Toon posts:

[Photoshop 6.0] Antialias uit zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe je in photoshop 6 de antialias uit kunt zetten. Ik kan het echt niet vinden heb dat waardeloze helpdocument erop na geslagen en een search met google leverde ook nix op. Dit is vervelend als een transperand gifje wil maken. En je hebt een selectie ge-expand. Dan krijg je hele vieze randjes als hem op de zelfde kleur achtergrond plaatst.
zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~smarty/got/randjes.gif
Ik kan het wel met het pensiletje gaan bij werken, dat is bij 1 gifje wel te doen maar bij een stuk of 30 niet meer.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een brush is altijd aliased; gebruik als je dit niet wilt de pencil. Verder kun je bij tekst ook je anti-alias op 'smooth' 'crisp' of 'off' zetten.

[edit]
heb je ook maar OOIT op F1 geramd toen je dit probleem had? Lijkt me sterk.

[ Voor 32% gewijzigd door HunterPro op 25-12-2002 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
de text is het probleem niet, het gaat erom als je een selectie (van de text) ge-expand dat ie dan nog antialiased is en dat krijg ik er niet af.
de stappen:
- layer 1 kleuren in de basis kleur van de website waar ik nu mee aan het prutsen ben
- layer 2 de text in kloppen
- selectie vullen
- mooi lijntje erom heen mer stroke (1 pixel)
- de selectie expanden met 3 pixels
- de selectie inverse
- terug naar layer 1 en de rommel erom heen weghalen
- saven voor web met transperante achtergrond

dit is om dat er een achter grond is die blijft liggen als je scrolt (ben ff de naam kwijt)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 21:30:
de text is het probleem niet, het gaat erom als je een selectie (van de text) ge-expand dat ie dan nog antialiased is en dat krijg ik er niet af.
de stappen:
- layer 1 kleuren in de basis kleur van de website waar ik nu mee aan het prutsen ben
- layer 2 de text in kloppen
- selectie vullen
- mooi lijntje erom heen mer stroke (1 pixel)
- de selectie expanden met 3 pixels
- de selectie inverse
- terug naar layer 1 en de rommel erom heen weghalen
- saven voor web met transperante achtergrond

dit is om dat er een achter grond is die blijft liggen als je scrolt (ben ff de naam kwijt)
... dus je tekst is óók al anti-aliased, lijkt me niet dat je dit wel wilt; hier krijg je anders het zelfde probleem als met je 'randjes'. Zet het zaakje hier al uit, of doe een magic wand selection buiten je tekst zonder AA en de tolerance op 0. Desnoods bak je een action.