[WC] De goede onderdelen (aluminium + koper discussie)?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik wil een goedkope waterkoeling aanschaffen :) . Natuurlijk uit losse onderdelen. (ik wil goedkoop hebben en goed koelen, voor rond de 100 euro :? )Ik dacht zelf aan het volgende:

Als pomp een Sicce nova 800L/uur voor ongeveer €22, of een enheim 1048 van 600L/uur voor ongeveer € 58

Slangen zoek ik wel ergens, ik wil siliconen.

Radiateur: Een oude van koper omdat het koelblok ook van koper wordt. Ik wil kijken naar een goede op de sloop. Kent iemand nog auto's waar koperen in zitten, niet enorm groot? Ik maak een apart kastje voor onder m'n miditower waar het in komt te zitten. Rond de 20 euro zou ik die moeten hebben volgens FAQ.

Waterblok: Ik dacht aan de maze 3, die is goed getest zodat die niet lekt, en is van koper.

reservoir: Vind ik wel wat voor. Waarschijnlijk een waterdichte electronicaverbinddoos voor onder de grond of zo, daar las ik een artikeltje over.

Okee, de vragen hierbij: :)
De pomp: Een goedkope maar goede pomp. Is die van 22 euro een goede pomp? Of zijn er bijzondere gebreken aan?

De radiateur: Zoals ik vroeg hierboven, een goede auto op de sloop. De auto's die worden genoemd in de FAQ, de opel ascona B en de susuki swift..... ik weet niet of die nog zijn te vinden.... Of wel?

waterblok: zijn er andere kwalitatief hoge waterblokken die goed koelen? Ik heb gaten rond m'n socket.

TEMP: Ik wil een zeer koele waterkoeling. Ik heb daarvoor dus een goed waterblok nodig geloof ik, en die radiateur moet niet te klein; dan kan ik er 1 of 2 120mm papsten / enermaxen voor zetten :D

Ik heb de FAQ gelezen en wat sites bezocht. :)

Bedankt alvast ;) [maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen :P ]

[ Voor 6% gewijzigd door pierre-oord op 25-12-2002 19:06 . Reden: typvout + bold etc. ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Swiftech MCW5000 is mijn keus geworden , koelt beter dan Maze3 en is AMD/P4/HAMMER compatible

• pierre-oord
Desolation Angel schreef op 25 December 2002 @ 19:16:
Swiftech MCW5000 is mijn keus geworden , koelt beter dan Maze3 en is AMD/P4/HAMMER compatible
Die ziet er best :9~ uit ja. Hij is wel van alu, dus dan zal ik ook een alu radiateur moeten nemen, want koper + alu gaat niet samen dacht ik.

Maar kun je ook vertellen waar je die kunt kopen, en hoeveel die kost? Wat ik ook wel wil weten is waar je die maza3 kunt kopen, ik zag alleen maar de $ prijs en dan moet je dus bestellen uit amerika wat ook weer meer kost.

O ja, spacers heb ik die nog nodig bij een van beiden? Ik hoor dat het soms beter koelt en soms slechter, maar hoe zien ze er precies uit? Vervangt het die zwartje dopjes op de processor? Of.... :?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38
pierre-oord schreef op 25 December 2002 @ 19:26:
Die ziet er best :9~ uit ja. Hij is wel van alu, dus dan zal ik ook een alu radiateur moeten nemen, want koper + alu gaat niet samen dacht ik.
Als je demiwater + waterwetter gebruikt kan je koper + alu gebruiken.
Maar kun je ook vertellen waar je die kunt kopen, en hoeveel die kost? Wat ik ook wel wil weten is waar je die maza3 kunt kopen, ik zag alleen maar de $ prijs en dan moet je dus bestellen uit amerika wat ook weer meer kost.
Probeer is de pricewatch?
http://www.ocshop.nl
http://www.freezinghardware.nl
http://www.xxlcases.nl
O ja, spacers heb ik die nog nodig bij een van beiden? Ik hoor dat het soms beter koelt en soms slechter, maar hoe zien ze er precies uit? Vervangt het die zwartje dopjes op de processor? Of.... :?
Nee zwarte dopjes blijven er dan op. Een spacer zorgt ervoor dat je de core (dat vierkantige ding) op je amdtje niet beschadigt als je je koeler er niet goed opzet.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• pierre-oord
PASware schreef op 25 december 2002 @ 19:34:
[...]

Als je demiwater + waterwetter gebruikt kan je koper + alu gebruiken.

[...]

Probeer is de pricewatch?
http://www.ocshop.nl
http://www.freezinghardware.nl
http://www.xxlcases.nl

[...]

Nee zwarte dopjes blijven er dan op. Een spacer zorgt ervoor dat je de core (dat vierkantige ding) op je amdtje niet beschadigt als je je koeler er niet goed opzet.
Okee, ik ben WC noob, geen koel noob :) ;) maar waar zit en hoe zit die spacer dan? Ik weet dat het o.a. is om core te voorkomen van crush, en dat wil ik ook wel. Of brengt zo'n swiftech weinig risico met zich mee? En waterwetter, dat is toch alleen voor de oppervlakte spanning, of zorgt het ook voor dat kopen en alu samen kunnen? En demi water was gewoon gedestileerd water of vergis ik me nu. Zoals ik al zei dit wordt eerste water cooling, ik neem de tijd om te bouwen apart kassie enzo, totdat het super werkt :)

edit: bij de sites die je noemde kan ik die waterblokken niet vinden ;(

[ Voor 4% gewijzigd door pierre-oord op 25-12-2002 19:49 ]

Verwijderd

Die spacer plaats je op je processor. Hij is dan ook ongeveer net zo groot als je proc. Hij is net zo dik als de core van je proc. Als je je koelblok dan op je processor bouwt, loop je in ieder geval niet het risico dat je je core sloopt. Zou ik altijd doen want die dingen kosten nog geen 10 euro. Bij zelfgemaakte koelblokken die je vastmaakt via de gaten in je mobo loop je het meeste kans op het slopen van je proc. Bij die swiftec setjes bevestig je je koelblok met vier boutjes met veren. Dus minder kans op ongelijke belasting en dus je core kapot. Demiwater of gedestilleerd water is volgens mij hetzelfde.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 19:54:
Die spacer plaats je op je processor. Hij is dan ook ongeveer net zo groot als je proc. Hij is net zo dik als de core van je proc. Als je je koelblok dan op je processor bouwt, loop je in ieder geval niet het risico dat je je core sloopt. Zou ik altijd doen want die dingen kosten nog geen 10 euro. Bij zelfgemaakte koelblokken die je vastmaakt via de gaten in je mobo loop je het meeste kans op het slopen van je proc. Bij die swiftec setjes bevestig je je koelblok met vier boutjes met veren. Dus minder kans op ongelijke belasting en dus je core kapot. Demiwater of gedestilleerd water is volgens mij hetzelfde.
Dus als zo een cooler als die swiftech voorzichtig bevestig is er niets aan de hand?

Ik vroeg me nog af bij freezing hardware hebben ze een FlatFlow-O-Matic koelblok, koelt dat nog een beetje goed? En ik ben nog steeds op zoek naar een winkel met maze3 en een met swiftech, mede om de prijs. Ik wil een blok van rond de €50, dat goed presteert.

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18

Arioch

<geek>

pierre-oord schreef op 25 December 2002 @ 20:18:
[...]En ik ben nog steeds op zoek naar een winkel met maze3 en een met swiftech, mede om de prijs. Ik wil een blok van rond de €50, dat goed presteert.
Een maze3 kost hier in België 75€.
edit: de switftech zit in dezelfde prijsklasse

[ Voor 9% gewijzigd door Arioch op 25-12-2002 21:21 ]

Verwijderd

als je een Eheim met maze3 wil ben je al over de 140 euro heen! siliconenslang is moeilijk aan te komen en duur.. radiator 10euro.. reservoir curver 5euro, of Sarel Electrokast is RETE duur!! 2x120 enermax/papst is ook al +/- 20euro..

Suc6 verder en een gelukkig (WC'end) nieuwjaar..

Martijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 19:54:
De spacer is natuurlijk niet -exact- even dik als je core, een spacer zorgt ervoor dat je -minder- kans op beschadigen van je core hebt als je bv je koelblok wat schuin zou houden om m te bevestigen. Bij alle koelblokken kun je je core beschadigen, draai de 4 boutjes met veren maar ns te strak aan, daar helpt ook geen spacer tegen. En dat je door gebruik van de 4 gaten in je mobo de meeste kans loopt je core te beschadigen mag je uitleggen, en al helemaal in relatie tot de 4 bouten met veren van swiftech setjes want dit ontgaat me volledig.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 21:23:
als je een Eheim met maze3 wil ben je al over de 140 euro heen! siliconenslang is moeilijk aan te komen en duur.. radiator 10euro.. reservoir curver 5euro, of Sarel Electrokast is RETE duur!! 2x120 enermax/papst is ook al +/- 20euro..

Suc6 verder en een gelukkig (WC'end) nieuwjaar..

Martijn
Een maze3 kost zo'n 50 dollar, dus ook zo'n 50 euro. En ik heb ook een sicce pomp gezien van 800 L/uur, voor 22 euro. Dat is niet veel. (bij www.ocshop.nl )

Enne, die siliconen slangen kosten echt niet veel. Kijk eens bij freezing hardware, daar kosten ze 4,99. Dat is nou ook weer niet heel duur, ik heb er denk 2 nodig of zo. (per meter gaat het).

En ik wilde nog weten of dat waterblok nog een beetje goed koelt van freezing hardware. Ik quote ff wat op de site staat:
De FlatFlow-O-Matic waterkoeler verenigd 'High-End' met 'Low-Cost', biedt uitmuntende koelprestaties bij een lage prijs, en beschikt over een massieven 60 x 60 mm. bodemplaat uit koper. Door de geringe hoogte van slechts 18 mm. verloopt de inbouw ook in gevallen waar weinig plaats is probleemloos.

De massieven 7 mm. dikke koperen bodemplaat is volledig vlak en maakt daardoor een optimaal contact met de core van de CPU mogelijk.

De glasvezelversterkte kunststof behuizing is volledig roestbestendig en zeer duurzaam. De aansluitingen zijn uiteraard verwisselbaar, zodat de waterkoeler met diverse slangtypes overweg kan.

Door de speciale drukverdeling en het innovatieve bevestigingssysteem kan de koeler binnen enkele seconden optimaal op de CPU worden bevestigd. Om beschadiging te voorkomen maakt het bevestigingssysteem gebruik van alle zes bevestigingspunten van de socket.

De standaard meegeleverde aansluitingen zijn geschikt voor 8x1 slangen (8 mm. binnen- / 10 mm. buitendoorsnede).

Specificaties:
-Gewicht: 220 gram.
-Afmetingen (zonder aansluitingen): 60 x 60 x 18 mm.
-Afmetingen (incl. aansluitingen): 60 x 60 x 40 mm.

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/277-306G.JPG
is dit wat? Kan het kwaad dat het kunststof is? En dat maze blok of die swiftech vind ik bijde erg mooie blokken, weet iemand waar ik die kan kopen? Het liefst wil ik die swiftech, makkelijke bevestiging.

In de pricewatch ben je idd zo'n 75 euro kwijt voor die maze3. Hoe duur kost een swiftech? Kent iemand een winkel? Er staat niets in de pricewatch :'(

Als ik weet hoe duur die swiftech kost weet ik of ik die neem of anders die op freezing hardware, want je zou zeggen dat ze hem niet verkopen als het kunststof kapot kan gaan. toch...

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 21:31:
[...]

De spacer is natuurlijk niet -exact- even dik als je core, een spacer zorgt ervoor dat je -minder- kans op beschadigen van je core hebt als je bv je koelblok wat schuin zou houden om m te bevestigen. Bij alle koelblokken kun je je core beschadigen, draai de 4 boutjes met veren maar ns te strak aan, daar helpt ook geen spacer tegen. En dat je door gebruik van de 4 gaten in je mobo de meeste kans loopt je core te beschadigen mag je uitleggen, en al helemaal in relatie tot de 4 bouten met veren van swiftech setjes want dit ontgaat me volledig.
Voor mij geen spacer dus :)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 12:09
Ik zou geen sicce nova pomp kopen. Die had ik ook gekocht, en een week later gauw een Eheim gekocht, omdat m'n sicce pompje enorm ging ratelen.
Heb wel meer mensen met een ratelende sicce pomp gezien en zelf had ik vroeger een sicce pomp en een aquarium, en die ratelde ook... :{

• pierre-oord
gabberjoost schreef op 25 december 2002 @ 22:26:
Ik zou geen sicce nova pomp kopen. Die had ik ook gekocht, en een week later gauw een Eheim gekocht, omdat m'n sicce pompje enorm ging ratelen.
Heb wel meer mensen met een ratelende sicce pomp gezien en zelf had ik vroeger een sicce pomp en een aquarium, en die ratelde ook... :{
Hebben meer mensen hier last van? En heb je op dit soort problemen geen garantie? De OC-shop verkoopt deze dingen ook....

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik heb zelf de Sicce Nova gekocht in een dierenspeciaalzaak voor € 18. In-line ratelt hij wel wat, maar als je hem onderdompelt in een reservoir is hij goed stil... Wat mij betreft een aanrader.

En nu ik hier toch ben.. Kan ik een koperen blok + alu rad + demi water + antivries gebruiken?

• pierre-oord
Jupiler schreef op 25 December 2002 @ 23:27:
Ik heb zelf de Sicce Nova gekocht in een dierenspeciaalzaak voor € 18. In-line ratelt hij wel wat, maar als je hem onderdompelt in een reservoir is hij goed stil... Wat mij betreft een aanrader.

En nu ik hier toch ben.. Kan ik een koperen blok + alu rad + demi water + antivries gebruiken?
Dat ratelen is dus normaal :) als het erbij hoort dan ga ik ff naar een dierenzaak binnenkort. Ik ben alleen op zoek naar een winkel waar ze de swiftech5000 verkopen. Weet iemand waar? Mag een online shop zijn, als het in nederland is.

EDIT: bij ocshop.nl hebben ze een Cooltech Ultrablock S462 Rev. 2 waterblok. Is dat nog een goed blok, of kan ik beter voor die van freezing hardware gaan of een winkel met de swiftech?

[ Voor 14% gewijzigd door pierre-oord op 26-12-2002 11:15 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

De S5000 en Maze3 zijn aanraders.. Check de pricewatch.

En als hij fek ratelt is het niet normaal, maar je hoort toch (licht) een ratelend geluid, is ook normaal, is de fan van de pomp (kon geen betere naam bedenken :D), die ervoor zorgt dat het water omhoog gepompt wordt. Maar ik zou hem gebruiken in een reservoir, dan hoor je 'm niet, en hij wordt totaal niet warm.

• pierre-oord
Jupiler schreef op 26 December 2002 @ 12:42:
De S5000 en Maze3 zijn aanraders.. Check de pricewatch.

En als hij fek ratelt is het niet normaal, maar je hoort toch (licht) een ratelend geluid, is ook normaal, is de fan van de pomp (kon geen betere naam bedenken :D), die ervoor zorgt dat het water omhoog gepompt wordt. Maar ik zou hem gebruiken in een reservoir, dan hoor je 'm niet, en hij wordt totaal niet warm.
Ik denk dat ik hem in een reservoir doe, maar de bevestiging is niet zo makkelijk. Als je een mooie bus hebt zoals ik hier, dan moet je hem toch aan het deksel vastmaken, anders draai je deksel erop en gaat slang misschien knikken als pomp niet meedraait. Maakt zo'n pomp veel herrie, als je hem in een houten kastje onder je eigen kast zet? Ik wilde hem op geluidsdempende platen vastzetten. Ik vind het anders zo'n geklooi met stroomdraad waterdicht maken, weer kit etc.

In de pricewatch kost de maze3 best duur vind ik 71 euro, terwijl ik al een mooi blokie bij freezing hardware haal voor 49 euro. Ik ben alleen erg benieuwd hoe duur die swiftech is, want die staat niet in de pricewatch en ik kan geen online shop vinden waar die te koop is ;( .

Is die pomp trouwens te gebruiken buiten een reservoir? Op de plaatjes die ik er van zag zag ik maar 1 aansluiting zitten voor een slang. Zit die 2e dan net uit beeld? En kun je die slangen goed vastzetten? Het liefst zo'n goedkope pomp :D

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Onderaan heeft hij rubberen zuignapjes, perfect te bevestigen dus :)

En in een afgesloten houten kastje zal hij niet zoveel herrie maken denk ik.. En stroomdraad is uiteraard al waterdicht.

En de Nova is wel in-line te gebruiken (moet je zo'n tussenstukje erop zetten voor de slang met inkomend water), maar dan wordt hij wel redelijk warm, en sommige mensen hebben dan last van dat ratelend geluid.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik heb lekker uitgepakt deze Kerst:

Ik heb 2x Black Ice Extreme chrome gekocht, tygon tubing met 1/2" ID, een eheim 1250 pomp, een swiftech mcw5000 en swiftech mcw50(beiden met 1/2" ID adapters), en 4 panaflo 120 mm M1a fans. Ook een mooi alu-kstje. De setup zal over 3 weken af zijn, post ik wel pics

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 06:58
Halo_Master schreef op 26 December 2002 @ 13:17:
Ik heb lekker uitgepakt deze Kerst:

4 panaflo 120 mm M1a fans.
Waar heb je die gekocht?

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Alles uit Amerika, bij www.liquidcooling.com.
Als je een beetje geduld hebt, ze versturen daar met Fedex(duur!!!!!!!!!!) maar ook met usps(minder duur, gemiddeld zo een 25 euro), ik heb bij 2 shops besteld om deze onderdelen bij elkaar te krijgen.

-Bij: www. cooltechnica.com (email bruce daar maar, verzendkosten lijken wat veel, maar er kan vaak wat geregeld worden en je moet daar ook niet maar 1 waterblockje bestellen maar gewoon een hele set, ben je nog steeds beter af dan een veel duurdere en minder goed presterende klaxx)
-bij www. liquidcooling.com

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Waarom 2 radiators? Dat koelt echt niet opeens veel beter...

iStockphoto

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou, ik ga binnenkort met Peltiers werken op de GPU en de CPU en dan komen die 2 radiatoren wel goed van pas.Ik ga ze parallel of in serie(1 voor de cpu en 1 voor de gpu) zetten.

• pierre-oord
Jupiler schreef op 26 December 2002 @ 13:02:
Onderaan heeft hij rubberen zuignapjes, perfect te bevestigen dus :)

En in een afgesloten houten kastje zal hij niet zoveel herrie maken denk ik.. En stroomdraad is uiteraard al waterdicht.

En de Nova is wel in-line te gebruiken (moet je zo'n tussenstukje erop zetten voor de slang met inkomend water), maar dan wordt hij wel redelijk warm, en sommige mensen hebben dan last van dat ratelend geluid.
Ja dat stroomdraad waterdicht is weet ik, maar ik bedoelde meer voor het gat waar het doorheen moet, dat moet wel waterdicht zijn dan. Maar misschien neem ik een bus, zeg maar een beschuitbus, en die deksel hoef je niet te draaien. Het komt wel goed. Ik wilde alleen ff de prijs weten van die swiftech, en waar je die ik NL kan kopen :)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 19:54:
(...)
Demiwater of gedestilleerd water is volgens mij hetzelfde.
dit is niet juist, het "demi" in demiwater staat voor gedemineraliseerd water, zonder mineralen dus. gedestilleerd water is, nouja, de naam zegt t al ;) maar iig niet t zelfde dus. wat voor verschil het maakt in WC weet ik niet...

[ Voor 4% gewijzigd door reiker op 26-12-2002 18:34 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Ik mail al een tijdje met oc-shop en ze melden mij dat ze die swiftech blokkies pas in januari binnenkrijgen. (hadden vorige week moeten komen). :'(

• pierre-oord
reiker schreef op 26 december 2002 @ 18:34:
[...]

dit is niet juist, het "demi" in demiwater staat voor gedemineraliseerd water, zonder mineralen dus. gedestilleerd water is, nouja, de naam zegt t al ;) maar iig niet t zelfde dus. wat voor verschil het maakt in WC weet ik niet...
oh. Nou gedestilleerd water is toch prima voor WC? FF naar de drogist en klaar!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
drogist ? waarom niet gewoon de albert heijn daar hebben ze het ook hoor ga ik ook altijd heen als ik water moet vervangen is ook wel heel erg dichtbij voor me ook :P

en idd gewoon ged. water met wasser wetter

Verwijderd

hey, welk water is nou het beste gedestileerd water of demiwater als het gaat om hitte opnemen en anti roest/kalk vorming?
ik wil deze gaan gebruiken met koperen koelblokken en radiator.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 20:26:
hey, welk water is nou het beste gedestileerd water of demiwater als het gaat om hitte opnemen en anti roest/kalk vorming?
ik wil deze gaan gebruiken met koperen koelblokken en radiator.
Dit wil ik ook graag weten :)

EDIT: of je bijvoorbeeld dreft kunt gebruiken en hoeveel dan om oppervlakte spanning te verlagen. Probleem is dan wel schuim. Moet je dan ff laten uitschuimen ofzo, of kan dat niet :? Of zijn er goedkope andere spullen waarmee je de oppervlakte spanning kunt verlagen en anti algen en weet ik veel wat voor troep? Gewoon iets dat je bij de drogist kunt halen bedoel ik.

[ Voor 37% gewijzigd door pierre-oord op 26-12-2002 22:42 ]

• pierre-oord
schop...

Verwijderd

gaan we geweldadig worden!!!!
zo tezien wil niemand ons met deze vragen helpen :'(

• DryIce
  • Laatst online: 31-03-2025
Ik wil m'n compu ook gaan wc'en.

- XP1900+
- ASUS A7V266-E
- 512 PC2100 KINGSTON
- WD800JB 80GB (2x)
- Ati Radeon 8500 Retail (275/275)

Ik zat zelf te denken aan :

- Eheim 1048
- Black Ice Pro + Papst 4412F/2GL
- Klax CooL rev3.0
- Klax Graph-O-Matic
- Eheim waterreservoir Aluminium voor Eheim 1048

Niet goedkoop maar het leek me wel wat...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Eheim 1048
Rad van de sloop waar 2 120mm fans op passen
2x Papst 120mm
Maze3 of een ander blokje, de Klax is niet zó goed
De Graph-O-Matic valt wel mee
En het reservoir is klein, je zou beter een tupperware doos oid nemen.

Met bovenstaande ben je goedkoper & beter uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door Steve op 31-12-2002 16:44 ]

Verwijderd

Jupiler schreef op 31 December 2002 @ 16:43:
Eheim 1048
Rad van de sloop waar 2 120mm fans op passen
2x Papst 120mm
Maze3 of een ander blokje, de Klax is niet zó goed
De Graph-O-Matic valt wel mee
En het reservoir is klein, je zou beter een tupperware doos oid nemen.

Met bovenstaande ben je goedkoper & beter uit :)
het reservoir zit wel sneu, alluminium is veel beter als dat plastive tupperware geval.
klax is trouwens wel goed als ik naar alle testen kijk van de nieuwste versies.
maarja blijft een eigen keus.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Maar het reservoir is erg klein.. En er zijn ook veel problemen met die reservoirs (lekkage e.d.). Dus of het nu alumium is of plastic maakt geen kont bij zo'n klein reservoir :)

Verwijderd

nee ok, koop dat een paar koperen platen van ongeveer 2mm dik en maak er zelf een, zo groot als je maar wild, en voerd de warmte ook nog is goed af.

• pierre-oord
Jupiler schreef op 31 December 2002 @ 22:09:
Maar het reservoir is erg klein.. En er zijn ook veel problemen met die reservoirs (lekkage e.d.). Dus of het nu alumium is of plastic maakt geen kont bij zo'n klein reservoir :)
Ik heb een grotere gevonden, die werkt wel. OOk een koperen radiator van 23x23cm ongeveer. Best een dikke. Ik heb al een kastje gemaakt, alles zou kunnen werken (nog ff waterblok bestellen) ook sicce nova pomp hier liggen. Nu kom ik met een slang probleem:

De pomp heeft een 13mm aansluiting
Rad heeft een 20mm aansluiting (gemeten met cm)
Waterblok heeft 8mm binnen en 10mm buiten aansluiting
Op het reservoir moeten 2 aansluitingen komen

Nu dacht ik zo iets de doen:
De pomp komt in het reservoir. Op de 13 mm aansluiting een stukje tuinslang, die dan op een schroefstukje moet komen in het reservoir. Die aansluiting moet dan 8mm binnen aansluiting hebben, zodat ik er slang op kan zetten van waterblok. Uit waterblok moet slang naar rad. Iemand idee waar ik een verloopstuk vind van 8mm naar 20mm?
Uit rad moet het dan ik reservoir terugkomen, dus een aansluiting daarop van 2cm naar tuinslangformaat of 8mm zodat ik er nog een slangetje aan kan zetten naar bodem reservoir.
Dat reservoir komt in de deksel dus die verloopstukjes, die wil ik vastzetten met schroefdraad en om dat schroefdraad dan slang doen van binnen. Een druppel er langs is dus niet erg, maar geen liters, want dan heeft dat pompje weinig zin...

De dikgedrukte tekst, weten mensen waar je deze verlooppluggen kunt halen? Op xxlcases zag ik wel veel pluggen, maar niet zo groot. Hebben ze dit bij lootgieterszaak? [anders bel ik daar morgen naar] maar anders bestel ik het gewoon online 8)

Bedankt alvast :)

[edit]
dat kastje past precies onder miditower, lijkt het net een bigtower, en slangen gaan door dak kast en bodem pc, ik maak ze aan elkaar. Misschien willen jullie het weten :P

[ Voor 6% gewijzigd door pierre-oord op 01-01-2003 20:19 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik zou eens kijken bij loodgiterszaken (inderdaad), en winkels voor aquaria en toebehoren.

• pierre-oord
Jupiler schreef op 01 January 2003 @ 20:23:
Ik zou eens kijken bij loodgiterszaken (inderdaad), en winkels voor aquaria en toebehoren.
Dan ga ik morgen loodgieterszaak maar bellen ergens ofzo. Aquaria winkels ken ik hier niet, dierenwinkels hebben niks.

Maar hebben loodgieterszaken ook van die kleine converters voor 8mm binnen en 10mm buiten?

offtopic:
Volgens mij heb jij ook watercooling, ik zie je in bijna ieder topic daarover :)

Verwijderd

[quote]pierre-oord schreef op 01 January 2003 @ 20:33:
[...]

Dan ga ik morgen loodgieterszaak maar bellen ergens ofzo. Aquaria winkels ken ik hier niet, dierenwinkels hebben niks.

Maar hebben loodgieterszaken ook van die kleine converters voor 8mm binnen en 10mm buiten?quote]

beetje overbodige vraag, kom je vanzelf 8er en al hebben ze die niet kan je die bij een comp. zaak bestellen.
waar heb je die kast (reservoir) uit gemaakt?

• pierre-oord
[quote]Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 20:52:
pierre-oord schreef op 01 January 2003 @ 20:33:
[...]

Maar hebben loodgieterszaken ook van die kleine converters voor 8mm binnen en 10mm buiten?quote]

beetje overbodige vraag, kom je vanzelf 8er en al hebben ze die niet kan je die bij een comp. zaak bestellen.
waar heb je die kast (reservoir) uit gemaakt?
bij een comp zaak hebben ze die dus niet 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Ik geloof dat ik dat had getypt 8)7

Enne, die kast is van MDF hout.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

pierre-oord schreef op 01 January 2003 @ 20:33:
[...]

Maar hebben loodgieterszaken ook van die kleine converters voor 8mm binnen en 10mm buiten?
Is er in Nederland niks als een Gouden Gids ofzo :? Op die manier heb ik 2 aquariumwinkels in de buurt gevonden.

Enne, ik heb nog geen waterkoeling.. Heb zelfs nog nooit een waterblokje of siliconen slang in m'n handen gehouden :D

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Die verloopstukjes kan je krijgen bij aquariazaaken of bij loodgieterzaken maar zijn vrij zeldzaam omdat ze bijna nooit gebruikt worden van 8 naar 20 mm gebeurt eigenlijk nooit.. Ik denk dat dat zelfmaken wordt. Schroefstukje op reservoir wordt waarschijnlijk een slangentorentje waar je zelf draad op moet tappen ofzo.. wordt ook lastiger te vinden..

Je heb ook slangentorentje's met schroefdraad eronder.. Moet je maar eens kijken bij de loodgietersafdeling van de Formido.. Daar heb ik zoiets een keer vandaan gehaald

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 01-01-2003 22:10 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nog even toevoegen dat siliconenslang erg rekbaar is, en als je het einde wat verhit door het een minuut in kokend water te stoppen, krijg je het bijna overal op... Eventueel kan je nog wat zeep op de aansluiting doen.

Maar: welke diameter heeft je slang eigenlijk? :D

• pierre-oord
Jupiler schreef op 01 januari 2003 @ 22:17:
Nog even toevoegen dat siliconenslang erg rekbaar is, en als je het einde wat verhit door het een minuut in kokend water te stoppen, krijg je het bijna overal op... Eventueel kan je nog wat zeep op de aansluiting doen.

Maar: welke diameter heeft je slang eigenlijk? :D
ja maar dan moet ik siliconen slang hebben...
Bij xxl cases verkopen ze enkel 10mm binnendoorsnede slang (ik heb 8mm nodig),
bij freezing hardware verkopen ze zo'n zelfde, en een van 4mm. Die van 4 is wel erug klein denk ik.

Het blok dat ik wil gebruiken met 8mm binnen en 10mm buitenmaat heeft wel verwisselbare aansluitingen. Zie freezing hardware:
De standaard meegeleverde aansluitingen zijn geschikt voor 8x1 slangen (8 mm. binnen- / 10 mm. buitendoorsnede).

Ik zie nergens converter stukjes daarvoor dat blok. Ik geloof dat ze vastzitten met 1/4 inch ofzo alhoewel ik dat nergens kan nalezen. (nog niet gelezen). Weet iemand dit? Anders bel ik FH morgen daarover wel ff. Maar zijn er dan 1/4 inch converters naar 10mm binnendoorsnede? En hoe met die pomp? Ik wil dus aansluitingen op pomp dak hebben. En ik denk niet dat ik die siliconen slangen zover kan uitrekken, tenminste niet van 10mm naar 20mm of wel soms?

En die stukjes waarover werd gesproken die steeds iets dikker worden, ik zal eens bellen naar de loodgieten. Of kijken bij formido. MIsschien heeft gamma ze ook ff kijken die zit geloof ik dichterbij.

Enne, wat is een goudengids :+ :+ ? Een boekje van goud? Die wil ik wel :+
Ik zal ff zoeken op www.telefoongids.nl morgen, maar eerst ff loodgieter proberen. Ik bel wel ff rond, jullie horen wel van me. Maar als je online kunt bestellen is misschien wel makkelijk als je gelijk passende onderdelen hebt.

EDIT: ik zie wel converterstukjes online van 8mm naar 10mm, dus ik kan dan een stuk standaard slang gebruiken en daarna siliconen, maar past dat over 20mm :?

[ Voor 8% gewijzigd door pierre-oord op 01-01-2003 22:49 . Reden: iets vergeten ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik zou die 10mm slang kopen, 8>10mm verloopje hebben ze gewoon bij xxlcases.

En je kan ook gewoon 10mm aansluitingen kopen bij xxlcases, en die op je blok schroeven. Is gewone schroefdraad, een standaard maat.

Pomp wordt ook wel een beetje een probleem voor mij, ik heb m'n pomp al, eveneens een Sicce Nova. Ik ga ook die 10mm slang van xxlcases gebruiken, past zonder problemen op de Nova hoor.. Gewoon wat verhitten in kokend water, erover schuiven, slangklemmetje en klaar.

Van 10 naar 20mm is waarschijnlijk iets teveel.. Je zou het wel eens kunnen proberen.

• pierre-oord
Ze hebben Koppelstuk 1/4" schroefdraad naar 10MM aansluitingen voor het blok. Alleen, ik wil die dingen van ijzer ofzo hebben zodat ik die in plastic deksel kan draaien. En die ijzeren hebben ze alleen van 1/4" schroefdraad naar 8MM.

Maar goed het lukt zo wel, ik ga die bestelling straks maar eens ff doen.

Verwijderd

ik zou ECHT niet weten waarom sommigen mensen koperenblok/alu radiator combi afraden. Het een heeft wel een andere warmte afgifte dan de ander, maar dat maakt toch totaal niet uit?

Demi water, is natuurlijk wle goed, antivries weet ik niet zo, het wordt wel vaak gebruikt, en houd idd de algen weg, er zit echter ook wel alcohol in, wat misschien niet zo gezond is voor je pomp en je slangen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Waarom het afgeraden wordt? Het koper gaat zich binden met het aluminium, en je rad wordt langzaamaan afgevreten... :p

Verwijderd

Koper en alu gaan niet goed samen
(kan wel als je water wetter ed gebruikt), maar wat ik me afvroeg was of dat de enige metalen waaren waarbij je moest uitkijken...
Ik zat er aan te denken om m'n reservoir (als het niet te duur zou worden) van een metaal te maken dat niet roest, op deze manier heeft je reservoir ook de werking als een radiateur.

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
iemand nog een ongebruikte imhotep dd3 kloon kopen

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 15:51:
Koper en alu gaan niet goed samen
(kan wel als je water wetter ed gebruikt), maar wat ik me afvroeg was of dat de enige metalen waaren waarbij je moest uitkijken...
Ik zat er aan te denken om m'n reservoir (als het niet te duur zou worden) van een metaal te maken dat niet roest, op deze manier heeft je reservoir ook de werking als een radiateur.
Zó groot zal die werking niet zijn...

Het minst edele metaal zal steeds worden aangetast.. Dus als je nu een koperen waterjacket zou hebben en een zinken radiator, zal die zinken radiator worden aangetast, omdat hij net als aluminium minder edel is dan koper. Lees je scheikunde er nog maar eens op na :)

Net zo met een zilveren waterjacket en een koperen radiator ;)

Perfect = alles in hetzelfde materiaal. En dit is niet roesten btw (roesten = oxideren = binden met zuurstof), maar het is gewoon een verbinding met het andere metaal in de keten.

[ Voor 6% gewijzigd door Steve op 02-01-2003 16:08 ]

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
pierre-oord schreef op 25 december 2002 @ 19:26:
[...]

Die komt deze maand binnen bij OC-shop . En je moet geen WW ofzo gebruiken , das geanodiseerd Aluminium en dat kan geen kwaad als je dat met koper mengt .

@Erik : hoeveel wil je der voor ?

[ Voor 3% gewijzigd door Desolation Angel op 02-01-2003 16:11 ]

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Desolation Angel schreef op 02 januari 2003 @ 16:10:
[...]

Die komt deze maand binnen bij OC-shop . En je moet geen WW ofzo gebruiken , das geanodiseerd Aluminium en dat kan geen kwaad als je dat met koper mengt .

@Erik : hoeveel wil je der voor ?
40 pleuro + verzendkosten ,heb ik ook betaald
hij is ongebruikt

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

geanodiseerd aluminium heeft dus gn reactie met koper? Ik weet wel dat in ieder geval een deel van de auto's waar een koperen radiator inzit, dat er een aluminium motorblok/kop inzit....

Ken niet veel van chemie en fysica, maar wel een beetje van auto's...hmmm...

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jupiler schreef op 02 januari 2003 @ 16:07:[...]
Zó groot zal die werking niet zijn...

Het minst edele metaal zal steeds worden aangetast.. Dus als je nu een koperen waterjacket zou hebben en een zinken radiator, zal die zinken radiator worden aangetast, omdat hij net als aluminium minder edel is dan koper. Lees je scheikunde er nog maar eens op na :)

Net zo met een zilveren waterjacket en een koperen radiator ;)

Perfect = alles in hetzelfde materiaal. En dit is niet roesten btw (roesten = oxideren = binden met zuurstof), maar het is gewoon een verbinding met het andere metaal in de keten.
Welke reactie treed er dan op? Cu, Al en Zn zijn alledrie reductor en reageren dus niet met elkaar. wel is het zo dat als er oxidatie optreed eerst Zn zal reageren, dan Al en dan pas Cu.

Maar ze reageren toch niet met elkaar?

Verwijderd

Over dat Alu-koper verhaal:

Als je geen middel gebruikt om die corrosie tegen te gaan krijg je echt dik vet spijt. Het reageerd vrij snel met elkaar. Ik was al op zoek naar de pics, maar kan ze niet meer vinden. Op de pic stond een alu blokje dat was aangevreten. Geloof me nou maar dat het echt een slecht idee is...

Het kan natuurlijk wel. Doe er koelvloeistof bij (of iets anders dat het tegengaat) en je zult er geen last van hebben. Maar waarom zo moeilijk doen? Je temps worden er ook slechter van. Koelvloeistof verhoogt je temp met gem. 5 graden. Dat wil je toch helemaal niet of wel?

Daarbij is het weer een zorg extra terwijl da helemaal niet hoeft. Neem gewoon alles koper, koop een paar flessen demi-water bij de supermarkt, flikker dat erin en klaar. Ik gebruik het zonder waterwetter zelfs en nergens last van. Het water is nog steeds zo helder als dag 1. Ik zal nog even kijken naar die pics..

Edit:
Ja, gevonden!

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/senfu/open320.jpg

En na:
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/burn/gunked400.jpg

Ik zou me nog een keer bedenken... :o Dit is btw een combi van algen en corrosie, maar goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 12:04 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 15:24
pierre-oord schreef op 25 December 2002 @ 22:14:
[...]

Een maze3 kost zo'n 50 dollar, dus ook zo'n 50 euro. En ik heb ook een sicce pomp gezien van 800 L/uur, voor 22 euro. Dat is niet veel. (bij www.ocshop.nl )
Als iets in de states zo'n 50 dollar kost kost het hier al snel 75€ hoor. Er is meer dan een wisselkoers alleen!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

De maze3 is gewoon in NL te koop hoor. 70 euro kost hij.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 12:16 ]

• pierre-oord
DKasemier schreef op 04 januari 2003 @ 12:11:
[...]

Als iets in de states zo'n 50 dollar kost kost het hier al snel 75€ hoor. Er is meer dan een wisselkoers alleen!
Daar kwam ik al achter ja :)

Ik heb m'n spullen besteld, ik houd alles op 8mm (ik twijfelde over 10mm), want op 8mm heb je die ijzeren slangconnectoren, die je aan kunt draaien. In m'n reservoir komen ook die ijzeren dingen, en op het schroefdraad wat dan nog naar binnen uitsteeks doe ik 10mm slang naar pompje. Ook 2 8mm naar 10mm convertors. Nu nog ff naar loodgieterszaak om convertors te halen naar rad. Ik heb nu bijna kastje voor rad af (verf is nu aan het drogen). Als alles klaar is geef ik dit topic wel een schop en leen in een digicam (ik ken iemand met zo'n mooi ding van 1024x768 :d )

Bedankt voor de hulp.
O ja dat waterblok zag er leuk uit fewture. Weet je zeker dat het niet iemand was die z'n blok met slootwater probeerde te coolen :+ :D ;)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 15:24
[offtopic] De boot waarop wij in Turkije zaten was behandeld met een een of andere metaaloplossing (zink?). Dat sleet langzaam weg doordat het reageerde met de mineralen in het water maar bij die reactie (die ervoor zorgde dat je constant allemaal kleine bubbeltjes zag langs de romp) konden geen algen tegen de boot aan groeien. De boot was daardoor bij in de winter insmeren 1 jaar lang algenvrij. In de meeste landen mag dit echter niet omdat de reactie er dus voor zorgt dat dat metaal (ik dacht dus zink) in de zee terecht komt, en dat is niet helemaal lekker voor het milieu ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• pierre-oord
DKasemier schreef op 04 januari 2003 @ 12:24:
[offtopic] De boot waarop wij in Turkije zaten was behandeld met een een of andere metaaloplossing (zink?). Dat sleet langzaam weg doordat het reageerde met de mineralen in het water maar bij die reactie (die ervoor zorgde dat je constant allemaal kleine bubbeltjes zag langs de romp) konden geen algen tegen de boot aan groeien. De boot was daardoor bij in de winter insmeren 1 jaar lang algenvrij. In de meeste landen mag dit echter niet omdat de reactie er dus voor zorgt dat dat metaal (ik dacht dus zink) in de zee terecht komt, en dat is niet helemaal lekker voor het milieu ;)
Waar kan je dat spul halen? FF doorpompen in cooling :+ :+ :+ :P

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dat is het principe van een opofferingsmetaal: een zeer onedel metaal verbinden met he metaal dat je wilt beschermen. Nu zal het onedele metaal eerst reageren en daarna pas het metaal dat je wilde beschermen. Komt idd wel zink bij vrij

Maar,... ik blijf nieuwsgierig: welke reactie treed er exact op? Er gebeurt iig wel iets, zie die pic maar.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Doogie schreef op 04 januari 2003 @ 11:45:
[...]

Welke reactie treed er dan op? Cu, Al en Zn zijn alledrie reductor en reageren dus niet met elkaar. wel is het zo dat als er oxidatie optreed eerst Zn zal reageren, dan Al en dan pas Cu.

Maar ze reageren toch niet met elkaar?
Elektrolyse onderling.

Verwijderd

zo mijn wc is besteld alleen hadden ze daar geen water opp. vergroten middel, nu heeft oc-shop water-wetter maar ze zijn tot 14 jan gesloten en heb geen zin daarop te wachten.
weet iemand of er nog iets anders is dan water-wetter dat het water opp. vergroot?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Waterwetter heeft als hoofdddoel niet het vergroten van de oppervlakte, maar wel corrosie en algen tegengaan. Daar kan je net zo goed antivries voor gebruiken, ziet er ook nog eens strak uit met z'n lichtblauwe kleurtje.

• Ress
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:11
Ruik je dat antivries niet??? Anders zou ik dat er ook in doen!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nou, als je het erin doet ruik je het wel, maar als het eenmaal draait niet meer (misschien de eerste dag ofzo).

• pierre-oord
Dat antivries beschermt dus ook tegen algen en dat soort rommel. Werkt dat hetzelfde als waterwetter, of gaat hiervan je temp omhoog? In wat voor hoeveelheid moet je het gebruiken? Puur:?
/me pierre-oord had dit topic beter het alu + koper topic kunnen noemen :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Temp gaat niet omhoog, en niet puur gebruiken! Temp gaat omhoog met autokoelvloeistof, dat moet je puur gebruiken. Hoeveelheid weet ik niet precies (ik vermoed 1:3). Oja, waterwatter gaat elektrolyse tussen koper en alu tegen, gewone antivries echter niet!

• pierre-oord
Jupiler schreef op 05 januari 2003 @ 19:30:
Temp gaat niet omhoog, en niet puur gebruiken! Temp gaat omhoog met autokoelvloeistof, dat moet je puur gebruiken. Hoeveelheid weet ik niet precies (ik vermoed 1:3). Oja, waterwatter gaat elektrolyse tussen koper en alu tegen, gewone antivries echter niet!
Ah dus gewoon een beetje.... Ik heb al klax antitroep, maar dat kost 8,50 geloof ik. antivries is wel wat goedkoper denk ik, in grote flessen. Iemand die weet of 1 op 3 klopt?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Omega doet wonderen ;)

Ik weet niet of die klax anti-corrosie elektrolyse tegengaat, of is alles van koper bij jou?

• pierre-oord
Jupiler schreef op 05 January 2003 @ 19:50:
Omega doet wonderen ;)

Ik weet niet of die klax anti-corrosie elektrolyse tegengaat, of is alles van koper bij jou?
Ik zal eens vragen aan omega dan :) maar ik zit nu op school zo beginnen lessen weer strax thuis ff zoeken.

Enne, alles is van koper, alleen die koppelstukjes niet. Die zijn van roestvrijstaat ofzo denk ik. Ik neem aan dat dat niet boeiend is, en er komt dan toch alleen aanslag op dat staal, en niet op m'n koperen onderdelen toch?

/me pierre-oord zit te wachten op z'n bestelling bij xxlcases, en op z'n geheugen bij andere shop dat nog 2 weken moet uit amerika (ECZ mem)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen probleem dan, antivries kan je gebruiken.

Verwijderd

Topictitel een beetje aangepast. Handig ter referentie.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 14:07:
Topictitel een beetje aangepast. Handig ter referentie.
LOL ik zei al iets over dat. Wel handig iid voor de andere gotters

Verwijderd

je naam doet niet veel goeds :>

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 20:56:
je naam doet niet veel goeds :>
:? Mis ik iets? :?

Verwijderd

sinds je naam verandt is is het topic dood.
je was trouwens wel beetje boos hoor op andere topic, z`n vriende geen vijande.
maybe iets voor dit topic, wie weet een mooi wc-cpu blok die ik eventueel op een phase-change systeem zou kunnen modden (zie home-made-prometeia topic)
ik hoorde veel over de maze2 maar dit model lijkt me niet geschikt.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 22:01:
sinds je naam verandt is is het topic dood.
je was trouwens wel beetje boos hoor op andere topic, z`n vriende geen vijande.
maybe iets voor dit topic, wie weet een mooi wc-cpu blok die ik eventueel op een phase-change systeem zou kunnen modden (zie home-made-prometeia topic)
ik hoorde veel over de maze2 maar dit model lijkt me niet geschikt.
Waarom open je zelf niet een topic?

Jah door topictitel beetje uitgestorven, maar de discussie was toch wel beetje afgerond. En ik ben niet boos hoor, ik houd alleen van pesten ;)

Pagina: 1