Toon posts:

Uitvallende monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik mijn gf4 ti4200 een tijdje had toen viel mijn monitor weg en kwam er een rode streep in het midden(verticaal over het beeld), ik dacht mijn monitor (1e) is kaduk dus ik een andere geplaatst(15" de 2e).
Maar nu na een maandje of 2 doet mijn 2e moni het volgende:

Als ik in windows aan het werk ben of aan het gamen ben dan flitst mijn monitor, hij valt heel kort even weg en ik hoor ook dan een tik achterin de monitor.
ik heb al van alles geprobeerd, andere drivers ook weer een andere monitor.

als ik nu de oude monitor weer terug zet dan krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat (60 hz lage reso). het gekke is echter dat, ik de oude monitor (1e) nu bij mijn vader geplaatst heb en hier werkt hij perfect (800*600 24 bits).

nu is mijn vraag:
Ligt dit probleem nu echt aan mijn monitor of zit er iets op mijn grafische kaart niet goed.

mijn specs zijn: windows 2000, Gf4 ti4200 amd 1900+
2e monitor is een compaq v55 met reso van 1024*768 en hz-72
1e monitor is een relisys te518 met reso van 1024*768 en 75-hz

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doet die 1ste monitor het op de andere pc ook nog steeds goed in de resulutie/refreshrate die je op je eigen pc gebruikte?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
een tik en het kort wegvallen van het beeld lijkt een beetje op het veranderen van een mode (refresh rate / resolutie)

aangezien resolutie veelmeer opvalt als frequentie, zou ik ff checken of die niet verandert na zo'n klik.
de oorzaak hoe dat opeens kan veranderen...ik heb werkelijk geen idee.

en heel misschien een te zwakke voeding waardoor het videosignaal af-en-toe wegvalt (is het bijvoorbeeld dat het vaker voorkomt bij zwaardere applicaties die meer van je systeem vragen :?)
zoiets dergelijks is ook nog mogelijk.. :)

Verwijderd

Topicstarter
pollewob, hij staat in precies dezelfde rseo en refresh en geen probleem hier.

veldmuis: ik heb de monitor apart op het net aangesloten en daarvoor zat hij idd op de voeding maar dit heb ik pas veranderd en hij geeft hetzelfde probleem dus....

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 19:39:
pollewob, hij staat in precies dezelfde rseo en refresh en geen probleem hier.

veldmuis: ik heb de monitor apart op het net aangesloten en daarvoor zat hij idd op de voeding maar dit heb ik pas veranderd en hij geeft hetzelfde probleem dus....
'k bedoelde eigelijk of de voeding misschien niet genoeg kan leveren voor je videokaart, maar of je dan dit soort verschijnselen krijgt ben ik niet 100% zeker van :)

maar lijkt me iig een optie :)

Verwijderd

Topicstarter
het is een 300 W voeding en ik heb maar 1 harde schijf erin zitten dus ik denk dat het wel ok is.
ik heb het beeldscherm die zo raar doet eens op en andere pc gezet en hier geeft hij dezelfde vertoningnen dus ik zit er sterk aan te denken dat het schermpie kaduk is :(

Verwijderd

Topicstarter
Het is zojuis gebeurt, mijn monitor is kaduk hij doet helemaal niets meer.
het zal dus wel aan de moni hebben gelegen en niet aan de videolaart. (DENK IK)

maar misschien is het wel mijn videokaart en dan bedoel ik met het signaal dat hij uitzend teveel is voor mijn monitor ofzo?

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat jouw vga kaart teveel of fout signaal uitzend zodat hierdoor je monitor stuk gaat.

-Think Progressive-

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 12:53

MrG

Eeehm ik heb ook een Geforce 4 ti4200 (point of view, special edition 3.3 NS) , en exact hetzelfde probleem wat je omschrijft... Alleen ik gebruik een TFT-scherm... Eerst dacht ik ook, monitor binnekort eens omwisselen, maar nu omschrijf jij hetzelfde probleem als mij :S

Als je er iets voor vindt hoor ik het graag, ik heb ook niet een echte oplossing kunnen vinden :(

Bij mij vliegt het beeld soms ook een milliseconde overhoop, maar ik dacht tot nu toe dat het of de monitor of het stroomnet hier is. Boxen tikken ook als iemand beneden lampen (op dezelfde groep) aanzet.
De ene keer heb ik het vaker als de andere keer, zeer vreemd.

Dat is misschien bij jou het probleem? Probeer eens zo'n speciale stekkerdoos, ik moet het nog eens uitzoeken of dat het bij mij is.

• avwolferen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-12-2024
Zoals ik je net heb uitgelegt, even voor op het forum...

als mijn auto een topsnelheid heeft van 270 km/u, wil niet zeggen dat hij het perfect blijft doen als ik 2 uur lang op z'n top blijf rijden zonder ga sterug te nemen...

Dat is zo'n beetje wat er met jouw monitor gebeurt is...
Draaien in de hoogste resolutie bij de hoogste refreshrate wat hij aan zou kunnen is niet goed voor zo'n monitor...
Ik heb het de laatste tijd bij 3 monitoren meegemaakt... En dat gebeurde bij alle 3 precies een jaar nadat de garantietermijn afgelopen was...

Die fabriekjes weten echt wel hoelang ze de garantie kunnen geven zodat ze zo min mogelijk monitoren terug krijgen voor reparatie/vervanging...

Hou je gewoon aan de aanbevolen resolutie en refreshrate of koop gewoon een monitor die stukken duurder is en wel die 1280*1024@100 aan kan... Bespaart je ergernis en je hebt er langer plezier van :+

Specs

Verwijderd

Topicstarter
thnx AliBenhat
mijn nieuwe moni is al onderweg, het word een LG F700P
iig mensen bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1