Glide beter dan Direct3d met v7700?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Laatst zat ik unreal tournament eens te spelen in glide ipv direct3d en hij begon als een gek te schokken. Het is op een tb700@800, asus v7700, detonater 6.31, direcx 7.0a, winMe, 192 mb geheugen. Restarten heeft geen zin, zet ik het weer op direct3d geen problemen (resolutie 1024 x 768).
Zelf dacht ik eigelijk dan glide iets sneller was, is dat nu zo...of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Glide is sneller als je een #dfx kaart gebruikt, doe je het met een andere kaart maak je gewoon gebruik van een emulator (of hoe je het ook noemt) en is ie altijd trager.

Creative lever(de) ook zoiets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik dacht dat glide alleen met 3dfx kaarten werkte. Het is de aangepaste openGL van 3dfx toch?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

nee Glide is een op zichzelf staande api die speciaal voor voodoo kaarten is...heb je een voodoo, gebruik dan altijd Glide als het kan...heb je geen voodoo, gebruik dan Direct3D...OpenGL moet je alleen gebruiken als het spel erop gebaseerd is...Quake bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08-09 21:43
Glide is hartstikke van 3dfx. Ik weet niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen om met een GeForce kaart in glide te spelen zonder glidewrapper (zoal unified). Is mij nog nooit gelukt, maar goed.
Unreal speel ik in elk geval met direct3d. OpenGL kan ook, maar dat is beta in UT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Jah glide is van 3dfx idd...dat bedoelde ik niet met "op zichzelf staand", daarmee bedoel ik dat het niks met OpenGL te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 15:38 schreef GraasGast het volgende:
Jah glide is van 3dfx idd...dat bedoelde ik niet met "op zichzelf staand", daarmee bedoel ik dat het niks met OpenGL te maken heeft.[/quote]Ik bedoelde het eigenlijk tegen wwillem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>InZane schreef het volgende:
Ik weet niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen om met een GeForce kaart in glide te spelen zonder glidewrapper (zoal unified). Is mij nog nooit gelukt, maar goed.[/quote]UT geeft gewoon de mogelijkheid om met je TNT of Geforce kaart in Glide te spelen. Check 3D devices
Dussss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

Glide is erg snel; je kunt beter UT met een trager 3dfx kaartje spelen in Glide dan met een snellere kaart in D3D of OpenGL.
De reden dat Glide zo snel is, is dat elke vorm van error-checking (laat staan correctie) ontbreekt. Je kunt dus rustig een verkeerd geheugenadres aanpreken en dat soort dingen. Als het fout gaat dan hangt je pc in de meeste gevallen wel finaal, terwijl D3D en OpenGL zorgen dat je alleen het juiste geheugenbereik kan aanspreken (dus niet in een andere texture kan gaan zitten klooien), D3D en OpenGL zijn een stuk stabieler. Als ze crashen dan hangt niet meteen je pc maar zal de fout gedetecteerd worden en misschien hersteld, of je wordt terug naar je desktop gegooid.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Tjah daarom game ik lekker verder op mŽn monster fusion...Superding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 20:57

Gallus

Cheesy

Als je in UT glide kiest terwijl je geen 3dfx kaart hebt dan schakelt hij volgens mij vanzelf over naar software mode....en ja, dat schokt verschrikkelijk.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 16:25 schreef GraasGast het volgende:
Tjah daarom game ik lekker verder op mŽn monster fusion...Superding![/quote]Toch liever m'n GeForce DDR. Net iets superder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat ben ik toch een drol, ik bedoelde eigelijk openGl ipv glide...damn stomme fout (ik heb heel lang voodoo 2 gehad).
Maar wat ik dus bedoelde, wat is er sneller, openGl of direct3d???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Eigen ervaring leert dat OpenGl beter/sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar niet onder UT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glide werkt alleen maar op voodoo's nergens anders op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 16:25 schreef GraasGast het volgende:
Tjah daarom game ik lekker verder op mŽn monster fusion...Superding![/quote]LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:17

edward2

Schieten op de beesten

sorry verkeerd gelezen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Q3A: OpenGL beter/sneller
UT: Direct3d beter/sneller
Het ligt er dus maar net aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

CS bij mij OPENGL sneller en ziet er veel beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 22:47 schreef Reaper® het volgende:
LOL[/quote]Ghaha ik snap het hoor...ik be aant sparen voor een Geforce2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Glide is VEEL sneller dan OpenGL bij spellen die het ONDERSTEUNEN...en je moet een VOODOO hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 13:06 schreef Vos het volgende:
CS bij mij OPENGL sneller en ziet er veel beter uit![/quote]Klopt helemaal ! Ik speel CS ook in OpenGL ---> veel scherper beeld en iets sneller.
UT speel ik in D3D,omdat ie dat standaard lekkerder vind.Beide spellen in 16bits kleur(zie geen verschil met 32bits),en 2xFSAA.....helemaal toppie !
Pagina: 1