Pioneer Vsx-D511-S, Doen niet doen ?

Pagina: 1
Acties:

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 16:02
Ik zit al een tijdje te kijken naar een mooie receiver voor een aardige prijs, nu heb ik al wat rondgegeken en nu zag ik de Pioneer Vsx-D511-S (uiteindelijk kwam ik hem tegen voor 299), voor specs zie http://www.pioneer.nl/nl/...id=1573&taxonomy_id=62-98

Aangezien dit mijn eerste echte "versterker" is weet ik niet zo goed waar ik op moet gaan letten. Moet ik ook echt een selectie van mijn cd's maken en deze gaan luisteren (met mijn sennheiser ?)? Ik vindt het wel erg belangrijk dat naast films mijn muziek ook goed klinkt , ik luister veel naar Metal (gothic,Black), Jazz en (Alternative) Rock. Of is dit pas van toepassing bij het uitzoeken van Boxen (wat ik volgende maand ga doen).

Het probleem is dat ik niet echt iets heb om hem mee te vergelijken, er zijn zoveel Receivers van gelijke prijsklasse (300-400) dat het volgens mij niet zoveel uit zal maken (maar dat weet ik dus niet zeker).

Wat kan ik het beste doen om te beslissen of deze versterker voor mij geschikt is.

Ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen door het oerwoud van Receivers :)

[ Voor 5% gewijzigd door SiNisTrAD op 26-12-2002 00:53 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

de site werkt hier niet spijtig genoeg , dus kan ik ook niet meepraten over wat voor receiver het is .. ik blijf er bij dat marantz een mooi merk is , maar dat heb je niet voor 300-400 € .. toch niet nieuw .. het beste is idd met jou ceedeetje eens een afspraak maken ergens voor te gaan luisteren .. alhoewel dat de boxenkeuze ook belangrijk is natuurlijk .. bij metal is de percussie en de gitaar nogal belangrijk ( i know , ben die-hard metalfan ;) ) dus zoek je best boxen die dat nuanceren ( mooi woord , toch? ;) ) . Ik ben zeer tevreden van mijn set-up ( http://home.pi.be/~swinneke/hi-fi-site ) en de boxen doen zeer goed hun werk voor zowel metal als andere muziek .. de amp is een marantz dus dat merk kan ik je dan weer zeker aanraden , maar dat had ik al gezegd .. wel dit is mijn mening , of dat er zijn die deze delen , dat zien we wel ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 10-08 16:02
zijn er nog eigenschappen van de receiver waar ik op moet letten die van belang kunnen zijn bij mijn soort muziek ?

PS de specs doen het nu wel weer:
http://www.pioneer.nl/nl/...id=1573&taxonomy_id=62-98

[ Voor 34% gewijzigd door SiNisTrAD op 26-12-2002 10:14 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
pioneer heeft een wat achressievere klank als marantz.
marantz klinkt "warm" en rustig. :)

Verwijderd

Wat je best kunt doen is me je beste CD's naar een zaak hollen en er een aantal receivers gaan beluisteren. Stel je van vooraf een beschikbaar bedrag voor die je wil uitgeven. Als je dan een aantal merken en types gehoord hebt kun je nog (lichtjes) van je bedrag afwijken. Suc6

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

ik ga akkord met de twee post voor mij , you'd be suprised hoe goed een warme klank klinkt op een metalceedeetje ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind de pioneerd voor home cinema een onwijs goed ding, marantz heb ik er niet naast gehoord.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:14

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Voor dat geld krijg je alles wat er in een moderne receiver/versterker moet zitten. Het is een vrij krachtig ding, althans je kan er stevige speakers schaamteloos mee aan sturen. Verder is Pioneer op zich degelijk en waar voor je geld. Zeker omdat het je eerste is en omdat je misschien je smaak op dit gebied nog niet ontwikkeld hebt (ook geen hele dure speakers etc erbij?) moet het in principe goed kunnen. Je zult er niet snel spijt van krijgen, dat weet ik wel. Ikzelf ben studentje en ben m'n smaak aan het ontwikkelen, maar door onder andere grote tevredenheid en geldgebrek hebbik een stel dure hifi speakers aan een VSX409RDS hangen, das dus die jij wilt kopen, maar dan zonder decoder erin. Ik vind het een briljant apparaat, _zeker_ voor het geld ( 220euro, 3 jaar terug :) ). Heb er 350w discoluidsprekers aan gehad (ging prima) en heb er nu 6ohm's infinity's aan hangen rondom, ook geen centje pijn :)

Magoed, als je dus iets meer wilt, moet je meer centjes neertellen.. 'hifi' is duur en jij bepaald of je het er van af hoort. Qua muzieksoorten is Pioneer een allrounder, Sony vind ik bijvoorbeeld weer meer een 'pop en trance'-versterker door de meestal overdreven warmheid en overgewaardeerde bass-mogelijkheden :P

Magoed, dat is dus ook smaak :) Als ik zo lees hoe je er tegenover staat zou'k zeggen: doen! Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Pagina: 1