w2k op aldi pc

Pagina: 1
Acties:

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023
Hey,
ik zit met een probleempje. Ik een pc van de aldi (de laatste, die ene met 2,66 GHz) dus zonder diskette drive, maar ik wil w2k eropzetten. Maar het wil niet lukken, kan iemand me ermee helpen. :?

Ik heb o.a. al geprobeerd:
de w2k cd als boot-cd te gebruiken
de diskettes op cd gezet

What can i do...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Verwijderd

wat lukt niet dan ?geeft hij fout aan?

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:54
Je kunt er ook nog een diskdrive inzetten, altijd makkelijk toch!

Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/g0/beer.gif

Verwijderd

Wat is het probleem? Als je wat hulp wilt zul je echt moeten omschrijven wat je prob is.

offtopic:
Spacecom, die muis in je logo heerst. De voetbal club niet btw ;)

edit:

ow je bedoelt dus dat je je schijf in dos wil formatten, boot dan gewoon met de 98 cd.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 21:15 ]

Verwijderd

ouderwetse bootdisk van 98?

Verwijderd

ok geen floppy hehe

Verwijderd

hoezo kan je niet booten met die win 2k cdrom dan

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

In je BIOS kijken hoe je van CD op kan starten en dan van de officiele win2k CD booten (die is namelijk bootable, veel verkeerd gekopieerde win2k cd's zijn niet bootable...)

de betaler vervuilt

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
je kan een floppy drive kopen voor mischien 10 euro. ben je van het gezeik af

• Awkwarding
als ik die w2k cd erin pleur dan zegt ie dat het geen geldige boot cd is, en met de opstartdiskettes van 98 lukte het ook al niet.
Ik heb ook al een andere w2k geprobeerd (engelse) maar ook daar lukte het niet mee. Diskette station kopen om alleen windows te instaleren vind ik een beetje onzin, het moet toch ook onders diskettes lukken..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
IKKE86 schreef op 25 December 2002 @ 21:28:
je kan een floppy drive kopen voor mischien 10 euro. ben je van het gezeik af
Wat een onzin, vanaf CDrom gaat het installeren van Windows 2000 zelfs nog beter. Normaal gesproken gebruik ik helemaal geen diskette voor de Windows 2000 installtie, zo wel: dan geeft het alleen maar meer gedoe. Je moet er eerst Smartdrive op zetten, aangezien de installatie dan echt een aantal uren duurt.. En dan.. dan start je alsnog de CDrom :+

/edit/
Awkwarding schreef op 25 december 2002 @ 21:34:
als ik die w2k cd erin pleur dan zegt ie dat het geen geldige boot cd is, en met de opstartdiskettes van 98 lukte het ook al niet.
Ik heb ook al een andere w2k geprobeerd (engelse) maar ook daar lukte het niet mee. Diskette station kopen om alleen windows te instaleren vind ik een beetje onzin, het moet toch ook onders diskettes lukken..
Misschien heb je een brakke gekopieerde Win2k CDrom waarmee het bootgedeelte niet is meegekopieerd?
Dan zul je lijkt me aan een betere/orginele zien te komen, of anders even van een andere PC een diskettestation lenen om hem eerst in DOS te laten booten, waarna je de setup van de Cdrom start. (=x:\i386\winnt.exe)

[ Voor 41% gewijzigd door kamerplant op 25-12-2002 21:40 ]

🌞🍃

• Awkwarding
kan ik ook een engelse versie van w2k gebruiken voor de boot, en dan de nederlandse instaleren?
lijkt me wel, maar wie weet..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da gaat denk ik nie....

Maar je kan het proberen.

Overigens kun je (als je alleen de i386 dir hebt) ook zelf een bootable CD bakken, compleet met SP slipstreamed.
Aangezien je wel kan posten heb je dus de beschikking over een andere PC.

Kijk eens op http://www.nu2.nu/ :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

van de 98 CD kan je ook niet booten hoor :/
Weet niet hoe het met 2K zit, maar bij 95, 98 en ME had je boot disks nodig, ook als je in je BIOS instelde, boot volgorde: A; CD-ROM, C:.
of wat dan ook. Hij kan gewoon niet vanaf de CD booten. 2k zou het wel moeten kunnen, en anders zet je er ff een CD-ROM driver voor DOS op.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-09 12:44
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 10:07:
van de 98 CD kan je ook niet booten hoor :/
Weet niet hoe het met 2K zit, maar bij 95, 98 en ME had je boot disks nodig, ook als je in je BIOS instelde, boot volgorde: A; CD-ROM, C:.
of wat dan ook. Hij kan gewoon niet vanaf de CD booten. 2k zou het wel moeten kunnen, en anders zet je er ff een CD-ROM driver voor DOS op.
Win98 en ME zijn gewoon bootable ter info...windows 95 is dat niet.

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Regel of gewoon een goede kopie of koop een legale win2k, zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Oh ja, nee ik denk niet dat je engels kan booten om vervolgens met nl verder te gaan.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37

markvt

Peppi Cola

als je niet vanaf cd kan booten heb je een foute CD.
Iedere windows 98 , 2000 , XP en .NET die ik heb kunnen netjes vanaf cd booten.
Je zal dus een goede windows cd moeten regelen ergens of gewoon kopen zoals een normaal persoon dat doet.
(jaja studentenlicenties ownen :P)

En hier draait ie gewoon Windows XP professional zonder problemen geboot en geinstalleerd vanaf CD.

[ Voor 16% gewijzigd door markvt op 26-12-2002 11:51 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Pagina: 1