Toon posts:

Windows XP dicht spijkeren!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

terwijl de meeste van jullie waarschijnlijk aan een kerstontbijtje zitten, zit ik m'n hoofd te breken over het volgende probleem:

Ik heb Windows XP Home NL draaien op een aantal PC's en deze PC's moeten door een hoop mensen worden gebruikt. Om problemen te voorkomen wil ik ze zo installeren dat er alleen programma's kunnen worden opgestart die op het bureau-blad staan en bestanden bewaard in Mijn documenten. Verder moet het OS dus helemaal geblokkeerd worden, dus:

- Geen rechtermuisknop in de menu's en desktop
- Geen startmenu (of beknopt om b.v. alleen af te sluiten)
- Geen sneltoets-functies

Waarschijnlijk zie ik een aantal dingen over het hoofd die best weleens essentieël zouden kunnen zijn! Met TweakUI kom ik een aardig eindje, maar niet zover als ik graag zou willen..

Nog even voor de duidelijkheid, op de C-partitie staan alle programma's en op de D-partitie wil ik de "user-space" gaan maken (dus de Mijn documenten-directories).

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!! _/-\o_

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Volgens mij is dit niet mogelijk, of je moet windows XP opnieuw gaan schrijven. :) Je kan wel diverse gebruiksaccounts aanmaken (8>

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Verwijderd

Dit is iig. mogelijk met vorige OS''s van MS. Weet niet of er al software voor is die te gebruiken is met Xp.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Windows 98 SE dicht spijkeren
Even voor de mensen die hier willen reageren, ik neem aan dat de topicstarter de tips uit dit topic ook voor XP heeft geprobeerd en die werkten waarschijnlijk niet voor XP :).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Klaveren schreef op 26 december 2002 @ 10:43:
Volgens mij is dit niet mogelijk, of je moet windows XP opnieuw gaan schrijven. :) Je kan wel diverse gebruiksaccounts aanmaken (8>
ik zou me als ik jouw was maar wat meer in de internals van XP gaan verdiepen (no offense)

Topicstarter: je kan met group policy's de boel heel erg goed dichtspijkeren

hier alvast een linkje (er zijn er uiteraard veel meer maar die ga ik hier niet plaatsen)

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307882

alleen maak je wel gebruik van Home Edition, en ik weet eerlijk gezegd niet of je dan ook met group policy's kan werken (ik werk zelf alleen zakelijk met de Pro versies zodoende)

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 26-12-2002 10:51 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 26 december 2002 @ 10:50:
Windows 98 SE dicht spijkeren
Even voor de mensen die hier willen reageren, ik neem aan dat de topicstarter de tips uit dit topic ook voor XP heeft geprobeerd en die werkten waarschijnlijk niet voor XP :).
Dat was idd m'n eigen posting, dit werkt allemaal helaas niet in XP!

• sverzijl
  • Laatst online: 00:25
zwelgje schreef op 26 December 2002 @ 10:50:

alleen maak je wel gebruik van Home Edition, en ik weet eerlijk gezegd niet of je dan ook met group policy's kan werken (ik werk zelf alleen zakelijk met de Pro versies zodoende)
XP Home Edition kent idd geen (security) policies
edit:zelfs geen security op directory/file nivo

[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 26-12-2002 11:11 ]

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 10:49

CPZ

XP Home kent geen Group Policy maar als je een domaincontroller hebt waar de gebruikers zich op aanmelden dan kan het weer wel. Maak je gebruik van een Domaincontroller want dat staat niet vermeld in je omschrijving.

Frank

• Zwelgje
CPZ schreef op 26 december 2002 @ 11:13:
XP Home kent geen Group Policy maar als je een domaincontroller hebt waar de gebruikers zich op aanmelden dan kan het weer wel. Maak je gebruik van een Domaincontroller want dat staat niet vermeld in je omschrijving.

Frank
ja maar XP home kan niet in een domein hangen :z

• CPZ

CPZ

Verwijderd

Met fortres 101 kun je in principe alle windows versies dichtspijkeren, dat installeer ik vaak in bibliotheken. Ik weet niet zeker of dat programma ook beschikbaar is voor thuisgebruikers.

http://www.fortres.com/products/fortres_101.htm

• Zwelgje

• CPZ

CPZ

Zwelgje je nebt gelijk.
Wel vreemd dat ze het wel hebben over een Group Policy editor voor XP Home ???
Nu weet ik ook gelijk het verschil tussen Home + Prof.

Frank :X

• sverzijl
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 11:15:
Met fortres 101 kun je in principe alle windows versies dichtspijkeren, dat installeer ik vaak in bibliotheken. Ik weet niet zeker of dat programma ook beschikbaar is voor thuisgebruikers.

ziet er goed uit. Ondersteunt volgens de website ook XP Home.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 11:15:

Elvis, dat programma'tje is idd precies wat ik zoek! Thanx man!!

BTW, ik heb inmiddels een corporate versie gemaakt van die XP Home! Geloof dat je hem dan gelijk hebt geupgraded naar de Pro-versie..

Verwijderd

volgens de laatste CT (geen C!T) kun je de Home edition wel dichtspijkeren/rechten regelen, net al de Pro.
Het artikel vermeldt dat bijna het volledig "via de command-line" moet....
Dus het ontbreken van een grafische interface hiervor lijkt dus een van de grootste vershillen te zijn tussen Home en Pro (vast nog wel meer verschillen)
edit: je kunt met Freeware als http://www.freshdevices.com/ ook al een en ander doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. heb net een demo gedownload van dat Fortres 101, maar nu moet ik m'n gegevens faxen om een DEMO te MOGEN gebruiken :?

Is er niet een andere versie waarbij dit niet hoeft?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22

Barca

In Search Of Sunrise

KaZaA (Lite)? :X

Modbreak:

http://gathering.tweakers.net/forum/faq/policy#copyright

[ Voor 95% gewijzigd door F_J_K op 26-12-2002 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Negative Houston... :X

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Uit de faq:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
;)

Ontopic:
Als je echt beveiligingen wilt gaan inbouwen denk ik dat je van Xp home naar Xp professional moet gaan... daar zitten alle security opties in die jij nodig hebt lijkt mij.

Edit: ik zie al dat je bezig bent met een alternatief proggie.. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Marv op 26-12-2002 12:41 ]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

nou volgens mij kan je dat wel opgeven... XP en dichtspijkeren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels van XP Home een XP Corp gemaakt (= Pro toch?)

Probeer nu dat programma'tje Fortres 101 te installeren, maar daar moet je je voor registreren om een DEMO te mogen gebruiken :?

Ben dus opzoek naar iets anders :)

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
check je mail.....

Modbreak:

Ik kan echt niet anders dan lezen dat je een crack hebt opgestuurd en het via GoT zo kenbaar maakt. Check ook jij je mail.....

[ Voor 86% gewijzigd door F_J_K op 26-12-2002 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx mate :)
Pagina: 1