Zou dit het proberen waard wezen?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb nog een aantal kleine ventilatortjes/koelertjess liggen, zou het een id wezen om daar een kubus van te bouen waarbij 2 blazen en 3 zuigen? of andersom, maar het gaat om het id of het bouwen van een kubus van vents wat is. voeding is geen probleem.

een ander project waar ik mee bezig ben voor de budget koeler mensen is een ijskoeler, met als basis principe lucht die eerst langs ijs blaast en dan langs de processor, heb nu al een systeem wat 1,5 uur koel kan blijven, daarna moet er nieuw ijs in, maar ik wil natuurlijk langer en verder iemand suggesties?

MZLSS The PyroPath

Breek je nek voorzichtig

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of die kubus echt praktisch nut heeft durf ik te betwijfelen, maar post vooral een plaatje als het af is :Y)

De ijskoeler lijkt me riskanter- je zit uiteindelijk vrij vochtige lucht in de kast te blazen. Als het daar iets kouds (binnenkant van de casing) raakt kan het gaan condenseren. En dan gaan druppeltjes vallen...:'(

Oslik, blyat! Oslik!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
dat condens heb ik al wat voor, althans als je bedoelt dat de lucht vochtig word van het ijs, er zijn namelijk van die plastic balletjes met een soort vloeistof erin, als je hier langsblaast dan komt er niet noemenswaardig meer vocht in de lucht.
maar blijf komen met die feedback

Breek je nek voorzichtig

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:23
die balletjes silica ja, die heb ik ook nog wel.....

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
MIsschien dat ik met dat ijs een systeem koeler maak, aan de achterkant van de pc een sleufje weghalen uit de kast en daar met karton een soort trechter voor maken die ik aansluit op vent. met dat bakkie met die balletjes er achter, bakkie wel geissoleerd uiteraard.

The PyroPath

Breek je nek voorzichtig

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

probeer die ijs klontjes in een soort vriezer te leggen :)
er zijn talloze mogelijkheden, alleen kost zoveel ruimte :(

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Is het geen idee om je "ontkaste computer" in het vriesvakje (of realistischer) een koelkast te zetten?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 15:14 schreef BertV het volgende:
Is het geen idee om je "ontkaste computer" in het vriesvakje (of realistischer) een koelkast te zetten?[/quote]Heb je wel eens aan de binnenkant van je koelkast gekeken? vooral aan het plafond hangen grote druppels, niet echt fijn, tevens is hier weer sprake van een ruimte en geld verslindende operatie die ik juist probeer te voorkomen.

The PyroPath

Breek je nek voorzichtig

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:28

mutsje

Certified Prutser

ijs??? water??? water nie goed voor cpu.

probeer stikstof us maar wel met gesloten systeem. moet je cpu wel rete koel blijven minimaal -100 graden.

greatings
mutsje

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
niet gewoon ijs, maar bevroren vloestof in van die bolletjes die je ook in je drinken kan flikkeren.

The PyroPath

Breek je nek voorzichtig

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

in een vrieskast is het zo droog als sinterklaas z'n achter werk -> vriesdrogen

Het probleem komt als je de onderdelen uit de vriezer haalt.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 14:31 schreef The_PyroPath het volgende:
dat condens heb ik al wat voor, althans als je bedoelt dat de lucht vochtig word van het ijs, er zijn namelijk van die plastic balletjes met een soort vloeistof erin, als je hier langsblaast dan komt er niet noemenswaardig meer vocht in de lucht.
maar blijf komen met die feedback[/quote]JaHAH! Leuk die balletjes!
Zeker als je 'erm ZE |:(' verzadigd zijn van water!
--} nog leuker: dan krijg je condens
nu nog leuker --} hmmm raad zelf maar ;)

greetz
Pagina: 1