Toon posts:

Sis chipset naar tv out op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik probeer mijn laptop op m'n tv aan te sluiten maar ergens gaat wat fout. Het switchen naar tv view lukt namelijk niet erg. Al aardig wat draadjes gaan hierover, maar ik heb nog geen bruikbare tips gezien.

De situatie:
Een Gericom laptop met Sis 630/730 chipset, een s-video tv out en verder Win XP geïnstalleerd. Ooit had ik Win98se erop staan en ik kan me herinneren dat ik met de officiele drivers een extra tabblad ergens in m'n display settings had staan. Nu heb ik XP en dit tabblad kan ik nergens meer vinden. De officiele drivers ondersteunen (natuurlijk) geen XP...

Wie weet waar dit tabblad te vinden is (ik heb goed gezocht ;)) Wat voor software heb ik nodig: graphics drivers of een los programma?

Oh ja, kan je trouwens ook je tv out testen zonder 'm op een tv aan te sluiten??? Mijn internetaansluiting ligt namelijk niet in de buurt van de tv en elke keer heen en weer lopen....

:7

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

uhhm haal je TV naar je laptop toe :+

mischien lukt et met TVTool?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar tv tool gekeken maar de specs laten weten dat het alleen met nvidia en nog een werkt, maar niet met Sis. Dus die heb ik verder maar niet geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een driver gevonden die wél wat meer mogelijkheden heeft. De officiele site van Sis had wat problemen maar via andere links heb ik een 43Mb grote Zip-file met drivers voor 2K en XP gevonden. Leuke extra instellingen etc.

Maar toch lukt het niet om over te schakelen naar de tv. Op m'n laptop zit een toetsencombinatie [fn]/F6 hiervoor, maar deze flikkert heel even en springt dan meteen weer terug. Ook via de instellingen van de driver gaat mijn beeld de standaard 15 seconden over, maar op de tv gebeurt niets.

Gek. Ergens denk ik dat het ook nog iets anders kan zijn. Ik heb een kabel in mijn s-video output in de laptop doorgelust naar de scartaansluiting van mijn videorecorder. Deze is weer met m'n tv verbonden dd.m.v. een normale coax-kabel. Kan dit? Eigenlijk zou ik het 'ns direct op de scart van een tv moeten proberen, maar dat heeft mijn (hele oude) tv dus niet... :(

Iemand ideeën?

:7