Beste mede tweakers,
Ik ben bezig met een flash-site en daar open ik dmv een button een nieuwe html-pagina, die de afmeting heeft van 768 bij 576. Het enige probleem is als ik dan op de flashbutton (in de flashanimatie) klik en de nieuwe html pagina wordt geladen, dan wordt de pagina altijd helemaal linksboven geladen. Op een resolutie van 1280 bij 1024 is dat natuurlijk niet zo mooi.
Nu heb ik wel een script gevonden, die altijd zorgt dat de pagina in het midden wordt geladen, alleen weet ik dus niet hoe ik dat dus bij de bestaande code van Flash en HTML (die ik gebruik) toevoeg.
De code om een pagina in het midden te laden onder elke resolutie
Dit zijn de codes die ik gebruikt heb voor Flash en HTML:
Flash
HTML
Hopelijk willen jullie mij helpen, alvast bedankt.
Ik ben bezig met een flash-site en daar open ik dmv een button een nieuwe html-pagina, die de afmeting heeft van 768 bij 576. Het enige probleem is als ik dan op de flashbutton (in de flashanimatie) klik en de nieuwe html pagina wordt geladen, dan wordt de pagina altijd helemaal linksboven geladen. Op een resolutie van 1280 bij 1024 is dat natuurlijk niet zo mooi.
Nu heb ik wel een script gevonden, die altijd zorgt dat de pagina in het midden wordt geladen, alleen weet ik dus niet hoe ik dat dus bij de bestaande code van Flash en HTML (die ik gebruik) toevoeg.
De code om een pagina in het midden te laden onder elke resolutie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <script language="JavaScript"><!--
function openWindow(width,height) {
x = (640 - width)/2, y = (480 - height)/2;
if (screen) {
y = (screen.availHeight - height)/2;
x = (screen.availWidth - width)/2;
}
window.open('nextpage.htm','newWin','width='+width+',height='+height+',screenX='+x+',screenY='+y+',top='+y+',left='+x);
}
//--></script> |
Dit zijn de codes die ik gebruikt heb voor Flash en HTML:
Flash
code:
1
2
3
4
| on (release)
{
getURL ("javascript:openNewWindow('test.htm','actueel','height=576,width=768,toolbar=no,scrollbars=no')");
} |
HTML
code:
1
2
3
| <script language="JavaScript">
function openNewWindow(URLtoOpen, windowName, windowFeatures) { newWindow=window.open(URLtoOpen, windowName, windowFeatures); }
</script> |
Hopelijk willen jullie mij helpen, alvast bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 00:53 ]