Niet echt een vraag wat direct met CM te maken heeft ..... ik heb een heeeeeel stil CPU fannetje, maar helaas hangen er ook 2 x GF4 in, die maken een HERRIE. Hoe kan ik die stil krijgen?
als je ff in de pricewatch kijkt staat er een pasieve zallman koeler in en je kunt hem natuurlijk ook gewoon waterkoelen.
Je kunt ook gewoon even bij de halfords wat silliconenspray halen en in het hart van de Fan spuiten. Issie een hoop stiller!
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
2x gf4 fan?
je hebt waarschijnlijk dan een gf4ti 4400/4600 ?
nou, dat zijn 2 van die kleine pokke fannetjes ja, maar je kan ze eraf halen en er een grote 80mm fan op schroeven, koelt wat beter en nog wel wat stiller ook
(des noods op 7volt)
nou, dat zijn 2 van die kleine pokke fannetjes ja, maar je kan ze eraf halen en er een grote 80mm fan op schroeven, koelt wat beter en nog wel wat stiller ook
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
hij zegt 2x GF4.
denk dattie een videowand setupje heeft.
ik zou voor absolute stilte gewoon een paar dikke koelribben verzagen en die op de core plakken.
is et lekker passief gekoeld, maar moet je wel beetje aiflow in de kast hebben.
ik zou voor absolute stilte gewoon een paar dikke koelribben verzagen en die op de core plakken.
PAS DAAR MEE OP!XyonN schreef op 26 December 2002 @ 09:43:
Je kunt ook gewoon even bij de halfords wat silliconenspray halen en in het hart van de Fan spuiten. Issie een hoop stiller!
Ik heb ook vroeger op veel fans siliconen spray gebruikt. Draaide allemaal lekker maar na een verloop van tijd droogt het op en dan gaan die fans veeels te snel draaien (denk aan 7000 RPM ofzo) waardoor ze een ontzettende takkeherrie gaan maken en uiteindelijk kapot gaan.
Just to let you know
2x gf 4 ?FireWurX schreef op 26 december 2002 @ 11:05:
hij zegt 2x GF4.
2 fans of 1 gf4 lijkt me
zover ik weet zijn er enkel agp gf4 kaartjes
en het eerste mobo met 2 AGP slots moet ik nog tegenkomen
Waarschijnlijk heeft ie n leadtek TI4400/4600. Die hebben 2x 40mm fans er op zitten (k heb zelf n Leadtek TI4400)Yonni schreef op 26 december 2002 @ 11:01:
2x gf4 fan?
nou, dat zijn 2 van die kleine pokke fannetjes ja, maar je kan ze eraf halen en er een grote 80mm fan op schroeven, koelt wat beter en nog wel wat stiller ook(des noods op 7volt)
De bovenste foto is een TI4400, en de onderste een TI4200.
[ Voor 13% gewijzigd door M14 op 26-12-2002 14:12 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
kan ook een Ti op AGP en een MX op PCI zijn he
gooi dan een zalman 80HP ding op... koelt uitstekend passief
Verwijderd
Hmmz wil ik eigelijk ook wel weten! heb een Albatron GF4 4600 met een fan er op die een enorme herrie maakt!!!!
nog meer als mijn Alpha 8045 met enermax fan!
nog meer als mijn Alpha 8045 met enermax fan!
www.zalman.co.kr (click trouwens op de engelse versie voordat je wegklikt omdat je 't niet kan lezen
)
zalman 80HP koelers. passief. goedkoop (25euro ofzo)?
zalman 80HP koelers. passief. goedkoop (25euro ofzo)?
Als de heatsink niet te klein is gewoon op 7V laten draaien..
van gaatjesprint een kaart maken die in een pci slot past... daar een 80 mm fan aan hangen en je gf 4 koeler eraf slopen..
Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url
draadjes van je fans van je kaart halen en in je molexen stoppen --> 7 volt
denk dat dit noch wel genoeg koeling oplevert.
Beste (en duurste) is een Zalman passive heatsink
denk dat dit noch wel genoeg koeling oplevert.
Beste (en duurste) is een Zalman passive heatsink
Bedankt iedereen voor de reacties, ik denk dat ik voor zo'n zalmann ding ga. Om de verwarring weg te nemen, inderdaad een MX op me PCI en een TI op AGP, allebei met een ongelofelijk lawaaierige koeling.
Pagina: 1