Toon posts:

Xs4all ADSL probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen, ik heb net de DHZ pakket thuis ontvangen, nu sluit ik alles netjes aan en volg ik de instructies van het boekje. Nu moet ik via de cd-rom me username en Pw invoere, ik doe dat en het windowtje sluit netjes af en ik kan nu op internet. Ik klik op het explorer tekentje en wat krijg ik : niks, er kan geen verbinding worden gemaakt.
Ik weet niet wat ik moet doen, met kerst is de zooi dicht (xs4all helpdesk) voor een week ofzow.
kan iemand me aub helpen?? Er zit nog een 56kb modem erin, misschien heeft dat er iets mee te maken?

THnx all mery X-mas

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

mmmhh, heb je ook de 'internet connection wizard" doorlopen :?
Kan je pingen :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:30
Krijg je geen verbindingsschermpje of start je internet explorer niet op? Als je geen verbindingsschermpje krijgt moet je eens klikken op Tools-Internet Options-Connection dan staat waarschijnlijk Never Dial A Connection aangevinkt....

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Heb je al op de statuspagina gekeken bij xs4all ?

Verwijderd

ik zou als ik jouw was eens kijken op deze site:

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/index.html

in de rechter kolom staan linkjes naar alle adsl abbo's die xs4all heeft incl. uitleg wat je allemaal moet instellen.

Merry X-mass

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 09:06 ]

Verwijderd

ik heb datzelfde probleem gehad. Het bleek dat de wijkcentrale van KPN nog niet klaar was. Het schijnt zo te zijn dat je je pakket en de brief die bevestigd dat alles gereed is eerder in huis hebt dan dat KPN de wijkcentrale "open" heeft gezet voor je verbinding. Type in je explorer eens het ip van de moden (http://10.0.0.138/). Kies in het menuutje voor connect, hier kun je de status van je verbinding zien. Onder link staat "connected" en onder state staat "up" wanneer er een adsl verbinding is. Ik gok dat dat bij jou nog niet het geval is...

edit:

En natuurlijk vrolijke kerstdagen voor iedereen!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 09:26 ]

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Heb je wel je juiste password ingevoerd dus niet alleen maar loginnaam maar loginnaam@xs4all-lite-adsl

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Blijft het lampje line-sync constant branden? Ik had ook dat probleem (en het maar gek vinden dat hij het niet doet...

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Resistor schreef op 26 December 2002 @ 12:16:
Blijft het lampje line-sync constant branden? Ik had ook dat probleem (en het maar gek vinden dat hij het niet doet...
Xs4all levert sinds kort de Alcatel thomson 510 modem/router ipv de trusty old alcatel modem.. die nieuwe modem heeft geen line-sync lampje meer, in ieder geval niet met die naam...

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 15:48
Hmm jammer, dus ook geen tweak voor jou :(

balen zeg, je loopt nu wel mooie router mis. Als je met meerdere pc's het internet op wil gaan met een hardware router zou ik op zoek gaan naar (2dehands?) alcatel Speedtouch home

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hennie-M schreef op 26 December 2002 @ 15:26:

balen zeg, je loopt nu wel mooie router mis. Als je met meerdere pc's het internet op wil gaan met een hardware router zou ik op zoek gaan naar (2dehands?) alcatel Speedtouch home
Misschien is het handig om even bij de specs van de modem te kijken, voordat je een dergelijke reply plaatst.
De modem is namelijk al een router, dus de topicstarter hoeft zich nergens zorgen om te maken.

Verwijderd

Hennie-M schreef op 26 December 2002 @ 15:26:

Eugh, helemaal niet balen juist, het nieuwe model heeft standaard de "getweakte" mogelijkheden, NAT, DHCP en noem maar op, net ding. Heb hem aan mijn IPCOP machine hangen maar er is nog niemand geweest die uberhaupt door mijn Thomson 510 alcatel modem heen kwam...

Verwijderd

je hoeft alleen maar 1x de ethernetmodem in te stellen wel zorge dat je blaat@xs4all-basic-adsl gebruikt en je wachtwoord, als je opnieuw windows installeerd dan hoef je niet eens wat in te vullen ofso, direct verbinding duss :P /me heb ook adsl van xs4all :)

Verwijderd

Heb je wel de juiste modem gekregen? Niet een 510i ipv een 510 V4 of andersom??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Is de datum die op het fomulier (met de username etc) staat al ingegaan ?

Want het is niet zo dat je direct online kunt gaan als je je DHZ pakket ontvangen hebt...
Niet altijd iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 26-12-2002 21:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 15:14:
[...]

Xs4all levert sinds kort de Alcatel thomson 510 modem/router ipv de trusty old alcatel modem.. die nieuwe modem heeft geen line-sync lampje meer, in ieder geval niet met die naam...
Het @ lampje is line-sync en hij hoort in ieder geval te branden.

XS4ALL is 28 december alweer open, dus niks dicht voor een week, en hij zelf zit al niet meer te replyen, dus waar maken wij ons druk om :?

Verwijderd

idd, ik ga lekker van mijn welverdiende kerstrust genieten...

welterusten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jeuw mensjus tog bedankt voor de hulp, ik probeer het wel nog een paar keer, als het over 1 weekje nog niet werkt, dan plaats ik wel nog 1 topic ;)

• JvS
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Cutebritney schreef op 26 December 2002 @ 21:20:
Is de datum die op het fomulier (met de username etc) staat al ingegaan ?

Want het is niet zo dat je direct online kunt gaan als je je DHZ pakket ontvangen hebt...
Niet altijd iig.
jawel. Als je het kpn pakket binnen hebt, is officieel het hele technische traject (inclusief providergedeelte) al doorlopen.

Het belangrijkste is het @ lampje op het modem, als die oranje knippert issie niet goed aangesloten. Download anders eens de probleemoplosser van kpnadsl.nl, die zou je een eind moeten helpen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 13:10
je moet sowieso dus een line sync hebben, bij deze modem het @ lampje, als je geen sync hebt heb je ook geen lijn. Maar het kan wel gebeuren dat je je DHZ pakket al hebt voordat de lijn klaar is, ik ken providers waar dat wel eens bij gebeurt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 18:23

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 05:26:
Dag mensen, ik heb net de DHZ pakket thuis ontvangen, nu sluit ik alles netjes aan en volg ik de instructies van het boekje. Nu moet ik via de cd-rom me username en Pw invoere, ik doe dat en het windowtje sluit netjes af en ik kan nu op internet. Ik klik op het explorer tekentje en wat krijg ik : niks, er kan geen verbinding worden gemaakt.
Ik weet niet wat ik moet doen, met kerst is de zooi dicht (xs4all helpdesk) voor een week ofzow.
kan iemand me aub helpen?? Er zit nog een 56kb modem erin, misschien heeft dat er iets mee te maken?

THnx all mery X-mas
Zegt hij dat er een verbinding tot stand is gekomen?

Kan je wel een IP pingen?
Doe es in een DOS venster ping 194.109.6.92 en kijk wat er beurt... Dat is namelijk www.xs4all.nl. Vindt hij een verbinding, dan moet je de DNS servers instellen, in je modem of je netwerkverbinding van windows>

DNS servers van XS4all:
194.109.6.66
194.109.9.99

hier staan alle servers op een rijtje: http://194.109.6.92/helpdesk/algemeen/servers.html

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Het @ tekentje brand helemaal niet, de rest is groen. Waarschijnlijk heb ik dus geen line synch.
btw, kan het ook aan me netwerkzooi liggen??

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hehe, antwoord. Als je @ lampje niet brandt, heb je je modem niet eens aangesloten op het telefoonnetwerk, dus is je splitter stuk, of je bekabeling niet helemaal frisjes of je hebt een isdn modem op een analoge aansluiting of andersom

Verwijderd

Topicstarter
de bakbeling is tog van het telefoon en het netwerk?? Daar zijn tog ook lampjes voor ( de rest van de 2). Ik heb probere te pingen meer na 4 retries werkt het niet. TImeout bij opdrachtgever (mij dus).

Moet ik dus KPN opbelle en zege dat me splitter kapot os of hoe moet ik dit spul aanpakken??

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

pfff man... Ga inderdaad maar de helpdesk bellen, want via dit topic ga je er echt niet uitkomen, een beetje zelf-foutanalyse zou handig zijn, maar daar zijn ze op een helpdesk ook goed in... Daar kunnen ze je stap voor stap verder helpen. 0900-8085 is je vriendje, hou je kpn cdrom bijdehand en hou je modem aangesloten. Je kan ze tot 22:00 bereiken.

Toch is trouwens met een ch..

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 27-12-2002 20:47 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

snelle truuk:

sluit het modem rechtstreeks op de hoofd-telefoonaasluiting aan.
Trek de rest er dus uit. Zet het modem aan.
wel line sinc? probleem ligt bij jou.
geen line sinc? tijd voor de mxstream helpdesk... succes :s

[ Voor 1% gewijzigd door teacher op 28-12-2002 02:32 . Reden: typo ]

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 20:39:
de bakbeling is tog van het telefoon en het netwerk?? Daar zijn tog ook lampjes voor ( de rest van de 2). Ik heb probere te pingen meer na 4 retries werkt het niet. TImeout bij opdrachtgever (mij dus).

Moet ik dus KPN opbelle en zege dat me splitter kapot os of hoe moet ik dit spul aanpakken??
Nee Leezer, ik heb ditzelfde probleem ook gehad, zoals ik al eerder zei, de melding dat de aansluiting klaar is en het dhz pakket heb je vaak eerder binnen dan dat kpn de verbinding ook daadwerkelijk voor je klaar heeft. Bij mij duurde het 5 werkdagen na het ontvangen van het dhz pakket voordat het ook daadwerkelijk werkte. Als je geen line-sync hebt hoef je niet verder aan je instellingen te rommelen. Het enige dat je goed in de instellingen van je modem moet kloppen zijn je username@xs4all-basic-adsl (of je moet lite of fast hebben, dan wordt het @xs4all-lite-adsl of @xs4all-fast-adsl) en je password. Is de lijn goed en heb jij alles goed aangesloten belt de modem in. Mocht je contact kunnen krijgen met de helpdesk dan vertellen ze je vast dat de verbinding nog niet gereed is. Succes
Pagina: 1