Probleem met NIC van @home...

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
Bij de aansluiting van @home heb ik een Skymaster ethernet adapter (gebaseerd op Realtek 8029) gekregen.

Ik heb 5 uur aan de telefoon gezeten met iets van drie Limburgers die het allemaal niet aan de praat kregen. Maar... het vreemde is dat het prima werkt als ik mijn Repotec (Realtek 8139) NIC gebruik voor de internetaansluiting.

Ik heb de meegeleverde NIC alsnog aan de praat gekregen (PCI-slot 1, IRQ 11 share met Radeon), maar daarna deed de ander NIC voor mijn locale netwerkje weer vreemd en moest 'ie er weer even uit.

En nu zit ik dus weer met dezelfde situatie als voorheen: de realtek 8139 NIC werkt goed, maar de 8029 NIC werkt voor geen meter. Heb al een ander PCI-slot geprobeerd, maar het wil niet werken.

Wat is hier in vredesnaam aan de hand? Is de NIC gewoon kapot (de bijgeleverde driverdiskette was wel beschadigd! :o)

[edit]
Als foutmeldingen krijg ik dat 'ie geen connectie kan maken met DHCP-server en dus geen IP-adres krijgt.

Bovendien brandt er maar 1 van de 2 indicatielichtjes op m'n Motorola modem...

[ Voor 13% gewijzigd door guillaume op 25-12-2002 21:35 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
Grote kans dat zo'n ding kapot is, die NIC van @Home is ook het brakste van het brakste.

tvw

• guillaume
ShotGun schreef op 25 December 2002 @ 21:37:
Grote kans dat zo'n ding kapot is, die NIC van @Home is ook het brakste van het brakste.
Maar waarom doet dat ding het uiteindelijk dan wel een hele tijd goed, totdat ik er een andere NIC uithaal en weer terugzet??

[ Voor 15% gewijzigd door guillaume op 25-12-2002 21:38 ]

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Als het link-lampje op je modem niet brand zou ik zeggen: kaduuk
Maar dit wordt weer tegen gesproken door dat het wel zou werken als je je andere realtek eruit haalt. Mhz... :)

Wat wil je precies zeggen met dat de standaard installatie-disk beschadigd was? Die driver zou ik in ieder geval niet meer gebruiken, maar gewoon de laatste versie van internet pakken en die ermee gebruiken.

Een kapotte driver kan in dit geval niet zomaar schade toebrengen aan je NIC als je daarop doelt.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• guillaume
Booster schreef op 25 december 2002 @ 21:42:
Als het link-lampje op je modem niet brand zou ik zeggen: kaduuk
Maar dit wordt weer tegen gesproken door dat het wel zou werken als je je andere realtek eruit haalt. Mhz... :)
Dat zei ik niet: ik zei dat ze wel degelijk tegelijk prima hebben gewerkt...
Wat wil je precies zeggen met dat de standaard installatie-disk beschadigd was?
Dat er misschien ook wat met de NIC zelf is gebeurd. Een diskette raakt niet zomaar 1-2-3 beschadigd...
Die driver zou ik in ieder geval niet meer gebruiken, maar gewoon de laatste versie van internet pakken en die ermee gebruiken.
Da's logisch :)
Een kapotte driver kan in dit geval niet zomaar schade toebrengen aan je NIC als je daarop doelt.
Nee, dat bedoelde ik ook niet 8)7

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

:P

Ok, mh naja diskettes beschadigen gewoon snel. Kan best al verrot uit de fabriek gewandeld zijn.

Je zegt dat ze wel degelijk samen gewerkt hebben eerst, alleen er was toen ook al eerst sprake van 'een' probleem. Dat is toen alleen opgelost door het wisselen van PCI slot en dat werkt nu ook al niet meer.

Verder brand het lampje op je modem dus niet meer; ik zou zeggen dat het ding gewoon een langzame dood gestorven is.
(ik heb Realtek altijd vermeden, heb misschien wel 100 mensen met problemen met zo'n kaart gezien, maar wat je nu beschrijft is gewoon weer 'een van de vele vage problemen')

Niemand in je omgeving met een soortgelijke kaart? Anders ff uitwisselen en kijken of je daar verder mee komt.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

ShotGun schreef op 25 december 2002 @ 21:37:
offtopic:
mail me es ff
Pagina: 1