Toon posts:

Weird gedoe bij Asus P4S533 + Gainward gf3 ti500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hiero een raar probje met mijn *setup:

* Asus P4S533 met een P4 2.0@2.0 erop
Apacer 512MB DDR RAM PC2700
GeForce3 Ti550

En dit alles in een Chieftech case, medium...met een 400W PSU.

Nu heb ik al een tijdje rare dingen gehad ivm power. Toen ik vroeger m'n stroomkabel uittrok, en terug derin stak, dan postte mijn PC niet meer. Hetgeen ik toen moest doen is:

1. Stroombron afzetten/aanzetten
2. Monitorstekker van geforce halen
3. Booten
4. Tijdens boot, stekker der terug insteken...

en toen werkte hij tot ik weer es een keer de stroomkabel uittrok.

Maar sinds kort (en mss omdat ik nu de TV out gebruik) moet ik ongeveer hetzelfde proces ELKE KEER dat ik hem boot herdoen (zelfs als ik tv kabel der weer uittrek).

Het gaan nu als volgt :P :

1. Stroombron uit/aan
2. Monitorstekker van geforce halen
3. booten
4. rebooten want POST niet bij stap 4
5. kabel der weer in tijdens boot

M'n scherm is ondertussen helemaal besodemieterd :p

Kheb al in de bios aant prullen geweest met de power management, en alles staat ondertussen disabled. Alsook heb ik m'n geforce kaart op AGP 2x gezet ondertussen, en 64MB als aperture size....Ohja...en als hij zo weer telkens moet rebooten, dan durft hij wel eens autom. in bios gaan en een fout geven bij proc speed (terwijl die het laagst mogelijk staat =>2000!).

Niets helpt, en ik heb geen flauw benul waarom deze rare dingen gebeuren.
Ik hoop dus van harte dat er iemand mijn probleem kan oplossen, wat atm vrij onwaarschijnlijk lijkt...but GoT never seizes to amaze me ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 01:09 . Reden: wat info vergeten :p ]

Verwijderd

Eerst even wat punten waarop ik je wil wijzen:
;)
• Laat "hey hallo allemaal JEUUJJ" en "groeten, toedeloe, bedankt voor alles en tot horens + naam" in vervolg even weg, mensen storen zich hier aan...
• wees duidelijk in je taalgebruik....
Nu heb ik al een tijdje rare dingen gehad ivm power. Toen ik vroeger m'n stroomkabel uittrok, en terug derin stak, dan postte mijn PC niet meer. Hetgeen ik toen moest doen is:
Postte je pc? Wat bedoel je daarmee?

En toen --> verleden tijd, wordt dus 'toen moest doen was:' maargoed, dat is wel te begrijpen ;)

Dan nog even iets wat ik niet snap, tenminste, als ik je verhaal zo goed begrepen heb....
Je voeding is lijkt me goed genoeg, setje is wel leuk en aardig, je wilt je pc dus opstarten, dat doet hij niet.
Het eerste wat je dan doet is je monitorkabel uit je 3d-kaart halen :/ :? :?

Leg aub even wat beter uit wat de pc doet als alles gewoon GOED ingesteld staat?
Het niet aan of uit kunnen zetten van je pc ligt heus niet aan je monitor die aan je 3d-kaart hangt hoor ...

/me wil graag duidelijkere uitleg voordat ie verder kan helpen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Postte in de zin van Power On Self Test :)

Heb je trouwens al de nieuwste BIOS in je moederbord zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik wel ja, dat ik de nieuwste BIOS heb...en xcuse me for my language...maar die kerstfeestjes troebelen de geest :p

Anyway, volgens mij is er iets freaky met stroom aan de hand. Wanneer ik monitor kabel insteek als ik PC juist heb aangesloten, dan start hij, maar hij doet de POST niet (dus geen BEEP en blank screen (monitor valt dus uit). Als ik hem boot zonder monitorkabel derin, dan post hij...en wanneer ik DAN hem er terug insteek, zie ik weer beeld). Maw: zeeeeeeer louche zaken :p

En met die 3D kaart is niks mis hoor, want op m'n vorige setup werkte mon+kaart perfect (Abit KT7-A-RAID).

Verwijderd

Probeer toch eens met een andere 3d-kaart en gewoon je monitor aangesloten te starten...
Heb je misschien nog een pci kaartje?
Ik vind het maar een raar probleem.

Probeer gewoon zo kaal mogelijk op te starten, en laat eens weten hoe ver je dan komt??

Verwijderd

Topicstarter
mja heb ik allemaal al geprobeerd hoor...helpt niet

Ik kan met 99% zekerheid zeggen dat het prob het mobootje is...maarja, wat doe je er dan aan??

Volgens mij heeft dit bord een bijzonder weirde safety ingebouwd inzake power...

Maar wat mss wel eens kan relatie houden met deze problemen, is het feit dat ons huis verschrikkelijk slecht geaard is (denk ik toch)...want, wanneer ik met m'n fikken achteraan men PC case kom, springen de vonken zo over. Ook tussen de monitorklem en die kast krijg ik soms schokken als ik hem er terug insteek en ik heb m'n vinger op het metaal van die kabel liggen.

Mja, ik spui maar wat neer hier, want ik zie het algemeen verband niet goed...mss zijn jullie er iets mee

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Volgens mij heb je daar nog een gare stekkerdoos oid liggen..

Die monitor verbruikt minder als het beeld zwart is. Wat ik denk is dat wanneer de monitor in je vidkaart zit die stekkerdoos onstabiele spanningen aan je pc geeft...en die boot dan niet... Wanneer je de monitor los haalt verbruikt het geheel minder stroom en kan de spanning voor de pc iets stabieler, stabiel genoeg om te booten.

Ga idd maar eens zorgen dat er wat stabiele power voorzieningen komen daar, anders kun je gewoon niet werken...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1