Ik heb sinds enkele maanden een Aopen 40x speed brander.
Branden van een volledige CD (70 minuten) duurt op 40x speed zo'n 5 a 6 minuten. Op 20 keer speed duurt het ongeveer 8 minuten.
Op de website van AOPEN heb ik gelezen dat dit binnen 4 minuten moet kunnen.
Heb alles geprobeerd wat ik met de search heb kunnen vinden:
-Gespeeld met de master/slave instellingen (HDD hangt op prim. als master en brander op sec. als master) alles geprobeerd, blijft even lang duren.
-Windows 2000 geinstalleerd, het branden ging even traag.
-Windows XP ging het branden wel redelijk normaal, alleen bleef Nero "hangen" totdat het brandproces voltooid was.
-Gebruik nu Windows 98 SE, heb DMA voor de brander en de HDD aangezet, geeft ook geen verbetering.
-Heb de brander geupdate met de laatste firmware versie.
-Alle versies van Nero geprobeerd, ook de nieuwste versie.
Tijdens het branden met Nero zie ik de Lees Buffer en de Recorder ook telkens teruglopen van 100% naar 0% , buffer underrun wordt dus vaak vermeden. Gelukkig heeft deze brander daar wel bescherming tegen :-) (Tijdens het branden draaien er weinig programma's op de achtergrond)
De eerste brander die ik had , had exact dezelfde problemen, teruggebracht naar Memo, omdat deze na 8 dagen was overleden.
En dat ding die ik nu heb heeft dezelfde problemen.
Specs:
Moederbord: QDI BrillianX 1s Chipset Intel 440BX
Processor: Pentium 3 450 mhz
Geheugen: 256 SD-RAM
HDD: Maxtor 40 GB 7200 RPM
Grafische kaart: GF2 MX 400 64 SD ram
Voeding: Q-tec 300 watt (met zoemende fan
)
Wie o Wie weet wat ik nog zou kunnen proberen?
Moederbord is ook geflashed met de laatste versie.
Branden van een volledige CD (70 minuten) duurt op 40x speed zo'n 5 a 6 minuten. Op 20 keer speed duurt het ongeveer 8 minuten.
Op de website van AOPEN heb ik gelezen dat dit binnen 4 minuten moet kunnen.
Heb alles geprobeerd wat ik met de search heb kunnen vinden:
-Gespeeld met de master/slave instellingen (HDD hangt op prim. als master en brander op sec. als master) alles geprobeerd, blijft even lang duren.
-Windows 2000 geinstalleerd, het branden ging even traag.
-Windows XP ging het branden wel redelijk normaal, alleen bleef Nero "hangen" totdat het brandproces voltooid was.
-Gebruik nu Windows 98 SE, heb DMA voor de brander en de HDD aangezet, geeft ook geen verbetering.
-Heb de brander geupdate met de laatste firmware versie.
-Alle versies van Nero geprobeerd, ook de nieuwste versie.
Tijdens het branden met Nero zie ik de Lees Buffer en de Recorder ook telkens teruglopen van 100% naar 0% , buffer underrun wordt dus vaak vermeden. Gelukkig heeft deze brander daar wel bescherming tegen :-) (Tijdens het branden draaien er weinig programma's op de achtergrond)
De eerste brander die ik had , had exact dezelfde problemen, teruggebracht naar Memo, omdat deze na 8 dagen was overleden.
En dat ding die ik nu heb heeft dezelfde problemen.
Specs:
Moederbord: QDI BrillianX 1s Chipset Intel 440BX
Processor: Pentium 3 450 mhz
Geheugen: 256 SD-RAM
HDD: Maxtor 40 GB 7200 RPM
Grafische kaart: GF2 MX 400 64 SD ram
Voeding: Q-tec 300 watt (met zoemende fan
Wie o Wie weet wat ik nog zou kunnen proberen?
Moederbord is ook geflashed met de laatste versie.