Toon posts:

[xp] automatisch verbinding met asus na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na opstarten wil win xp automatisch verbinding maken met de asus-site. Ik of een programma heeft daar opdracht toe gegeven. Echt een probleem is het niet (ik kan het wegklikken met 'annuleren'), maar wel irritant :(.

De melding is vandaag ontstaan na het draaien van windows live update (een security patch voor IE).

Via msconfig is het enige dat er op lijkt (in het tabblad 'opstarten') iets van livenote.exe. Er is vandaag rond het draaien van de live update een livenote.exe gewijzigd (in windows\prefetch). Rond dezelfde tijd is het text-besand setupapi.txt gemaakt waarin onder meer de volgende regel staat:

"
#E366 Een niet-ondertekend of een onjuist ondertekend bestand c:\windows\temp\anvosdnt.inf voor het stuurprogramma ASUS OSD PS/2 Keyboard Filter Driver wordt geïnstalleerd (beleid=waarschuwen,gebruiker is akkoord). Fout 0xe000022f: Het niet-Microsoft INF-bestand bevat geen digitale-handtekeninggegevens.
"

Mijn theorie is dat xp op zoek gaat naar een wel ondertekende driver en daarvoor op de asus-site op zoek gaat. Niet nodig, ik gebruik nvidia-divers.

Wie weet wat hier aan de hand is? En belangrijker: hoe krijg ik die inbel-vraag weg?

Ik draai win xp met sp1 op een asus p4pe met asus 8420s Ti 4200 grafische kaart.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:11

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ga naar 'Netwerkverbindingen' en klik in het menu 'Geavanceerd' op 'Voorkeursinstellingen voor inbellen'... In het venster dat nu opent, staan je zgn 'locaties'. Haal de vinkjes daarvoor weg... En zorg dat alleen het vinkje voor 'Vragen om bevestiging bij automatisch kiezen' ingeschakeld staat.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/corn3lissen/images/xp-netwerkprefs1.jpg

klik image voor 'leesbare' versie ;)

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt, bedankt.

Weet jij ook _hoe_ deze melding ontstaan is? Eigenlijk vind ik het nogal leip dat het installeren van een security patch (voor IE) leidt tot het zoeken naar een wel ondertekende driver (van mijn grafische kaart). Tenminste, als mijn theorie juist is... Die twee dingen hebben toch helemaal niets met elkaar te maken?