Toon posts:

[Flash MX] Movieclip met random functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een movieclip maken in Flash MX waar een vierkant zich willekeurig van tranparantie veranderd. Ik neem aan dat ik hiervoor de random functie nodig heb?

Bestaat er ook een sleep functie voor een movieclip?

Alvast bedankt?

Verwijderd

zoiets?

_root["movieclipje"]._alpha =random(100);

tja en die sleep functie, je kan er een transparante button/slider achter zetten.
een cheape oplossing, maar het werkt wel.

Verwijderd

een button in een movieclip.
De movieclip geef je dan deze waarde mee.
code:
1
2
3
4
5
6
on (press) {
    startDrag ("instance naam MC");
}
on (release) {
    stopDrag ();
}

je kunt natuurlijk ook altijd even bij de help in flash checken.
Help tab > samples > eggplant.
Weet niet of die er in MX ook nog in zit, maar als die in flash 3,4 en 5 zit zal die ook wel in MX zitten.
ff uitpluizen die file en je ziet wat er gebeurt.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Bedoelt ie niet de sleep :z :Z functie (engels) :?
Maar Cel-ed, waarom had je niet effe geantwoord in mijn topic ;) :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel niet om de hele movieclip willekeurig transparant te maken maar het vierkantje wat onderdeel uitmaakt van de movieclip. Dus ik heb een vierkantje wat op frame 1 met keyframe een alpha van 40 heeft en op frame 10 met keyframe een alpha van 20. Tussen de twee keyframe bestaat een motiontween. Nu wil ik met actionscript de alpha veranderen op de eerste keyframe en op de tweede keyframe, zodat de motiontween anders is.

Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb uitgelegd.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 14:27:
...
Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb uitgelegd.
duidelijk genoeg! Dat kan niet op die manier! (= ook duidelijk)

de situatie: je verandert een eigenschap van een object (MovieClip), hierdoor hebben de tweens geen invloed meer op deze movieclip.

Je moet die tween dus ook gaan scripten en, dmv van een loopje, tussen de min en max waarde van de alpha laten 'script-tweenen'.

Verwijderd

Topicstarter
oke.... bedankt voor de info
Pagina: 1