ik was aan 't typen en crisp was me voor 
-=!ME!=- schreef op 25 December 2002 @ 22:53:
[...]
Wat ik van CSS heb begrepen [ik ben pas sinds kort bezig met CSS] is dat je met CSS met name de [standard] properties van een object aanpast/toewijst.
Als ik mijn text binnen een bepaald vlak wil hebben op mijn site zal ik niet weten hoe ik dat met CSS moet gaan aanpakken [ik ben nog geen textfield object oid tegengekomen]. Maar dan gooi ik dat ik een tabel die ik vervolgens met CSS positioneer binnen de pagina.
even off-topic, misschien, maar je textfield zit idd in de body van de site zelf. het heet ook niet echt textfield, maar zoiets als div. wat je met css doet is een class maken met de eigenschappen van die div, zodat je in de css gewoon zegt "nou, dit divje genaamd "jaap" staat daar en daar, en heeft die en die kleur." dan zeg je in de body, "hee, ik maak hier een div. de tekst begint hier, en de div moet alle eigenschappen hebben van "jaap". maar 't kan nog leuker. anyway.
Nou ben ik nog redelijk n00b met CSS en betrap ik mezlef er steeeds op dat ik nog steeds het meeste met HTML doe wat achteraf gezien veel makkelijker had gekunt met CSS, maar ik kan me niet voorstellen dat je een site a lá tweakers.net kan maken zonder tables erin. [ik zeg niet dat het niet kan, maar het lijkt mij onlogisch]
waarom? je zou allemaal kleine div'jes kunnen maken. een table wordt pas weergegeven als deze helemaal geparse'd is, divjes komen gelijk op de plaats terecht

. heb je trouwens ook naar de source gekeken?
[
Voor 4% gewijzigd door
Yoozer op 25-12-2002 23:10
]