Ik heb laatst een upload script geschreven voor plaatjes.
Dit script maakt van elk plaatje automatisch een thumbnail en plaatst die in een aparte directory:
Het probleem is nu, dat deze mogrify niet bij elke operatie schijnt te lukken, en dat er dan een niet verkleind plaatje + een .mgk in de thumbnails map wordt weggeschreven.
Die mgk is opzich alleen maar lastig, maar het feit dat het plaatje niet verkleind wordt is problematisch.
Ik heb hier 1 andere topic over gevonden, maar daarin staat geen oplossing, nog reageren de topic starters.
ImageMagick Mogrify vraag/probleem
ook een zoektoch via google levert niets op:
Google
Iemand een idee waarom dit gebeurt?
Daarnaast heb ik nog een probleem:
Ik convert alle plaatjes van alle formaten naar .jpg, sommige plaatjes worden nu echter van bijv 60kb naar 400kb geconvert. Is dat te voorkomen?
Nee dus
Dit script maakt van elk plaatje automatisch een thumbnail en plaatst die in een aparte directory:
PHP:
1
2
3
4
| $imagesize = getimagesize($plaatje); if(($imagesize[0] > $scale_width) OR ($imagesize[1] > $scale_height)) { exec("mogrify -geometry $scale $root/$thumbnail_dir/$nieuwe_naam"); } |
Het probleem is nu, dat deze mogrify niet bij elke operatie schijnt te lukken, en dat er dan een niet verkleind plaatje + een .mgk in de thumbnails map wordt weggeschreven.
Die mgk is opzich alleen maar lastig, maar het feit dat het plaatje niet verkleind wordt is problematisch.
Ik heb hier 1 andere topic over gevonden, maar daarin staat geen oplossing, nog reageren de topic starters.
ImageMagick Mogrify vraag/probleem
ook een zoektoch via google levert niets op:
Iemand een idee waarom dit gebeurt?
Daarnaast heb ik nog een probleem:
PHP:
1
2
3
4
| if($ext != ".jpg"){ exec("convert $nieuwe_naam $naam.jpg"); $nieuwe_naam = "$naam.jpg"; } |
Ik convert alle plaatjes van alle formaten naar .jpg, sommige plaatjes worden nu echter van bijv 60kb naar 400kb geconvert. Is dat te voorkomen?
Nee dus
[ Voor 22% gewijzigd door maartenvdv737 op 26-12-2002 09:58 ]
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....