[html] nieuw frame laadt niet mooi.

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Ik ben bezig met mijn (fotografie) website dat gemaakt is in DW. Ik maak gebruik van frames. Als er een plaatje wordt aangeklikt in het linkerframe, dan laat het plaatje groter in het mainframe. De achtergrond is zwart.

Het probleem: voordat het plaatje is ingeladen, wordt de achtergrond kortdurend wit. Dit is niet heel mooi. Heeft iemand een oplossing, of is dit niet te veranderen.

Bedankt alvast

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
zelfde idee als ik heb dus, www.icey.wietse.com aleen jij heb een zwarte achtergrond begrijp ik :?

• honey
klopt, kijk maar eens www.yummybaby.nl

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Dit komt door de javascripts die in je pagina zitten. Die kosten de nodige tijd te intialiseren en daaraast heb je ook ngo eens ene redelijk zware flash movie...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• honey
hmmm, was er al bang voor. Vooral de korte witte schermpjes op de foto frames vind ik jammer. Is dit nog te voorkomen door bijv. eerst een zwart schermpje te laden en dan de rest (al zou ik niet weten hoe)?

Het probleem is niet zo groot dat ik de hele layout ed ga veranderen, maar het kan altijd mooier :)

Bedankt tot dusver.

• HunterPro
  • Niet online
ligt ook aan de snelheid (verbinding en processor) van de client; hier op een AMD Athlon XP 2000+ met 1 gb geheugen en een RAID-0 opstelling heb ik geen last van die witte pages; maar op m'n broertjes PC (Duron 800 met 128 mb) zie ik ze wel.

Verwijderd

Je zou pagetransitions kunnen overwegen...

code:
1
<meta http-equiv="Page-Enter" content="blendTrans(Duration=5)">

Bronnen:
http://www.webmasterkorner.com/pagetrans.html
http://www.boogiejack.com/howx036.html
http://msdn.microsoft.com...author/filter/filters.asp

en voor zover je dit al (op elke pagina) doet: de backgroundcolor zo vroeg mogelijk aanroepen - voordat er actieve code wordt uitgevoerd en bandbreedte verslindende dingen gebeuren.

code:
1
<body bgcolor="#333333" text="#666666">

Op 33k6 is het nu niet echt hinderlijk, op 28k8 op een 486SX is het pas irri als de brightness een beetje hoog staat...

je houdt wel van submappen hé ?

• honey
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 13:24:
Je zou pagetransitions kunnen overwegen...
Bedankt, zal er eens naar kijken.
en voor zover je dit al (op elke pagina) doet: de backgroundcolor zo vroeg mogelijk aanroepen - voordat er actieve code wordt uitgevoerd en bandbreedte verslindende dingen gebeuren.
Zal het nog eens controleren.
Op 33k6 is het nu niet echt hinderlijk, op 28k8 op een 486SX is het pas irri als de brightness een beetje hoog staat...
Ik ga ervan uit dat iedereen wel een snelle modem heeft. Persoonlijk vind ik dat breedband wel een vereiste is als je websites bekijkt met veel foto's of films. Ik neem mezelf als reverentie (basic-adsl)

Subfolders zijn erg belangrijk als je een overzicht wil houden. Je komt snel om in de gegevens. Tegenwoordig gebruik ik vrijwel altijd een digitale camera, in een korte tijd kun je echt verzanden in je afbeeldingen.

Bedankt voor de suggesties!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:13
Volgende keer zelf iets betere topictitle verzinnen :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Mooie site en mooie foto's! Helaas weet ik de oplossing ook niet. Ik denk zelf dat het niet te verhelpen is en dat je ermee moet leren leven.

• honey
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 17:04:
Mooie site en mooie foto's! Helaas weet ik de oplossing ook niet. Ik denk zelf dat het niet te verhelpen is en dat je ermee moet leren leven.
Bedankt. Ik denk dat het zo maar moet blijven. Een oplossing heb ik niet echt gevonden, ook ervaren webdesigners die ik gevraagd heb wisten het niet.

Bedankt tot zover en de suggesties.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
er is ook nog een mogelijkheid met layers
ik weet niet precies hoe het werkt
maar dan vervang je gewoon de layer met het plaatje en blijft je achtergrond staan

(Met Adobe GoLive moet je dat kunnen editen)

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Pagina: 1