Toon posts:

sub op reciever zonder subaansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk?
Ik heb dus een subwoofer (niet active) en die wil ik op de reciever aansluiten, maar nou is het probleem dat als ik hem aansluit, ook hoge tonen erdoor krijg, net zoals een gewone luidspreker, maar ik wil hem dus ook alleen de lage tonen door laten geven... :s

is dit mogelijk, of moet ik dan gewoon *actieve sub hebben
*reciever met sub aansluiting...

( heb sub btw goedkoop kunnen hebben, komt uit auto.. )

thnx

Verwijderd

passieve subwoofer filter er tussen zetten dingen kosten ongeveer tot 800 watt 25€

Verwijderd

Er moet een filter tussen die de tonen boven de bijvoorbeeld 50 hz eruit filtert.

Actieve subwoofers hebben zo'n filter meestal ingebouwd in de ingebouwde versterker. Voor zo'n actieve versterker hoef je trouwens geen pre-out te hebben. De meeste modellen hebben de mogelijkheid om hem direct op je speakeruitgangen aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dus ik moet zo'n filter (kabel oid?) gaan halen, die tussen sub & reciever zetten, en dan moet ik het gewenste effect krijgen?

en uhm, wat is pre out? [/n00b] ;)

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 17:12
Je kan een sub op 2 manieren aansluiten, High level en Low level.
Low level is op het LFE kanaal. Dat is dus wanneer je een subwooferuitgang hebt.

High level (ook wel speakerlevel genoemd) is dus "tussen" de speakers. Je kan hiervoor een filter kopen. Dit is een klein kastje met meestal vergulde aansluitingen. Hierop sluit je de speakerkabels aan, het zit tussen de versterker en de speakers. Op het kastje zit een aansluiting voor een tulpstekker. Hierop kan je de sub aansluiten.

Suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
geweldig! dank :)
Ik ga zo'n filter halen :)

Verwijderd

Ja en een pre out is een niet versterkte uitgang voor bijvoorbeeld je actieve subwoofer.
Voor tulpkabels.

Succes ermee!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 20:35:
passieve subwoofer filter er tussen zetten dingen kosten ongeveer tot 800 watt 25€
Hoe is 'ie dan gefiltert ??

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Pagina: 1