Prettige kerstdagen wensen wordt niet echt op prijs gesteld dus dat doen we dan maar niet 
Ik heb het volgende stukje code
Hierbij is het de bedoeling dat de array $arrayThingie wordt gevuld met waardes.
Nu kunnen deze waardes, zoals je in het scriptje kunt zien ook van andere classes komen. Wat is nu het probleem? Wanneer je een waarde aan deze array toevoegd via een andere class dan heb je deze in de 'main' class niet meer tot je beschikking. De array blijft dus leeg. De regel
geeft dus als output:
De bedoeling is dat er ongeacht van waar deze array gevuld wordt altijd de waardes die ingevoerd zijn beschikbaar zijn.
Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten. Ik zit er al een tijdje mee te prusten maar het wil niet echt lukken.
PS: dit stukje code heb ik als voorbeeld gegeven om jullie niet op te zadelen met andere niet relevante code. Voor een beter beeld: Class1 is in werkelijkheid een error handler. Class2 zou bijvoorbeeld een MySQL of template class kunnen zijn. Alle foutmeldingen die worden gegenereerd moeten in deze array komen en aan het eind worden gepresenteerd.
Ik heb het volgende stukje code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| class class1 { var $arrayThingie = array(); function class1Functie1($var) { array_push($this->arrayThingie, $var); } function class1Functie2() { print_r($this->arrayThingie); } } class class2{ var $ref_to_class = NULL; function class2(&$reference){ $this->ref_to_class=$reference; } function class2Functie2($var){ $val = $this->ref_to_class->class1Functie1($var); return $val; } } $obj1 = new class1; $obj2 = new class2($obj1); $var=5; $obj2->class2Functie2($var); /* Hier gooien we '5' naar class2. Class2 geeft 5 door aan functie class1Functie1 van class1 en deze stopt de waarde 5 in $arrayThingie */ $obj1->class1Functie2(); /* Print via CLASS1 de (net gevulde) $arrayThingie */ |
Hierbij is het de bedoeling dat de array $arrayThingie wordt gevuld met waardes.
Nu kunnen deze waardes, zoals je in het scriptje kunt zien ook van andere classes komen. Wat is nu het probleem? Wanneer je een waarde aan deze array toevoegd via een andere class dan heb je deze in de 'main' class niet meer tot je beschikking. De array blijft dus leeg. De regel
PHP:
1
| $obj1->class1Functie2(); |
geeft dus als output:
code:
1
| Array() |
De bedoeling is dat er ongeacht van waar deze array gevuld wordt altijd de waardes die ingevoerd zijn beschikbaar zijn.
Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten. Ik zit er al een tijdje mee te prusten maar het wil niet echt lukken.
PS: dit stukje code heb ik als voorbeeld gegeven om jullie niet op te zadelen met andere niet relevante code. Voor een beter beeld: Class1 is in werkelijkheid een error handler. Class2 zou bijvoorbeeld een MySQL of template class kunnen zijn. Alle foutmeldingen die worden gegenereerd moeten in deze array komen en aan het eind worden gepresenteerd.
edit:
Zo, even ervoor gezorgd dat de layout niet zo vernaggeld wordt
Zo, even ervoor gezorgd dat de layout niet zo vernaggeld wordt
[ Voor 10% gewijzigd door Counter-Strike op 25-12-2002 22:26 ]
Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!