[BIOS-flash] CT-6ATA2 geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Ok, ik zal het verhaal even goed proberen te vertellen:

We wilden Windows 2000 op een systeem met een Chaintech 6ATA2 moederbord installeren, maar we kregen allemaal vage errors. Nou goed, BIOS-flash proberen -> gelukt. Druk PC weer aan, doet niks maar wel lange piepjes in een constant ritme (het is maar wat je gelukt noemt :(). Toen de JP3 even omgezet (CMOS clear) -> PC start wel maar geeft totaal _geen_ output naar het scherm, de AGP kaart is getest en werkt. Zijn er standaard dingen die je kunt proberen in zo'n situatie?

Ik hoop dat er hier iemand rondloopt met een oplossing. _/-\o_

Hoe werkt zo'n jumper eigenlijk, in het boekje staat dat de stroom eraf moet zijn, jumper omzetten en na vijf seconden de jumper weer normaal zetten, maar hoe weet ie nu dat ie de CMOS dan moet clearen? Is misschien beetje domme vraag, maar ik zou het echt niet weten.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens te booten met een pci kaart of evt een ISA kaart (als de bak natuurlijk nog isa sloten heeft, geen zin om het type nummer op te gaan zoeken ;)) en kijken of je dan wel beeld krijgt

• Chimera
Bedankt voor je reactie. Helaas hoor ik net dat dat al geprobeert is, ook no-go dus :(

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Betekenen die piepjes misschien iets volgens Hangen en opstartproblemen, onderaan de Technische PMG FAQ?

Wat gebeurt er als je probeerd wat daar allemaal staat?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Je kunt het batterij'tje er ook even af halen om de cmos te clearen.

BF2 stats Systemen

• Chimera
Ik zal eens kijken, maar na die jumper omgezet te hebben geeft ie ook geen piepjes meer.

Pagina: 1