NTFS format van c:\ via floppy

Pagina: 1
Acties:

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Hallo,

ik heb een img. van mijn c:\ partitie gemaakt een poosje geleden(met norton ghost 2002)! Deze wil ik graag terug zetten op mijn HDD. Het werkt ook allemaal prima alleen als ik de img. terug zet laat hij nog allerlij oude bestanden staan. En aangezien ik op het moment alleen maar een img. van winXP heb en niet de CD. Anders had ik de hele OS wel even terug gezet via de install CD en de partitie geformat. Mijn vraag is nu hoe kan ik via een floppy even die NTSF partitie formateren. Hoe heb ik een vage instelling over het hoofd gezien bij ghost.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Je zult toch echt een programma moeten gebruiken , bv partition magic (als dat NTFS compatible is) of een Windows 2000/Xp cd gebruiken. Je kunt geen NTFS vanuit een dos omgeving benaderen

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Neptunus
Zijn er helemaal geen tools voor een format van een NTSF. JA JA ik had wel gezocht maar kon niet echt wat vinden waar ik wat aan heb.

ALs ik vind een winXP cd format kan ik daarna de installatie nog afbreken dan??

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Partition Magic 8.0 voor DOS via een Bootable diskette: Daarmee kun je een NTFS partitie aanmaken, formatteren of leeghalen. Daarna de image terugzetten en klaar! :)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

JA, nadat je een Windows 2000 of Xp cd hebt gebruikt kun je een partitie verwijdern, formateren en daarna de Setup cancellen met F3.
Edit: zie post hierboven...

[ Voor 10% gewijzigd door Calitomnication op 26-12-2002 12:06 ]

tips voor New York

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Neptunus schreef op 26 december 2002 @ 12:04:
Zijn er helemaal geen tools voor een format van een NTSF. JA JA ik had wel gezocht maar kon niet echt wat vinden waar ik wat aan heb.

Het is NTFS :) Zal je titel even verbeteren.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Neptunus
Partition Magic 8.0 voor DOS via een Bootable diskette kan ik voor de floppy een download vinden of moet ik Partition Magic 8.0 daar voor aanschaven?

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dat zul je moeten kopen
Sorry, verkeerde URL
http://www.powerquest.com/

[ Voor 62% gewijzigd door Calitomnication op 26-12-2002 12:08 ]

tips voor New York

Verwijderd

Vreemd dat als je de image terug plaatst dat je oude gegevens blijven staan op de schijf.
Als ik mijn image terug zet dan zijn al mijn oude data netjes van de harddisk verwijderd.
En zodra je de image terug gezet heb dan kan je met "Convert" de partitie converteren van FAT, FAT32 naar NTFS.

Zie hieronder:

ConvertMet deze opdracht converteert u FAT- en FAT32-volumes naar NTFS.

Syntaxis
convert [volume] /fs:ntfs [/v] [/cvtarea:bestandsnaam] [/nosecurity] [/x]

Parameters
volume
De stationsletter (gevolgd door een dubbele punt), het koppelingspunt of de volumenaam die u naar NTFS wilt converteren.
/fs:ntfs
Vereist. Hiermee converteert u het volume naar NTFS.
/v
Hiermee schakelt u de uitgebreide modus in: alle berichten worden tijdens de conversie weergegeven.
/cvtarea:bestandsnaam
Alleen voor ervaren gebruikers. Hiermee schrijft u de MFT (Master File Table) en andere NTFS-metagegevensbestanden naar een bestaand, aaneengesloten bestand met tijdelijke aanduidingen. Dit bestand moet in de hoofdmap staan van het bestandssysteem dat wordt geconverteerd. Het gebruik van de parameter /CVTAREA kan resulteren in een minder gefragmenteerd bestandssysteem na conversie. U bereikt het beste resultaat als de omvang van dit bestand 1 kB vermenigvuldigd met het aantal bestanden en mappen in het bestandssysteem is, maar bij de conversie worden bestanden van elke omvang geaccepteerd.
Zie 'Bestandssystemen' op de website MicrosoftWindows XP Resource Kits(http://www.microsoft.com/) voor meer informatie over de parameter /cvtarea.

Belangrijk

Voordat u de opdracht convert uirvoert, moet u het tijdelijke-aanduidingsbestand maken met de opdracht fsutil file createnew. Dit bestand wordt niet automatisch gemaakt als u convert uitvoert. Dit bestand wordt tijdens de conversie overschreven met NTFS-metagegevens. Na de conversie wordt alle ongebruikte ruimte uit dit bestand verwijderd. Zie 'Verwante onderwerpen' voor meer informatie over de opdracht fsutil file.
/nosecurity
Hiermee geeft u op dat de beveiligingsinstellingen van de geconverteerde bestanden en mappen voor iedereen toegankelijk zijn.
/x
Hiermee wordt het volume indien nodig ontkoppeld voordat het wordt geconverteerd. Alle geopende ingangen naar het volume zijn dan niet meer geldig.
Opmerkingen
Geef op dat het station moet worden geconverteerd wanneer de computer opnieuw wordt opgestart. Anders kunt u het huidige station niet converteren.
Als het station (bijvoorbeeld het systeemvolume of het huidige station) niet met convert kan worden vergrendeld, wordt gevraagd of u het station wilt converteren wanneer de computer opnieuw wordt opgestart.
De locatie van de MFT is anders op volumes die van een vorige versie van NTFS zijn geconverteerd. Hierdoor zijn volumes die van Windows NT zijn geconverteerd mogelijk iets minder snel.
Volumes die zijn geconverteerd van FAT naar NTFS missen enkele voordelen ten opzichte van volumes die oorspronkelijk zijn geformatteerd met NTFS. Op geconverteerde volumes kan de MFT gefragmenteerd raken. Bovendien worden op geconverteerde opstartvolumes geen NTFS-machtigingen toegepast nadat het volume is geconverteerd.
Voorbeelden
Als u het volume op station E naar NTFS wilt converteren en u wilt dat alle berichten worden weergegeven, typt u:

convert e: /fs:ntfs /v

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ghost overschrijft toch gewoon de complete partitie, met die v/d image?
Hoe kunnen er dan bestanden overblijven :?

Ik heb altijd probleemloos een image kunnen terugzetten, zonder dat ik heb moeten formatteren/fdisken...

Of zie ik iets over het hoofd?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Neptunus
Ik heb met ghost de img. terug gezet en tot mijn verbazing bleven alle snelkopelingen op mijn desktop staan. Deze snelkopelingen stonden niet op de img.! Toen mij dit opviel heb ik gelijk gekeken naar andere plaatsten op de HDD en ja hoor ook programma's die niet op de img. staat stonden ook nog gewoon op de hdd! Wat doe ik fout?

• 4AMD
Je moet eerst met bv. Partition Magic voor DOS de harddisk leeghalen. Daarna de image terugzetten en je bent klaar. :)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Je hebt niet ooit per ongelijk een nieuwe image gemaakt van de 'foute' install, en daarmee de goede image overschreven :?

Is het enige waar ik nog op kan komen, normaalgesproken moet zoiets gewoon niet kunnen.
Ghost vertelt zelf dat "ALL DATA ON DEST. PARTITION WILL BE OVERWRITTEN!" of iets in die trant... De partitie wordt gewoon vervangen door de image...

Vaag hoor :/

PC-Specs

• Neptunus
Ghost vertelt zelf dat "ALL DATA ON DEST. PARTITION WILL BE OVERWRITTEN!" of iets in die trant... De partitie wordt gewoon vervangen door de image...
Klopt je hebt helemaal gelijk, in de menu's heb ik gewoon patitie from img. gekozen en doen ging hij aan het werk.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Mmmmh... hebben we het hier over de DOS-versie van ghost (vanaf bootflop), of de windows-variant (ghost-explorer?) (heb al een tijd niet meer met ghost gewerkt, dus het staat me niet allemaal meer 100% bij, van hoe of wat)

Kan je niet met fdisk de primaire (neem aan dattie daarheen moet) partitie weg gooien, en dan nog es proberen ??
Er zijn geloof ik op het net wel wat tools te vinden die wat beter/flexibeler werken dan fdisk, zal es zoeken ('t is toch 2e kerstdag, nix te doen :P )

/Edit:
http://www.fdisk.com/fdisk/ ; voor al uw schijftrubbels, gratis en legaal :) :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door brammus op 26-12-2002 13:13 . Reden: linkje d'rbie ]

PC-Specs

• 4AMD
Is het nu al opgelost? Ik heb Partition Magic voor DOS opgezocht en hij kan het inderdaad. Hij is 1,2 Mb klein, dus past samen met de DOS opstartbestanden op één diskette. Daarmee booten, pqmagic.exe uitvoeren, partitie deleten, image terugzetten met Norton Ghost en volgens mij is dan alles weer zoals het was. :Y)

• Neptunus
Nou zal het even proberen! Ik was even aan het hardlopen! Bedankt jongens!
Pagina: 1