KVM switch

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zoek een KVM switch, niet zomaar een, maar eentje die 4 PC's kan bedienen. De meeste van die switches kunnen er 2 bedienen, maar ik heb er dus 4 staan.

In de pricewatch zijn een aantal te vinden:
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=&Query=kvm

In veel winkels is eentje van Sitecom te koop. De 4-voudige versie kost met kabels op z'n minst € 227,-. Dat vind ik wat veel van het goede.

Nu zie ik ook deze:
http://80.61.69.51/websho...pe_id=900&categorie_id=47

€ 119,- met kabels.

Dat is een stuk goedkoper, plus dat ik het design ook iets mooier vind dan Sitecom. Merk: Digitus.

Heeft iemand ervaringen met dat ding?
Ik heb gesearcht op GoT en kwam steeds de volgende klachten tegen:
- Slecht kwaliteit beeld of problemen met bepaalde, vooral hogere, resoluties
- Wielmuis werkt niet.

Wielmuis moet wel werken, ik wil in ieder geval 1280x1024 kunnen gebruiken, aangezien er een 19" scherm aan komt te hangen :7

Zijn er tweakers met zo'n switch, en zijn er Tweakers die zo'n Sitecom hebben en door hun ervaringen misschien kunnen aangeven waarom die Sitecom zo duur is. Want ik vind die Sitecom dingen, die je overal ziet, nogal duur.

Zelfs die van 119 Euro vind ik nogal duur, en daarom ben ik nogal voorzichtig: Ik kom er bijvoorbeeld liever niet na aankoop nog eens achter dat mijn wielmuis het niet doet, of dat mijn Compaq 486 weigert met die switch te werken.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

www.kbcs.nl (kabels > switchbox)
www.gistron.com (onderdelen > diversen)

KVM voor 27 resp. 20 Euro... 4-weg.

Het precieze verschil met die enorm dure spullen weet ik nog niet. Je stopt er gewoon alle kabels in, en met de schakelaar stel je in van welke pc het signaal doorgaat naar je keyboard/muis/monitor.

Wat betreft kwaliteit zal er heel veel zitten in de gebruikte kabels. Bij mijn 17" Eizo monitor zat zo al een male-male 15pins dsub kabel, en die zijn dus wel goed (1280*960 haarscherp). Ik heb hier ook ergens cheape kabels liggen die ik bij een monitorswitch kreeg... Rare schaduw op 800*600...

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 25-12-2002 19:03 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb de digitus 2 poorts KVM en ik heb geen problemen met een draadloze wielmuis of wazige beelden. Wel is het zo dat sommige keyboards met een vertraging typen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• we_are_borg
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Even opletten sommige goedkope merken leveren geen kabels.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

Yucko

One clown to rule them all !

Belkin OmniView voorheen de OmniCube.

Heb er zelf ook 1-tje. Prachtig ding. Helaas wel een ietswat duurder merk. :{

En standaard zitten er bij dit merk ook geen kabels bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Yucko op 26-12-2002 01:55 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

volgens mij is het verschil tussen de dure en de goedkope kvm-switches dat de dure digitaal zijn zodat je met een toetsencombo en een osd menu over kan schakelen ipv met een schakelaar. En dat er muis en toetsenbord emulatie op zit zodat je kunt rebooten zonder keyboard errors ed.

:)

Eeuwige n00b

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

we_are_borg schreef op 26 december 2002 @ 01:46:
Even opletten sommige goedkope merken leveren geen kabels.
Nee, en een aantal duurdere ook niet. En die switches die ik noemde zijn zelfs mét kabels erbij nog stukken goedkoper dan die dure.
Leon schreef op 26 December 2002 @ 01:55:
volgens mij is het verschil tussen de dure en de goedkope kvm-switches dat de dure digitaal zijn zodat je met een toetsencombo en een osd menu over kan schakelen ipv met een schakelaar.
Ik dacht ook al zoiets. Naja, big deal, je hoeft niet je hand uit te strekken, of erger, op te staan om de schakelaar op de KVM switch te verzetten :)
En dat er muis en toetsenbord emulatie op zit zodat je kunt rebooten zonder keyboard errors ed.

:)
Hmm, op zich wel handig, maar je zult er maar 80 Euro (want dat is wel ongeveer het verschil) voor over hebben. Dan maar even switchen als een pc moet rebooten...

Naja, je kunt het nodig hebben... Ik vind dat dat dan wel duur is.. Keyboardemulatie lijkt me niet duur, je neemt dat kleine stukje printplaat uit een keyboard wat dan in die switch gebouwt moet worden (kan zelf nog minder dan dat, want het hoeft toch niet echt als keyboard te werken) en dat dan 4x (of zelfs maar 1x als 1 zo'n printplaatje aan alle connectors behalve diegene waar je op werkt tegelijk kan werken)... Als ik dan weet wat een cheap-ass keyboard kost en wat het printplaatje los zou kosten..

Vreemd dat die KVM switches met die functies zo duur zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 26-12-2002 02:04 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Chemist
Mijn digitus heeft ook keyboard en muis emulatie

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die Digitus heb ik dus ook, moet zeggen dat het een prima ding is, ik heb er een aantal servers op draaien (thuis dus) en ik werk in 1280x1024 op 85Hz, en het beel ziet er nog strak uit,

de bediening kan middels knopjes en middels je keyboard (ctrl toets 2x indrukken achter elkaar) hij heeft ook geen stroom nodig, (kan wel, maar moet je er 2 hebben (stacken) )

oh ja, hij heeft alleen een ps/2 muis aansluiting, echter je kan met een verloopje ook een USB only muis aansluiten! (heb ik dus ook)

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 26-12-2002 11:59 ]

A wise man's life is based around fuck you

• SvMp
  • Niet online
Mooi dat ik zoveel posieve dingen lees over Digitus. Dan kan ik die dus wel kopen.
Chemist schreef op 26 december 2002 @ 01:32:
Ik heb de digitus 2 poorts KVM en ik heb geen problemen met een draadloze wielmuis of wazige beelden. Wel is het zo dat sommige keyboards met een vertraging typen.
Geldt dit alleen voor sommige toetsenborden, en is het dan een kwestie van een goed toetsenbord gebruiken, of verschilt dit verschijnsel ook nog per computer?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
svdmeer schreef op 26 december 2002 @ 16:17:
Mooi dat ik zoveel posieve dingen lees over Digitus. Dan kan ik die dus wel kopen.

[...]

Geldt dit alleen voor sommige toetsenborden, en is het dan een kwestie van een goed toetsenbord gebruiken, of verschilt dit verschijnsel ook nog per computer?
dat met die vertraging op het keyboard heb ik absoluut geen last van gehad (ik gebruik overigens wel een microsoft keyboard (elite versie) maar ik heb er diversen opgehad, en never nooit probs gehad

A wise man's life is based around fuck you

• Chemist
svdmeer schreef op 26 December 2002 @ 16:17:
[...]
Mij valt op dat het met name bij noname PS/2 bordjes optreedt ..
Ik heb zelf nu een DIN9 bordje met DIN9->PS/2 convertor en dat werkt prima.

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Heb zelf een 4-poorts Starview KVM switch, super tevreden.

StarTech/View site
(Heb zelf een Economy switch)

Te koop bij Comptech.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

als je trouwens echt geen geld uit wilt geven gebruik je gewoon ssh om computers te beheren, of vnc als het windows 9x/NT betreft en terminal services/remote desktop als het 2000/XP betreft... :)

of je wilt echt op alle vier de pc's video's kijken, gamen of zoiets... :)

Eeuwige n00b

Pagina: 1