Toon posts:

Battlefield 1942 start niet meer op ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Voor mijn specs. zie http://service.futuremark.com/compare?2k1=5367424 en m'n signature.

Probleem:
Ik heb onlangs BF1942 geinstalleerd, nou alles ging goed ik het spel spelen ook allemaal perfect. Het spel heeft ongeveer een week goed gedraaid, maar daarna wou het spel niet meer opstarten.
Als ik het spel opstart (snelkoppeling/of cd) dan krijg ik eerst het logo te zien, daarna, word het hele scherm zwart voor ongeveer 1 sec. Dan word ik terug gegooid naar mn bureaublad en hoor ik het standaard windows "ding" geluidje?!

Ik heb alle drivers up tp date, ik heb ook de v1.2 patch voor bf1942 geinstalleerd. Echt heb het spel al opnieuw geinstalleerd maar het werkt gewoon niet meer..

Iemand een mogelijke oplossing??

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Heb je de laatste tijd iets aan je soft of hardware aangepast ?

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Verwijderd

Topicstarter
Nee k geloof het niet, enigste wat ik me herinner is dat ik mn pc gedefragmenteerd hebt :p maar dat zou het wel niet zijn...

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Als je windows 2000 (ik geloof dat zp het ook heeft) kijk eens in de event viewer, misschien dat je er iets in vindt.

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ok, effe een checklist: ;)

1. Heb je het spel legaal?
2. Heb je in de tussentijd nieuwe drivers gedownload?
3. Heb je overgeclocked of iets veranderd in het register?
4. Heb je je harde schijf grondig zitten opruimen?
5. Heb je al een reinstall geprobeerd? (Shit, ik moet beter lezen :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Switch op 25-12-2002 18:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 18:12:
Hai,

Voor mijn specs. zie http://service.futuremark.com/compare?2k1=5367424 en m'n signature.

Probleem:
Ik heb onlangs BF1942 geinstalleerd, nou alles ging goed ik het spel spelen ook allemaal perfect. Het spel heeft ongeveer een week goed gedraaid, maar daarna wou het spel niet meer opstarten.
Als ik het spel opstart (snelkoppeling/of cd) dan krijg ik eerst het logo te zien, daarna, word het hele scherm zwart voor ongeveer 1 sec. Dan word ik terug gegooid naar mn bureaublad en hoor ik het standaard windows "ding" geluidje?!

Ik heb alle drivers up tp date, ik heb ook de v1.2 patch voor bf1942 geinstalleerd. Echt heb het spel al opnieuw geinstalleerd maar het werkt gewoon niet meer..

Iemand een mogelijke oplossing??
Lijkt toch iets met refreshrates te maken hebben :? is er geen oude zooi in de dir blijven staan? Bij corrupte bestanden vliegt ook ie namelijk ook naar de desktop met beeps en zonder verdere foutmeldingen.

//edit: kzie dat je aardig nieuw bent dit al gelezen: Battlefield faq :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Switch schreef op 25 December 2002 @ 18:56:
Ok, effe een checklist: ;)

5. Heb je al een reinstall geprobeerd? (Shit, ik moet beter lezen :P)
1. yep 49,50 euro's voor neergeteld :p
2. nee helemaal niets
3. nee ook al niet
4. euuhhh, alleen gedefragmenteerd..
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 21:06:
[...]

Lijkt toch iets met refreshrates te maken hebben :? is er geen oude zooi in de dir blijven staan? Bij corrupte bestanden vliegt ook ie namelijk ook naar de desktop met beeps en zonder verdere foutmeldingen.

//edit: kzie dat je aardig nieuw bent dit al gelezen: Battlefield faq :)
Nee er is niets van blijven staan:
Ik draai Norton Cleansweep 2002 en die houdt alle wijzigingen bij tijdens de installatie, dus verwijderd echt alles. En ik heb nog gezocht op diverse namen als bf1942 enz..
En heb al geinstalleerd in andere directory's enz, maar mocht allemaal niet baten

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06-2025
ik had die reforce geinstalleerd, en toen een zogenaamd "optimale" beeldscherminstellingen ingesteld, toen ging die het spel ook niet in precies zoals jij zegt, gewoon weer de settings op normal zetten, en dan doet die het wel weer.

nu had ik eerst problemen met het starten van een single missie / campagne, maar na update van detonator driver en versie 1.2 ging dat wel goed, totdat ik vandaag in de 3e campagne kwam, flikkert het spel me weer terug naar windows, ik opnieuw opstarten, maar nu hoef ik in het spel maar op campaign te klikken of hij flikkert me weer terug naar windows (met dezelfde user name) ik een nieuwe user aangemaakt, missie 1, 2 gedaan, daarna weer precies hetzelfde. Windows XP gebruik ik, AMD Duron 1.2, Geforce 4 MX 440. genoeg schijfruimte vrij.
dus als iemand een oplossing heeft.

De Level die het niet doet heet: Wake Island.
Single Play van die level doet het ook niet, hij vliegt al terug als ik op de naam wake island ga staan in het menu, de 3 files van "Wake" die er van elke level zijn, heb ik wel in de dir. staan waar ook alle andere staan.

[ Voor 19% gewijzigd door DaGroninger op 27-12-2002 22:42 . Reden: single play werkt dus ook niet. ]

• DaGroninger
1.1 werkt niet doed omdat ik Geforce 4 MX heb, dan vliegt die dus terug naar m'n desktop tijdens het laden van een game, bij 1.2 doet alles het behalve dat de hele Wake Island lijkt te zijn verdwenen, ik hoef maar op wake Island te klikken, en hij vliegt terug naar de desktop, reinstallen hielp ook niet.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:23
Waarschijnlijk ligt het aan de refresh fix die je hebt geinstalleerd onder XP. Gebruik effe de search vind je wel een oplossing voor dit probleem (een 0 in een 1 veranderen in een of ander bestandje :) )

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem gehad.. ik heb de allernieuwste drivers gedownload en hij deed het weer.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep het was allemaal inderdaad te danken aan de refresh rate.. Hij doet ut weer :D
Thnx guys..

• DaGroninger
bij mij doet alles het dus behalve Wake Island. :(

Verwijderd

al een reinstall geprobeerd, of de wake island files van de CD naar je HD kopieren?

Verwijderd

Had ik ook bij mij lag het aan de refreshrate

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 09:54
btw nog een snelle server voor de demo jongens. Ik had dat probleen eerst ook, gek werdt ik ervan :"}.

• DaGroninger
het heeft niet veel zin om die files van de cd te halen, want de 1.0 versie doet het wel, daar laat die het plaatje van Wake Island in elk geval zien, en hij probeert hem in elk geval te laden, maar doordat ik een Geforce 4 MX heb, kan ik bij 1.0 geen enkele level laden. bij 1.2 is dit probleem verholpen, maar als ik al op Wake Island klik, vliegt die naar windows, dus dat is nog in het menu. hij probeert dan nog niks te laden. reinstall hielp dus al niet.

Verwijderd

DaGroninger schreef op 31 december 2002 @ 13:22:
het heeft niet veel zin om die files van de cd te halen, want de 1.0 versie doet het wel, daar laat die het plaatje van Wake Island in elk geval zien, en hij probeert hem in elk geval te laden, maar doordat ik een Geforce 4 MX heb, kan ik bij 1.0 geen enkele level laden. bij 1.2 is dit probleem verholpen, maar als ik al op Wake Island klik, vliegt die naar windows, dus dat is nog in het menu. hij probeert dan nog niks te laden. reinstall hielp dus al niet.
Misschien dat je de demo van wake er nog op hebt staan? Het wordt aangeraden dan eerst de demo te verwijderen voordat je de full installeert.

Verwijderd

offtopic:
Lighteye, het is I will give you your soul, of I will return your soul.

• DaGroninger
hmm nou je het zegt, ik heb wel een cd'tje met de demo, zal eens kijken of ik die ook had geinstalleerd.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Misschien is het bestandje beschadigt op de cd waardoor een reinstall ook niet helpt. Kijk eens of je dit probleem ook hebt op andere computers of leen een BF1942 cd van iemand :)
Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 15:30:
offtopic:
Lighteye, het is I will give you your soul, of I will return your soul.
offtopic:
Je kan 'm ook mailen of in een wat minder serieus topic posten (HK bijvoorbeeld), dit is niet echt de goede plek hiervoor ;)

The devil is in the details.

• DaGroninger
lijkt mij niet dat er iets op m'n cd beschadigd is, in de 1.0 versie kan ik gewoon op Wake Island klikken, zonder dat die meteen crasht, na de 1.2 patch gaat het daar pas fout.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:59
Ik schop dit topic ff omhoog, omdat ik WEER hetzelfde probleem heb.
Een format hielp des tijdst (2.5 weken geleden) heb geen zin om weer te formateren nu :(
Het speel deed het gewoon..
Tot op een gegeven moment, dan dag op dag. Zelfde probleem als topic starter :|
t spel draaide helemaal niet goed met 256 mb geheugen, sinds vandaag zit er 512 in....
Ik BF1942 opnieuw geinstalleerd.. wil het opstarten.. en ja hoor crasht terug naar me desktop..
Ik 1.2 geinstalleerd.. en ja hoor nog steeds het zelfde probleem :(
En ik kan niet bij settings komen, omdat die map er nog niet staat, na een verse installatie van BF, (of kan iemand mij die map settings ff e-mailen zodat ik dat wat in de faq staat van 1 in 0 kan veranderen of andersom?)

Jeps
Nee.
Me videokaart is overgeclocked GF4ti4200 128mb 250/660 @ 300/700 MHz
Zal t vanavond iig ff doen...

edit: ik heb t aantal Hz bij 800x600 laatst opgeschroeft naar 85Hz (ipv 60Hz) en vsync staat uit.. (aan heb ik zojuist geprobeerd maar helpt niet :| )

[ Voor 7% gewijzigd door harmageddon op 11-01-2003 18:16 ]

Aap!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:59
*kick* (bijna 24 uur geleden...)
Niemand oplossing? :'(

Aap!

Pagina: 1