Toon posts:

[XP] Persoonlijke Mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik heb sindskort al m'n schijven in 't NTFS formaat en nu wil ik een aantal mappen persoonlijk maken in de zin dat alleen ik er bij kan. Nu is daar een optie voor maar die werkt alleen met mappen in m'n persoonlijke dir staan (c:\Documents And Settings\Jonathan Mezach\), maar de map die ik persoonlijk wil maken staat op e:\. Zijn er mogelijkheden om die map toch persoonlijk te maken?

• Emdicy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 00:28
In de verkenner kan je met je rechtermuisknop op een map of schijf klikken en dan voor "Delen en beveiliging" kiezen. (Als je een Engelse windows hebt, kan je het vast ook wel vinden :)) Daar kan je onder het tabblad "Beveiliging" voor alle verschillende gebruikers en gebruikersgroepen instellen welke rechten ze in de map of op de schijf hebben. Hier kan je er dus ook voor zorgen dat alleen jij toegang hebt, wat in principe gelijk is aan een persoonlijke map.

Verwijderd

Topicstarter
Emdicy schreef op 26 december 2002 @ 02:36:
In de verkenner kan je met je rechtermuisknop op een map of schijf klikken en dan voor "Delen en beveiliging" kiezen. (Als je een Engelse windows hebt, kan je het vast ook wel vinden :)) Daar kan je onder het tabblad "Beveiliging" voor alle verschillende gebruikers en gebruikersgroepen instellen welke rechten ze in de map of op de schijf hebben. Hier kan je er dus ook voor zorgen dat alleen jij toegang hebt, wat in principe gelijk is aan een persoonlijke map.
Mjah, die optie kan ik dus niet vinden.

Verwijderd

die tab is standaard niet altijd zichtbaar... Effe Googlen om te zien hoe dat moet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 11:50:
die tab is standaard niet altijd zichtbaar... Effe Googlen om te zien hoe dat moet.
Mjah, de optie Delen en beveiliging staat wel in m'n rechtermuisknop menu, en het tabblad Delen is er ook wel en daar staat ook wel iets op, maar ik kan daar niet per gebruiker instellen of hij/zij die map mag openen of zo.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 11:07:
Mjah, die optie kan ik dus niet vinden.

Mjah, in de WOS FAQ staat hoe je het tabblad krijgt; simple filesharing uitzetten :)

Zoals altijd geldt ook trouwens hier: bezint eer je begint! Als je niet zeker weet wat hoe en waarom werkt zou ik niet zomaar belangrijke bestanden gaan beveiligen. Als je de verkeerde dingen (encryptie) doet en je PC een keer opnieuw moet worden geinstalleerd na crash oid ben je je data kwijt. Maar simpele NTFS rechten zetten kan natuurlijk best.

Maar staat dat niet duidelijk uitgelegd onder F1? (ik gebruik geen XP dus kan het niet nakijken)

Pak-em-beet [google=xp howto ntfs permissions] vind al best veel trouwens: Howto: Use Access Control to Restrict Who Can Use Files :)

Edit: ah dat je het tabblad wel had stond er net nog niet. sowwy

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 26-12-2002 12:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 26 December 2002 @ 12:03:

[...]

Mjah, in de WOS FAQ staat hoe je het tabblad krijgt; simple filesharing uitzetten :)

Zoals altijd geldt ook trouwens hier: bezint eer je begint! Als je niet zeker weet wat hoe en waarom werkt zou ik niet zomaar belangrijke bestanden gaan beveiligen. Als je de verkeerde dingen (encryptie) doet en je PC een keer opnieuw moet worden geinstalleerd na crash oid ben je je data kwijt. Maar simpele NTFS rechten zetten kan natuurlijk best.

Maar staat dat niet duidelijk uitgelegd onder F1? (ik gebruik geen XP dus kan het niet nakijken)

Pak-em-beet [google=xp howto ntfs permissions] vind al best veel trouwens: Howto: Use Access Control to Restrict Who Can Use Files :)

Edit: ah dat je het tabblad wel had stond er net nog niet. sowwy
Hmmz, ik had inderdaad dat tabblad niet. Ik had 't net over een ander tabblad. Wel maf trouwens dat ik niet alle gebruikers in 't lijstje zie staan, alleen de ingelogde gebruiker en een paar groepen, maar bijvoorbeeld m'n broer niet. Nou jah, ffies uitzoeken hoe dat in elkaar zit. Bedankt iig :).
Pagina: 1