Toon posts:

Bak ging vanzelf uit, wil nu niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was leuk aan 't gamen, toen opeens m'n bak uit ging. Zomaar in eens.

Ik wilde hem weer aanzetten, maar er gebeurde niets. Nog eens geprobeerd, weer niets. Ook wanneer ik even de stroom van m'n bak haal, en dan weer aan probeer te zetten (natuurlijk wel weer de stekker d'r in gedaan, DUH ;)) gebeurt er weer niets. Het zal niet door de warmte komen, omdat het hier redelijk koud is, en de bak daar normaal onder 100% cpuload ook geen last van heeft (ook wanneer het hier wel warm is).

Even de specs tussendoor:
P4/2,4/533
Abit BD7-II RAID
Standaard Funprice kast
512MB 333DDR
GF4 ti4400 (asus)
Sound/netwerk onboard

Dus ik die bak open slopen. Het groene ledje wat op mijn moederbord zit was gewoon aan. Wanneer ik m'n bak aanzet, gaat heel eventjes het rode ledje branden, de koeler krijgt een "schokje", maar doet verder niets. Ik heb de stroom er al even (20 min) van af gehaald, maar dat helpt niets. Ook alle kabels (power/ide/...) eraf (dus een stripped system) helpt ook niets.

Ik heb hier verder geen andere bak waarin ik de hardware kan testen (alleen de videokaart, maar daar zal het waarschijnlijk wel niet aan liggen).

Ik laat 'het nu even voor wat het is en laat alles (powerloos) ff liggen tot morgen. Morgen pruts ik wel verder

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Lijkt wel een kapot mobo. Voeding leeft nog. Heb je al geprobeerd om alle kaarten uit je slots te halen?

Verwijderd

"Het wonder voor kerst" zouk zo zeggen. O-)
Maar even serieus; waarschijnlijk met je voet tegen een kabel aangetrapt. Of er is iets binnen in je kast mis gegaan. Gewoon ff laten liggen en morgen weer proberen.
Als ie dan nog niets doet; ff je pc uit elkaar schroeven en alles weer in elkaar zetten en alles goed aandrukken.
Nog steeds niets? Toch maar een testpctje gaan zoeken om te kijken welk onderdeel het niet overleeft heeft..... :/

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
ProPHeT_Ewok schreef op 26 december 2002 @ 00:33:
Lijkt wel een kapot mobo. Voeding leeft nog. Heb je al geprobeerd om alle kaarten uit je slots te halen?
Nou ik denk eerder dat het je voeding is, ook al geeft het groen ledje "aan" aan B). Het mobo lijkt wel aan te willen ;). Het gebeurd trouwens 9 op 10 keer (als het niet meer is) dat de voeding het begeeft i.p.v. het mobo. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me ook dat het de voeding is.. Als ik je systeemspecs tot zover zie (dikke P4 icm een stevige GeForce4), dan zou ik een 350~400W voeding erbij dromen :)

Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ.

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 26-12-2002 01:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu alweer even geprobeerd, maar het wil nog steeds niet. Ik dacht zelf ook aan de voeding, maar aangezien ik geen andere ATV-12v voeding heb, kan ik hem niet testen. De voeding is overigens een 300W voeding, misschien is die inderdaad te weinig (maar het systeem draaide al een tijdje normaal, ook onder heavy load etc) en moet ik toch maar een 400W voeding nemen.

Maar eerst eens een andere voeding zoeken zodat ik zeker weet dat het de voeding wel of niet is.

Thx allemaal. Merry X-Mas (beetje laat ja ;)).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voedingen gaan sneller kapot wanneer er teveel ervan wordt gevergd :)
Pagina: 1