[Win2k] Stop error na geheugen uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 22:52
Een hele goede 2e paasmiddag,

ik heb hier een probleem bij mn schoonvader, ik zal alles zo gedtailleerd mogelijk proberen te vertellen, alleen ik weet niet van alle hardware onderdelen de preciese fabrikanten etc.

Het systeem:
Celeron 500Mhz op een 440BX Mobo
64mb SDram (100Mhz) geinstalleerd (werkt ok)

Nu wil ik 128mb SDram (133Mhz) erbij zetten, het BIOS accepteerd dit ook prima alleen zodra Windows 2000 maar net begint op te starten krijg ik een blauw STOP scherm met een "Page Fault in Nonpaged Area" melding.
Ook als ik die 128mb SDram module alleen erin zet gebeurt dit.
Met deze module kan (volgens mij) niks mis mee zijn, deze komt namelijk rechtstreeks uit een ander systeem waar die prima werkte.

Ik hoop dat iemand mij op deze druilerige 2e kerstdag kan helpen,

alvast bedankt

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 22:11
Om zeker te weten dat die chips in orde zijn kan je MemTest86 gebruiken. Als die zegt dat het goed is dan zou ik het ook niet weten.

Verwijderd

dizzie schreef op 26 December 2002 @ 11:30:
Een hele goede 2e paasmiddag
Ehm, in welke tijd leef jij? :P
ik heb hier een probleem bij mn schoonvader, ik zal alles zo gedtailleerd mogelijk proberen te vertellen, alleen ik weet niet van alle hardware onderdelen de preciese fabrikanten etc.

Het systeem:
Celeron 500Mhz op een 440BX Mobo
64mb SDram (100Mhz) geinstalleerd (werkt ok)

Nu wil ik 128mb SDram (133Mhz) erbij zetten, het BIOS accepteerd dit ook prima alleen zodra Windows 2000 maar net begint op te starten krijg ik een blauw STOP scherm met een "Page Fault in Nonpaged Area" melding.
Ook als ik die 128mb SDram module alleen erin zet gebeurt dit.
Met deze module kan (volgens mij) niks mis mee zijn, deze komt namelijk rechtstreeks uit een ander systeem waar die prima werkte.
Mja, dat ie in een ander systeem goed werkte hoeft nog niet te betekenen dat ie in dat systeem van je schoonvader ook goed gaat werken. Ik heb zo het vage vermoeden dat het systeem niet met 133 Mhz geheugen om kan gaan, omdat de DIMM die er al in zit op 100 Mhz draait en dit wel goed functioneert. Maar zeker weten doe ik dit niet. Is die machine van je schoonvader een merk PC, zoals Compaq of Dell? Dan wil het ook nog weleens gebeuren dat hij niet al het geheugen wil slikken. Je hebt zeker ook nog geen herinstallatie van die machine gedaan?
Ik hoop dat iemand mij op deze druilerige 2e kerstdag kan helpen
Jazeker :)

Als trouwens blijkt dat het aan het geheugen lijkt te liggen, dan moet je even dmv een topicreport of een topic in Schop een Modje melden dat het topic verplaatst moet worden naar Processors, Mobo's en Geheugen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 11:50 ]

• dizzie110
Nope het is niet het geheugen, ik heb die test uitgevoerd die sanjuro mij aanraadde en hij heeft geen fouten gevonden.

Het is ook geen merk PC...

Ik heb wel een reinstall overwogen, maar dit is slechtst 1.5 dag geleden (nee toen wist ik nog niet dat dit geheugen er bij zou moeten) dus dit zou toch niet uit mogen maken?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Even een losse flodder afschieten dat ik onlangs nog "ergens" las....

Hebben dit soort problemen met geheugen en BX borden niet te maken met single of doubleside memory?

ARME AOW’er

• dizzie110
Het is allebei Single Sided... dus dat lijkt hier niet het probleem volgens mij

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nope het is niet het geheugen, ik heb die test uitgevoerd die sanjuro mij aanraadde en hij heeft geen fouten gevonden.
Hoe lang heb je het geheugen getest? Een uurtje kan namelijk veel te kort zijn, je wilt de tests een paar keer een rondje laten maken.

Werkt het weer wel goed als je alleen de oude 64 MB er in stopt? Dan lijkt het me toch vrij duidelijk aan het geheugen / de instellingen / compatibiliteit te liggen. En dan krijg je gratis en voor niets ook een move naar de buren van PMG :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1