Toon posts:

welke peltier op een p4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op got een paar topic's doorgelezen.... en ik kom tot de slotsom dat ik toch wel heel graag een peltier op me p4 wil!! >:) en aangezien het zojuist kerst is geweest heb ik weer een finacieele injectie gekregen vandaar daarom NU dit topic!

nu lees ik alleen maar topics van mensen die een peltier op een amd hebben geduwd, in de pricewatch staan een paar leuke peltiers (oc-shop)! maar nu weet ik eigenlijk niet of die voor alle cpu's bedoeld zijn of niet! en als ik er al 1tje kan kopen wilde ik graag ff weten hoe ik het dingetje het best kan bevestigen!

ik had de search bij got gebruikt.... maar daar kreeg ik een zooi aantopic waar het me slecht van werd, tegen de tijd dat ik daar de relevante informatie heb uitgezeegt is me pc ook al verouderd

wat wil ik nou... ik wil graag dat mensen die een p4 - peltier combo hebben ff hier posten wat hun temps zijn en wat voor peltier ze hebben.. en graag hoe ze het bevestigd hebben!!

ikzelf heb overigens een P4 2.4b in een koolancekast, dus de warmte van de peltier zou geen probleem mogen zijn hoop ik. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 17:19 . Reden: geheim!!! :) ]

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:42

Memendo

V4-power/Team BSD

bevestiging gaat meestal via een coldplate!

jammer dat je mail niet in je profile staat anders kan ik je wel het e.e.a doormailen, want ik ben bang dat deze zo opslot gaat

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57
Je moet een coldplate+peltier tussen je proc en waterblok doen... Er zijn geen speciale peltiers voor. Je moet alleen wel een coldplate op je koolance blokje doen.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 17:12:
nu lees ik alleen maar topics van mensen die een peltier op een amd hebben geduwd, in de pricewatch staan een paar leuke peltiers (oc-shop)! maar nu weet ik eigenlijk niet of die voor alle cpu's bedoeld zijn of niet! en als ik er al 1tje kan kopen wilde ik graag ff weten hoe ik het dingetje het best kan bevestigen!
Je bevestigd eerst een coldplate (een massieve koperen plaat van 1cm dik) daarop de peltier van ± 172 Watt en dan het koelblok.

Ik zou proberen voor de 1cm te gaan, deze dikte is optimaal (kosten/prestatie).
En ook voor 172 Watt of meer... Als je een minder sterke neemt, dan heeft het niet genoeg vermogen om de proc te koelen... aangezien een beetje overgeclockte proc. veel warmte produceert en een peltier maar weinig effectief is (een 172 watt peltier kan geen 172 watt aan energie verwijderen!).

door de coldplate wat groter te maken dan je peltier en dan gaten in de hoeken te boren, kun je vervolgens door middel van schroeven het aan je waterblok maken (moeten daar natuurlijk ook gaten inzitten/boren).
Op de proc zetten en koelen maar >:)
vergeet niet alles heeeel goed te isoleren, Condens isnt your best friend ;)

[Tjek voor veel info over Peltier en isolatie www.overclockers.com

[ Voor 4% gewijzigd door Jack op 25-12-2002 18:19 . Reden: overclockers.com ]

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
maar, ik heb in mijn kast de originele koolance cpu kooler... en ik als ik een centimeter meer dikte onder dat ding ga krijgen past hij nooit van z'n leven meer!! ....... en op mijn moederbord zitten geen speciale gaten enz.....

moet ik dan met tiewraps aan de gang gaan?? ik kan het me haast niet voorstellen...

• Jack

Jack

MHz Matters

ik heb geen idee hoe koolance cpu cooler bevestigd zijn aan het mobo... maar hij wordt zeker flink hoger ( 1cm voor de coldplate en ook nog de dikte van de peltier)

tiewraps lijken me geen goed idee, volgens mij moet je dan socket klemmen oid gaan gebruiken..

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
dit is de cooler : http://www.koolance.com/products/product.html?code=200G-A1
er staat ook een linkje bij voor meer foto's

zoals je ziet kan het ding mischien maar een paar mm omhoog komen....

damn! ik krijg hier slechte zin van, ik zou graag een peltier aanschaffen maar het begint me langzaam af te zweten! :'( :'( :'(

• Jack

Jack

MHz Matters

Ik denk een pelt met dit blokkie nie gaat werken...

Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/products/images/200g-a1_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/products/images/200g-a1_03.jpg

Dus je hebt een nieuwe blok nodig (actie van Tha_Mafkees is net voorbij :/ )

Want je hebt een ruimte nodig langs de randen op gaten in te maken om je colplate aan te bevestigen.

Je kunt de hele handel dan vervolgens vastzetten op de zelfde manier als je cpu cooler nu vastzit. Alleen moet je wel dan je klem verlengen of een nieuwe regelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/images/200g-a1_p1.jpg

[Denk je bij een zware peltier ook aan een nieuwe voeding? aangezien je huidige voeding waarschijnlijk niet en je peltier en de rest van je pc-componenten samen trekt :( ]

[ Voor 17% gewijzigd door Jack op 25-12-2002 19:05 . Reden: voeding ]

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
oh dus jij had die klemmen hiervan ook gezien, ja..... dat is dan ... want als ik een andere cpu cooler ga halen dan weet ik eigenlijk niet hoe ik hem vast moet zetten, want mijn mobo (asusp4b533) heeft nix van gaten enz (ik kon zelfs niet de chipsetkoeler vervangen door een waterblokje omdat zelfs daar geen gaten voor in het mobo zitten :( !!!

dus.... als ik je goed begrijp kan ik beter die waterblokjes met peltiers direct erop kopen (ik geloof van swiftech)!!

als ik toch een nieuw waterblok moet kopen kan ik dat beter doen... ofniet? teach me _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ps voeding die ik nu heb is een enermax 350 watt en er hangt al een gf4 en een oc/d p4 aan enz.... dus dat komt er natuurlijk ook nog eens bij! maargoed daar is overheen te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 19:10 . Reden: iets vergeten te vermelden! ]

• Jack

Jack

MHz Matters

ff laten zien wak bedoel (kan ff geen pic vinden)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
----------------------------------
|                                 |
|                                 |       <-- waterblok
|                                 |
--|----------------------------|--
  |  iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii  |           <-- pelt
- |----------------------------|--
| |                            |  |         <-- coldplate
--v----------------------------v--

^                          ^
   |     Schroeven            |

Vette ASCII skillz :P

ik hoop dat het duidelijk is, dus je moet een blok regelen met ruimte voor schroeven aan de zijkant. En bevestiging dmv een socket-klem, bij elke pc winkel zijn wel grote te halen.

En kant-en-klare blokken zijn duur! en die me peltier zeker! :(
Dus zelf een blok van een actie regelen en de pelt+coldplate apart regelen en meestal goedkoper...

een chipset-waterblokkie is er wel op te lijmen (wat seconde lijm op de hoekies en in het midden wat grease)
en een nieuwe voeding is ook wel aan te raden, better be safe than sorry ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Jack op 25-12-2002 19:29 ]

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
ok topic can van mij uit op slot! ik weet alles wat ik weten moet! _/-\o_

en Siris bedankt! :*)

• Jack

Jack

MHz Matters

NIet vergeten mega goed te isoleren he?