2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Daarnaast is dit volgens mij, in andere bewoordingen, gewoon je post die nu in WG staat [rml][ ASP/VBScript] TreeView[/rml]
Ik kom echter nergens ASP tegen. Het feit dat je VBScript gebruikt, wil niet zeggen dat het ASP is. Je probleem is dus met clientside VBScript.
[ Voor 51% gewijzigd door gorgi_19 op 26-12-2002 11:13 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Klopt, iemand vond het nodig om mijn post te verhuizen naar de Webdesign groep terwijl ik dus denk dat het een Webscripting probleem is! De Webdesigners houden zich niet echt bezig met ActiveX Treeviews.
Het VBscript gedeelte werkt perfect. Alle nodes worden netjes gecreeerd en aangeboden aan mijn Treeview-object. Dit object wordt gecreeerd buiten mijn VBScript declaratie dus ik zie niet in dat het een VBScript probleem is!
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Kan je dan aangeven wat je hebt geprobeerd en wat er niet werkte? In de link staan namelijk ontzettend veel mogelijkheden c.q. oplossingen. Grote kans dat men eerste deze dingen gaan herhalen, waardoor je er dus weinig aan hebt.sandergar schreef op 26 December 2002 @ 11:33:
Google -> Ben al een paar dagen bezig met zoeken en kan tot nu toe zelf het antwoord niet vinden! Vandaar mijn post hier ...
Die SM-post heb ik destijds gemaakt. Het probleem heeft niets met webscripting te maken. Je wilt zelf geen activeX gaan ontwikkelen, deze is al helemaal 'klaar'. Je hebt alleen een probleem met het toe te passen. Het probleem is volledig clientside (je vraagt zelfs: "Is het een bug van IE"). Clientside scripting hoort in WGKlopt, iemand vond het nodig om mijn post te verhuizen naar de Webdesign groep terwijl ik dus denk dat het een Webscripting probleem is! De Webdesigners houden zich niet echt bezig met ActiveX Treeviews.
Sowieso was het in dit geval efficienter geweest om een mod te mailen.
Alleen de lijntjes, en niet de teksten? Dan doe je wat fout bij de creatie. Alleen zonder code kunnen we hier weinig mee.Het VBscript gedeelte werkt perfect. Alle nodes worden netjes gecreeerd en aangeboden aan mijn Treeview-object. Dit object wordt gecreeerd buiten mijn VBScript declaratie dus ik zie niet in dat het een VBScript probleem is!
http://support.microsoft....kb/articles/Q183/3/29.ASP
Behandeld een werkend voorbeeld om mbv ASP een treeview te creeeren. Ik neem aan dat je deze ook gevonden hebt.
Met deze info weten nu nog niet OF dat de clientside code fout is (de gegenereerde VBScript) Of je serverside-code (de initiele ASP-code)
Op basis van je andere post, neem ik aan dat de clientside VBScript code incorrect is, of althans, hier mee samenhangt en het vooralsnog nog weinig met ASP of welke serverside code te maken heeft.
[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 26-12-2002 11:43 ]
- Een testbestandje http://www.dsv.nl/~mammoet/Tree.htm
- Een afbeelding van de boom http://www.dsv.nl/~mammoet/Tree.jpg
Het bestandje wordt gecreeerd door mijn ASP code. De gegevens komen uit een SQL Server. Bij het runnen van het script wordt de Treeview dus opgebouwd maar laat hij alleen de structuur zien. De Style is ingesteld op 6 wat zou moeten betekenen dat zowel de structuur als de teksten moeten worden doorgegeven.
Het voorbeeld van Microsoft heb ik inderdaad bekeken. Heb echter een ander voorbeeld van Microsoft gebruikt om de ASP code te programmeren. Ik had namelijk een recursieve methode nodig (6 niveaus). Microsoft heeft een Treeview voorbeeld voor Access. Ik heb deze VBA code omgebouwd naar ASP.
Zoals ik al eerder heb gezegd zullen er in de Webdesign club weinig mensen te vinden zijn die met Treeviews werken. Mijns inziens zijn het voornamelijk programmeurs die dit object gebruiken. Dus als ik ergens denk kans te maken op een goed antwoord dan denk ik dit eerder in PW te vinden.
Wat betreft zoeken op het net ... De meeste vragen gaan over het bouwen van een script om een Treeview op te zetten ... Deze fase heb ik dus al gehad. Mijn vulscript werkt en is af. Zoeken bij GoT heeft mij geen bruikbare antwoorden opgeleverd. Zoeken via Google ook nog niet. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet alle 17.000 hits van Google heb bekeken. Kan je denk ik wel een beetje begrijpen. Ook de site "http://www.experts-exchange.com" bevat veel info maar helaas nog niet de oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik ken de regels van Got, ik heb eerst zelf gezocht en dingen uitgeprobeerd en ik kom er dus gewoon niet uit. Kwa techniek misschien niet in het juiste forum maar volgens mij wel in het forum maar de meeste kennis beschikbaar is voor dit probleem!
[ Voor 23% gewijzigd door sandergar op 26-12-2002 13:42 ]
Bij mij werkt de tree goed..
IE 6.0 SP1, XP Pro
Zal zo ff screenshot posten..
Conclusie: Je serverside code is goed..
[ Voor 40% gewijzigd door gorgi_19 op 26-12-2002 13:39 ]
Win2k AS, IE 6.0SP1
Win2k Prof, IE 5.5
Plaatje weggehaald; was ondertussen verwijderd
[ Voor 76% gewijzigd door gorgi_19 op 30-11-2003 01:05 ]
Wat betekent dit voor alle gebruikers? Als het object niet goed werkt dan moet op die PC het OCX-bestand worden bijgewerkt. Nu is mijn vraag of ik via ASP dit voor elkaar kan krijgen of moet elke PC worden bezocht om het bestand handmatig te vervangen?