[ecs k7som+] werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb bij funprice een ecs k7som moederbord gekocht samen met een amd athlon 1800 en 256mb sdram.
Nu heb ik alles netjes in de kast geplugd maar als ik op de powerknop drukt start mijn pc niet op..... Voorheen zat in die kast een amd athlon 1100mhz en werkte alles perfect.
iemand een oplossing?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ door en post hier je bevindingen/bedenkingen :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 26-12-2002 00:49 ]

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:52
larsemenneke schreef op 26 December 2002 @ 00:47:
heb bij funprice een ecs k7som moederbord gekocht samen met een amd athlon 1800 en 256mb sdram.
Nu heb ik alles netjes in de kast geplugd maar als ik op de powerknop drukt start mijn pc niet op..... Voorheen zat in die kast een amd athlon 1100mhz en werkte alles perfect.
iemand een oplossing?
Meer info?? Waar gaat het precies mis? Krijg je uberhaupt nog beeld/komen er piepjes uit je speakers? Of start alleen windows niet op?

Het kan best zijn dat je een bios-update nodig hebt om je processor te laten ondersteunen, die k7som boards zijn toch van die alles in 1 boards? Worden vaker gebruikt bij Duron processoren...

[ Voor 4% gewijzigd door Hi-Sintar op 26-12-2002 01:39 ]

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
1. Je hebt de jumper niet verplaatst van de cmos ? (zeer grote kans dat het dit is, zie moederbord om dit jumpertje te verzetten)
2. Je hebt de power on kabeltje verkeerd gestoken ?

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 21:44

FlotterPower

Boxy Brown

hmm met de k7s5a (ook ecs tuulk) start hij ook niet op als je de jumpertjes om de bios te resetten verkeerd hebt staan, worden veel mobo's in die staat aan onwetende consumentjes verkocht 8)7 (ik weet niet of dit het is maar je kan even zien)

I don't want no cake, I want me some pie!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 21:44

FlotterPower

Boxy Brown

hmm je licht waarschijnlijk allang onder de wol,..
tis ook al laat :)

I don't want no cake, I want me some pie!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

larsemenneke schreef op 26 december 2002 @ 00:47:
iemand een oplossing?
Voorheen zat ook een andere MOBO in die kast lijkt me?
Heb even op de site van ECS gekeken. Ik zie geen ledje oid om aan te tonen dat er stroom op je MOBO zit net zoals bij ASUS. Misschien staat er in de handleiding iets over?
flotterpower schreef op 26 december 2002 @ 03:22:
hmm je licht waarschijnlijk allang onder de wol,..
tis ook al laat :)
Hmmm er is ook een edit knop. :z

BF2 stats Systemen

• schwarzenegger
ik heb moederbord aangesloten in de kast, ook de hdd aangesloten en de floppy drive en cd-rom maar als ik dan op de power-on knop druk van mijn kast gebeurt er helemaal niks. De pc probeert niet eens op te starten..... Misschien dat het dan nog aan de jumpertjes ligt, dat kan ik nog proberen.

• Hi-Sintar
larsemenneke schreef op 26 December 2002 @ 15:00:
ik heb moederbord aangesloten in de kast, ook de hdd aangesloten en de floppy drive en cd-rom maar als ik dan op de power-on knop druk van mijn kast gebeurt er helemaal niks. De pc probeert niet eens op te starten..... Misschien dat het dan nog aan de jumpertjes ligt, dat kan ik nog proberen.
Misschien heb je het power-kabeltje verkeerd aangesloten?? Controleer dat ff, was bij mij eerst ook een keer het geval hadden ze de led en power kabeltjes omgewisseld ;)

• schwarzenegger
Hi-Sintar schreef op 26 december 2002 @ 15:16:
[...]

Misschien heb je het power-kabeltje verkeerd aangesloten?? Controleer dat ff, was bij mij eerst ook een keer het geval hadden ze de led en power kabeltjes omgewisseld ;)
nee dat heb ik al gecheckt, de powerkabel gevolgd en die komt uit bij de power-on knop. Heb ook al de jumper van cmos zo gezet dat ie alles reset maar werkt ook niet. Heb nog eens alles opnieuw aangesloten van het moederbord maar hij slaat niet aan als ik op de power-on-knop druk :'(

• Hi-Sintar
larsemenneke schreef op 26 December 2002 @ 15:27:
[...]

nee dat heb ik al gecheckt, de powerkabel gevolgd en die komt uit bij de power-on knop. Heb ook al de jumper van cmos zo gezet dat ie alles reset maar werkt ook niet. Heb nog eens alles opnieuw aangesloten van het moederbord maar hij slaat niet aan als ik op de power-on-knop druk :'(
Voeding van je kast defect misschien? Alhoewel, hij deed het dus wel met een ander moederbord...

• schwarzenegger
Hi-Sintar schreef op 26 december 2002 @ 16:05:
[...]

Voeding van je kast defect misschien? Alhoewel, hij deed het dus wel met een ander moederbord...
tja maar toen haperde die ook wel eens als ik mijn kast aanzette. Toen heeft die kast een half jaar stil gestaan.... en nou werkt het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door schwarzenegger op 26-12-2002 16:40 ]

• schwarzenegger
update: ik heb het moederbord in een andere kast gezet. Bij het indrukken van de power-on knop gaat de fan draaien en ook de harde schijf gaat draaien. Maar dan houdt het ook weer op. HDD blijft draaien maar de pc start niet door........
Heb dit geprobeerd met zowel een 1100mhz als 1800mhz cpu, maar maakt niet uit, fan en hdd slaan aan maar verder blijft systeem hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door schwarzenegger op 26-12-2002 20:22 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Heb je pc speaker aangesloten? Zo nee, even aansluiten, krijg je dan piepjes als je systeem aan zet?

BF2 stats Systemen

• schwarzenegger
nee geen piepjes, heb stekkertje van speaker ook een keer omgedraaid maar maakt niet uit, geen gepiep. En blijft nog steeds hangen.

• Hi-Sintar
Dus je krijgt gewoon geen beeld? Misschien is je videokaart stuk? :)

• schwarzenegger
Hi-Sintar schreef op 26 december 2002 @ 22:32:
Dus je krijgt gewoon geen beeld? Misschien is je videokaart stuk? :)
nee hij start niet eens door, je hoort de harde schijf opstarten en dan stopt het hele handeltje. Misschien geheugen probleem, zal dadelijk eens een ander merk geheugen erin zetten en kijken wat dan gebeurt

ander geheugen erin gezet maar hij start nog steeds niet door.

[ Voor 8% gewijzigd door schwarzenegger op 27-12-2002 09:20 ]

• schwarzenegger
moederbord was dood, is omgeruild tegen een nieuw en dat werkt wel
Pagina: 1