Toon posts:

[FreeBSD] KazaaLite 2.0.2 connect niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag wine geinstalleerd en geconfigureerd. Vervolgens KazaaLite geinstalleerd via een bekende howto site. Het programma installeerde zonder problemen en draait perfect... grafisch gezien dan. Het enige probleem is namelijk dat hij niet connect! :7 (en ja ik draai hem als root, als user mocht het ook niet baten) In de rechter onderhoek zie ik heel lullig "connecting..." staan. :X

Mijn systeem draait FreeBSD 4.7, met de laatste versie van wine uit de ports.
Hopelijk heeft er iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing. :)

Verwijderd

Geen idee. Ik neem aan dat je niet per ongeluk een firewall draait?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een firewall op m'n router, maar die laat verkeer van binnen keurig door naar buiten. Kazaalite werkt namelijk wel op windows box. Het FreeBSD systeem waar Kazaalite op wordt gedraaid heeft geen firewall. Als test heb ik mIRC gedraaid via dezelfde wine en die kan wel verbinding maken met een irc server. Allemaal vreemd dus omdat mensen onder linux wel kazaalite 2.0.2 met wine aan de gang krijgen. Het zou dan dus aan FreeBSD moeten liggen?

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook maar dan onder Linux en Wine (met een aantal native windows dll's, handleiding staat op http://frankscorner.org/wine ). Installeren gaat goed, maar geen verbinding bij versie 2.0x. Versie 1.72 werkt hier wel goed, dus die gebruik ik nu.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:20
Installeren ging goed, toen de DLLs gedownload van de dllfiles site (die half zweedse ;)) en toen kazaa gestart: kan dit niet vinden, kan dat niet vinden, entry dit fout, entry dat fout.

Ben nu de Win98SE CD aan't cabextracten, misschien zijn die DLLs beter. Zal zo ff kijken of het gaat werken, maar op de manier van frankscorner werkte het dus net niet :(

Gegevens:
FBSD 4.7
wine uit /usr/ports gebouwd (vanmorgen nog, gisteren een CVSup van mn portstree gedaan)

Werkt!
Heb zojuist alle benodigde DLLs van de win98SE CD gehaald, dat werkte nog steeds niet, vervolgens de COMMCTRL.DLL en COMCTL32.DLL gedownload van die DLL site en lowercase gemaakt (mn Win98SE versies waren niet goed).
Connecten is ook geen probleem als user van de wheel group :)

[ Voor 25% gewijzigd door _JGC_ op 27-12-2002 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oeoe, zou je die dll's online willen gooien.. stiekem? :P
of anders (als dit niet mag qua GoT policy) willen mailen naar timmie@timmie.dyndns.org :)

Bedankt :)

p.s. Ik krijg 1.7.x wel werkend (connected)... toch dll probleem waarschijnlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 02:37 ]

Pagina: 1