mee (o.a. meerdere video en audiosporen, iets van Studio nog steeds niet heeft). Ander voordeel vind ik het mee kunnen kijken op een externe monitor, zodat je niet op zo'n klein schermpje hoeft te turen naar wat je aan het doen bent.

Mijn conclusie: Pinnacle Studio: eenvoudig, goed, maar niet zo stabiel, goed om mee te beginnen. Premiere: wat lastiger, veel opties, erg stabiel.

edit: Oh ja, en de MPEG encoder van Premiere is stukke beter dan die van Studio. En ook belangrijk: Premiere rendert veel sneller dan Studio. Een 2 uur film wordt door Premiere in 2 uur gerenderd, en met Studio kan dat wel > 20 uur duren.

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 28-05-2003 22:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1