[win2000pro/win98] dual boot met win2000 op c:

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 19:18
hallo, ik heb hier een tijd geleden win2000pro op me c geinstalleerd. nu wilde ik net deze week red alert spelen en kwam erachter dat die het niet doet in win2000. daarom heb ik met partition magic een nieuwe partitie gemaakt (logical, fat 32) die nu d: was geworden, waar c: mijn primary partitie was, ook fat 32. op d wilde ik nu win98 installeren maar dat doet het niet. (k heb een partitie gemaakt met 1gb ruimte voor win98...zou toch genoeg moeten zijn?) maar als ik dan wil installeren geeft ie een error, dat er misschien niet genoeg ruimte was ofzo op de tijdelijke schijf. kan iemand mij vertellen of het op deze manier kan (win2000 op c: en win98 op d:) en of er ook een manier is om dat makkelijk om te zetten (dus met partition magic van c: primary een d: logical maken en omgekeerd)

bedankt, arjo

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
wil je het goed laten draaien (moet je volgens mij) zul je eerst win98 moeten installeren en daarna pas win2k

Verwijderd

Misschien eens vreemde opmerking, maar onder win2k kun je ook de compatibiliteitsmodus aanzetten. Zit een beetje verborgen, maar dan kun je gewoon programma's draaien alsof ze onder win98 zitten. Dat zou ik als eerste proberen.

Hoe je dit moet doen is te vinden op de microsoft site (vereist SP2 of SP3); lees het in ieder geval : knowledgebase artikel 279792; en met red alert moet het toch zeker lukken want dat is relatief nieuw
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Enable Compatibility Mode Properties
The Compatibility-mode technology is not exposed by default. To enable an interface so that you can use this technology for your programs after you apply Windows 2000 SP2 or SP3:
Log on as Administrator.
Click Start, and then click Run.
In the Open box, type the following command, and then click OK, where %SystemRoot% is the drive and folder in which Windows is installed:

regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mja, over Red Alert 2 op Windows 2000 is wel wat dmv de search te vinden: red alert onder w2k?

Maar over jouw probleem. Het kan zomaar helpen als je aangeeft wat voor een error hij geeft, en wanneer precies. :o
IKKE86 schreef op 25 December 2002 @ 19:56:
wil je het goed laten draaien (moet je volgens mij) zul je eerst win98 moeten installeren en daarna pas win2k
Mja, je kan wel naderhand Windows 98 erop doen, maar dan boot Windows 2000 niet meer, wat wel weer te fixen is door een repair install.

[ Voor 46% gewijzigd door kamerplant op 25-12-2002 21:46 ]

🌞🍃