Toon posts:

cpu stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit hier met een moelijk probleem kom er niet uit.
Heb een asus a7v333 met een xp1400 512 mb ddrram, staat ook zo in de bios, maar boot dan wel en dan weer niet, no boot naar win98se of xp bsod, Heb dit bord pas 4 dagen, Naar dat het eerste bord ook niet goeg was ook het zelfde probleem. De bios is 1015, bios zecht ook dat de cpu setting niet overeen komen,
Als het bord boot, dan zit i in de save mode, Maar nu weer een bord stuk, kan niet denk ik.
Ik denk dat de cpu stuk is, Alles staat op auto in de bios.
Cpu is niet overklokt geweest.
temp is idl 38 graaden sys 28graaden.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Aha, en wat heeft dat met games te maken? :+
Spielerij (forum over games dus) heeft 2 delen, een discussie deel, en een problemen-oplos deel. Alleen maar omdat er 'Problemen' bij staat, betekent niet dat je al je PC problemen hier moet dumpen ;)

Een mod zal hem vanavond/morgen wel naar Processors, Mobo' & Geheugen verplaatsen :) Lees in de tussentijd de PMG FAQs: LEZEN eer je hier een topic opent! en Technische PMG FAQ - misschien dat je er dan zelf al uit kan komen.

Veel succes en vrolijke feestdagen :)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:41

Jaymz

Keep on moving !

SPV => PMG :)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

memtest even draaien ... zie www.memtest86.com

4015Wp west (Dordrecht)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Welke melding BSOD geeft ie in Windows XP precies?
Andere videokaart en/of voeding geprobeerd?

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 26 december 2002 @ 04:25:
Welke melding BSOD geeft ie in Windows XP precies?
Andere videokaart en/of voeding geprobeerd?
was win32k.sys maar dat is het niet, geheugen is ook goed, denk aan de cpu.
bios zegt, during the last bootup your system hung for inproper frequency confination your system is now in safe mode, en nog wat over hoe je dat goed moet zetten.
Maar de cpu is een xp 1400 zo staat het ook in de bios, dus wat daar verkeerd gaat weet ik ook niet, en het system boot wel en niet, blijft in de boot hangen.
system zie onder.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Rafe schreef op 26 december 2002 @ 01:50:
Lees in de tussentijd de PMG FAQs: LEZEN eer je hier een topic opent! en Technische PMG FAQ - misschien dat je er dan zelf al uit kan komen.
Heb je zijn gouden advies gevolgd :?

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 26-12-2002 12:24 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Installeer gewoon je Windows opnieuw en stel je bios in op standaard. Dan loopt 99,99% van de systemen gewoon, tenzij je erg rotte hardware hebt. En je CPU is pas stuk als tie niet meer boot. Vastlopers heeft bij een beetje vette CPU-Usage.

Ennuh Lees de FAQ ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit al 15 jaar in de pc's maar dit heb ik nog niet mee gemaakt. heb al meer dan 1500 systemen gemaakt maar hier kom ik niet verder, ook niet met de hulp hier. denk dat morgen ff naar mycom ga, kijken wat die zegen.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
als je al zoveel systemen heb gebouwd als je zegt dan zou je ook weten dat asus planken bijna nooit defekt zijn en zeker niet 2 direkt achter elkaar,dus je probleem zit of in een brakke cpu ofwel geheugen wat niet voor je board geschikt is.

de a7v333 lust duidelijk maar een paar typen ram en die moeten van onberispelijke kwaliteit zijn in je manual staat precies beschreven welke het op zeker zullen doen,
van andere modellen zul je dat proef ondervindelijk moeten vast stellen.

als je zoveel ervaring zou hebben als je beweerd dan hoor je dit soort problemen duidelijk zelf moeten kunnen vinden maar ik denk dat je 2 nullen teveel in je aantal heb vermeld.
Pagina: 1