[Server]Firewall Nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
Ik heb ADSL aangevraagd, deze verbinding komt op een volledig remote controlled servertje (P166 passieve koeling etc etc) die het gaat delen naar de client pc's (nu nog 2) , dit ga ik waarschijnlijk via SyGate doen, maar dat terzijde... die server is dus strax 24/7 online, en daarom is mijn vraag... is het nodig om een firewall te draaien?

En zoja, is dit door mij goed instellen, dat alles gewoon opgevraagd etc kan worden? Btw ik heb al gesearched... maar schiet niet echt op... :)

Thanks in Advance :*

XXXVI

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 12:53

MrG

Firewall draaien? Ja!
Welke?
Je kan Winroute gebruiken... wel goed configureren, zelf ben ik voorstander van blackICE omdat je deze goed kunt instellen en daarna geen beheer vergt wat wel het geval is bij de meeste desktop firewalls.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Winroute gebruiken, makkelijk in te stellen en eenvoudig in gebruik. Door de ingebouwde firewall komen ze moeilijk je pc binnen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
Oki, en WinRoute stelt bijna alles automatisch in? Of moet ik steeds stap voor stap de verbindingen die ik nodig ben toevoegen (http, Ftp, pop, smtp etcetc)

Sorry maar ben nog flink n00b op gebied van Firewalls... :'(

/edit, kan winroute ook internet delen?

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 25-12-2002 22:34 ]

XXXVI

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:43
ephymerous schreef op 25 december 2002 @ 22:31:
Oki, en WinRoute stelt bijna alles automatisch in? Of moet ik steeds stap voor stap de verbindingen die ik nodig ben toevoegen (http, Ftp, pop, smtp etcetc)

Sorry maar ben nog flink n00b op gebied van Firewalls... :'(

/edit, kan winroute ook internet delen?
Yep winroute kan ook internet delen, en mail serveren (ingebouwde mailserver), en dhcp, en dns (d8 ik)..
Een multifunctioneel programma dacht ik zo :)

Verwijderd

Als je op je netwerk maximaal wilt genieten van je ADSL snelheid en je niet druk wilt maken over de beveiliging zou ik als ik jou was een hardwarematige router kopen. Daar plug je gewoon je kabel in van je ADSL modem en de router met ingebouwde switch verdeelt het volledig automatische (met DHCP) over de poorten. Geen instellingen = geen gezeur.
Ik hebzelf een poosje geleden een Nexland ISB Soho gekocht en ben zeer te spreken over het apparaatje. Het enige nadeel is dat zo'n ding geld kost, rond de €150,-. Het is niet weinig, ik weet het... maar dan heb je wel wat. Desalniettemin is WinRoute een zeer degelijke oplossing hoor. Kijk wel uit met de mailserver (als je die gebruikt), voor je het weet wordt er misbruik van gemaakt.

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 21:50
check dit draadje [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml]

Router kost +/- 80 Euro..

Slache!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 23:07:
Als je op je netwerk maximaal wilt genieten van je ADSL snelheid en je niet druk wilt maken over de beveiliging zou ik als ik jou was een hardwarematige router kopen. Daar plug je gewoon je kabel in van je ADSL modem en de router met ingebouwde switch verdeelt het volledig automatische (met DHCP) over de poorten. Geen instellingen = geen gezeur.
Ik hebzelf een poosje geleden een Nexland ISB Soho gekocht en ben zeer te spreken over het apparaatje. Het enige nadeel is dat zo'n ding geld kost, rond de €150,-. Het is niet weinig, ik weet het... maar dan heb je wel wat. Desalniettemin is WinRoute een zeer degelijke oplossing hoor. Kijk wel uit met de mailserver (als je die gebruikt), voor je het weet wordt er misbruik van gemaakt.
Routers zijn inmiddels gezakt naar ongeveer €80,- (Etech). Gelezen in Computertotaal: Barricade van SMC €90,-, voor noodgevallen een dail-up internetverbinding en ingebouwde printerserver. Wat wil je nog meer......

Verwijderd

150 euro... 80 euro... wat scheelt het.. 8)

Verwijderd

Hmmmz wat je ook kan doen is ff je intresse in een linux servertje steken. is in het begin misschien beetje klootuh maar later heb je er zeker je profijt van. enne die hardwareroutertjes zijn ook niet alles. met een linux servertje kan je nog meer bereiken dan met een hardwarematige router. maar tis net wat je er zelf mee wil gaan doen. linux als server is meestal ook wat stabieler dan een windoos bakkie met winroute e.d. erop. :)

zou zeggen ga wat linux osén bestuderen :p

Verwijderd

Ongeveer 144 guldentjes. Voor €150,- heb je op €10,- na twee Etech routers....

Verwijderd

Natuurlijk moet je dan een firewall hebben. Als je een huis koopt neem je toch ook sloten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 23:31:
150 euro... 80 euro... wat scheelt het.. 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 23:36:
[...]

I know, het is behoorlijk wat. En de prijzen zakken steeds meer en meer...
Maar wat voor 1 je ook hebt, ik denk dat je met een hardwarematige router een verstandige keuze maakt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Je moet natuurlijk wel met de omega search zoeken...

http://arethusa.tweakers....&xDB=default&xFILTERS=--O

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.