Toon posts:

Multiplier vaagheid Athlon XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey, mensies..

Ik zit met een vaag probleempje, en ik zag dat hier nog minimaal 1 iemand, genaamd Lawaai, rondloopt met hetzelfduh probleem, nl het volgende:

Nu ben ik dus bezig met overclocken van mn Athlon XP 1800+, deze draait heerlijk stabiel op 1833, FSB 166 en multiplier 11 en vCore 1,85 (standaard 1533 FSB 133 en multiplier 11,5 met vCore 1,75) . Das dus theoretisch rapper dan een Athlon 2200+, en ook praktisch jups ik heb ze naast elkaar getest

Maar ik heb dus een beetje vaag probleempje, na het unlocken van mn processor, wordt mn proccie herkend als een Athlon XP 1700+ ennuh halve multipliers werken niet, dus evt terugzetten op de standaard waarden wil zo niet .
Heeft iemand hetzelfde probleem? Of weet wat er aan het handje zou kunnen zijn, zou me niks verbazen nl als ik iets heb doorverbonden wat niet de bedoeling was.. maar voor de rest draait de boel prima...

dankje alvast..
Droppie

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Ik heb ook ns zoiets vaags gehad met een XP 1800+, Had ik mooi laten unlocken en ging in het begin fantastisch, alle mp's. Tijdje daarna wou ik een hogere fsb proberen maar toen bleek ineens dat alle mp's lager dan ik geloof 11 niet meer werkten :? 11 tot 12,5 werkte wel! Heb nu een andere cpu en daar werkt wel weer alles dus lag niet aan de bios of mobo.
Niet dat je hier iets aan hebt maar ik had ongeveer dus hetzelfde vage shit.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
beetje vaag vindt ik dus

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hey Droplul!

Eerst even een huishoudelijke mededeling: wij tweakers groeten elkaar altijd, dus dat hoef je niet meer te vermelden ;)

Wat jij beschrijft heb ik min of meer ook. Mijn XP2200 is unlocked en draait op XP2400. Maar de BIOS laat hem zien met de werkelijke snelheid, ofwel 2000Mhz. Blijkbaar komt dat door de unlock, omdat je dan die L3 bruggetjes doorverbonden hebt, die normaliter de snelheid aangeven. Op zich maakt dit helemaal niks uit, het ziet er alleen wat anders uit.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.