Toon posts:

Internet sharing met USB-USB bridge adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op dit moment even ergens waar ik geen hub ter beschikking heb, dus wil ik mijn internet op een andere manier delen.
De situatie is als volgt:
1 pc met 2 netwerkkaarten
1 laptop met 1 insteek netwerkkaart (geregistreerd bij UPC!)
1 laptop met 1 interne netwerkkaart
1 USB-USB bridge adapter

Internet moet binnenkomen via de geregistreerde PCMCIA kaart en dus in de laptop. Probleem is echter dat de gebruikte laptop verder geen NIC's heeft. Nou heb ik een USB-USB bridge kabel aangesloten tussen mijn pc en de laptop. Daardoor heb ik een netwerkje tussen deze twee. Nu zou het wel handig zijn als ik internet kon krijgen op mijn pc. Op mijn laptop is staat de PCMCIA kaart op automatische IP, evenals de USB (LAN) verbinding. Deze stond eerst op 192.168.0.1, maar dat maakt niks uit.

De USB (LAN) op mijn pc staat op 192.168.0.2

Op beide systemen staat XP en ik heb het netwerk/internetsharing programmaatje al een paar keer uitgevoerd, maar ik krijg geen internet op mn pc.
Is dit uberhaupt wel mogelijk? En zo ja, wat doe ik dan fout?
Zo nee, is het op een andere manier mogelijk, met ALLEEN de bovengenoemde apparatuur? (Natuurlijk heb ik wel een UTP kabeltje liggen..)

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Heb je al een Gateway ingevuld en DNS adressen van je Internet Provider??

Verwijderd

Topicstarter
Gateway en DNS adressen? Alles staat bij mij gewoon op automatisch of niet ingevuld. Internet op mn laptop werkt daarmee prima. Dan moet het voor mn pc toch zeker ook niet nodig zijn? Of wel?

• htol
Jawel, dat heb je nodig, maar als het goed is heb je op de Laptop 2 lan verbindingen. zet de lan verbindeing naar de PC op 192.168.1.20. Dan op de PC vul je 192.168.1.30 in. en subnetmask op 255.255.255.0 (zelfde als bij laptop btw) en vul je bij de PC een gateway in van: 192.168.1.20. Daaronder staat DNS adressen. Op die plekken moet je de Adressen van je Internet-provider in typen, die op de site van UPC te halen zijn. Dan moet het werken. :)

Ohwja deel de Internet verbinding op je Laptop

[ Voor 6% gewijzigd door htol op 25-12-2002 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...

Ik heb de internetkaart op mn laptop nou gewoon alles op automatisch staan. Internet werkt ook op de laptop.
De USB verbinding van de laptop naar de PC staat nu op IP 192.168.1.20 en de subnet staat op 255.255.255.0 Bij de default gateway heb ik niks ingevuld.
Bij de USB verbinding van de PC naar de laptop heb ik IP 192.168.1.30 en subnet op 255.255.255.0 Default gateway staat op 192.168.1.20
Klopt dat zo?

DNS server kan ik helaas niet vinden op de site van Chello. Waarom zouden ze dat ook vermelden, als je die normaal gesproken niet nodig hebt?

Vraag me af of het wel echt kan hoor, met zo'n USB-USB bridge kabeltje...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 00:13 ]

• htol
hmmm.. eigenlijk moet je wel DNS invullen, soms moet het wel soms weer niet, probeer anders bij primairy DNS 192.168.1.20 in te vullen. bij de PC bedoel ik

[ Voor 7% gewijzigd door htol op 26-12-2002 00:16 ]

• htol
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 00:12:

Vraag me af of het wel echt kan hoor, met zo'n USB-USB bridge kabeltje...
Je heb toch ook een netwerk, die het doet??
Je kan pingen enzo??
Dan moet ie het doen!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeeej!!! Bij mn Netwerk verbindingen staat nu wel ineens een Internet Gateway extra!! Dan ben ik dus toch op de goede weg!
Bedankt zover, ik ga nog even rotzooien met de settings!

Verwijderd

Topicstarter
JAAA! Het werkt! :D
Ik had ook nog even hier gekeken http://kabel.flevoland.to/body_mc-win.html en daar stond dat het niks uitmaakte wat je bij DNS invulde, zolang er maar wat stond.
Jouw DNS adres zou dus net zo goed gewerkt hebben.
Mijn dank is groot! _/-\o_

• htol
voorkeurs-DNS in: 212.142.28.66, of de alternatieve adres DNS: 212.142.28.130.

Dit hebbik van de UPC site :P

• htol
Ik zou wel de DNS adressen invullen, want als UPC het gaat checken dan kunnen ze het het weleens niet leuk vinden als je je gateway ingevuld heb. Klinkt raar :? maar als het met die DNS -adressen ook werkt, moet je dat doen.
Pagina: 1