Toon posts:

[WINXP} n00bvraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben nu Xp aant installeren en nu zit ik met het volgende:
aangezien het de eerste keer is dat ik met XP werk lukt het me niet helemaal om hem te installeren. bij het onderdeel waar je: E:\i386 moet intypen blijf ik hangen, bij win2k ging je verder met winnt maar met XP?? winxp lukt niet....

ik hoop dat er iemand even snel reageert aangezien ik al de hele dag hier mee bezig ben. (20 gig gebrand op cd's en allerlei andere dingen)

THNX

Des

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 17:12 ]

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
je boot m toch wel vanaf de cd??? ik heb nog nooit een pad hoeven invullen naar de i386 map....

Verwijderd

Topicstarter
nee, boot vanaf floppy en dan naar cd toe

vanaf cd doet ie niet, da geeft ie aan dat ik op een toets moet drukken om te rebooten...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 17:31 ]

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Zet in je bios het eerste bootdevice eens op cd rom, en start dan met de cd in de cdrom speler, er zal dan automatisch een setup starten :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb dat volgens mij al gedaan, zal het nog een keer probren
erm, die staat al bovein de rij...

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Heb je misschien 2cdromspelers (brander en dvd) probeer dan eens de cd in de andere drive te leggen :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
nope, heb nu alleen mn dvd drive installed

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 16:10
Heb je soms een of meerdere NTFS partities? Die zijn namelijk buiten Windows om niet zichtbaar, met als gevolg dat je driveletters wat opschuiven. Dus misschien dat je CD-rom station nu wel D: is ipv E:. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Misschien krijg je op een gegeven moment heel kort een keuze "opstarten vanaf cd" en heb je deze over het hoofd gezien (is mij de eerste keer ook gelukt :D)

Verwijderd

Topicstarter
nee want hij pakt E wel, ff proberen op mn brander

Verwijderd

is er nergens een opstart volgorde van welke apparaten die opstart
eerst van IDE dan naar floppy en dan naar cdrom ofzo:?
misschien cd rom al eerste
anders gewoon booten vanaf flop en dan in i386 die setup file zoeken lijkt mij:?
naja, succes

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 17:42:
anders gewoon booten vanaf flop en dan in i386 die setup file zoeken lijkt mij:?
naja, succes
en smartdrive inladen, scheelt wat installatietijd :)

Verwijderd

Topicstarter
Mark309 schreef op 25 december 2002 @ 17:40:
Misschien krijg je op een gegeven moment heel kort een keuze "opstarten vanaf cd" en heb je deze over het hoofd gezien (is mij de eerste keer ook gelukt :D)
daar zit ik nu, en moet nu dus dat E: \cd i386 winnt invoeren, maar wat moet er in plaats van winnt staan als ik XP install?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 17:46 ]

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Het kan ook zijn dat je CD-ROM wel herkend wordt, maar dat het nog steeds niet werkt. Dit wil dan hoogstwaarschijnlijk zeggen dat je je jumpers niet goed hebt staan. Zou ik eerst ff nakijken.... Dit was de oplossing voor een pc die ik vorige week herinstalleerde.... Die heeft dus een jaar met verkeerde jumper goed gewerkt....

En kost hooguit 5 mins om na te kijken.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Topicstarter
jah, heb de jumpers goed op master en slave staan, zal het zoweiso nog een controlere, staat goed.. master voor de dvd drive op de uiterste aansluiting en slave voor de cdrw drive

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
zit er nu in maarhoe laad ik dat smartdrive in?

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Is er al eens eerder een install met die cd gelukt, anders is ie misschien niet goed gebakken, (en moet je ff een nieuwe halen ..in de winkel..) :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe grappenmaker, ik heb hem inderdaad net opnieuw gebrand... op 2e kerst dag een nieuwe kope... LOL

hij is al een stukkie verder, nu alleen dat smartdrive nog als dat echt nodig is...

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

volgens mij was het:
code:
1
smartdrv c+
Maar ik weet niet of dit bij een xp install nog nodig is :)

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Dan denk ik idd dat je een slechte educatieve versie hebt... Wellicht een andere educatieve versie downloaden?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 22:38
Smartdrv = DOS en XP is Non-Dos .... of zie ik dat verkeerd ?

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Keesk schreef op 25 December 2002 @ 18:09:
Dat zou je wel eens heel erg goed kunnen hebben. Maar hij komt er snel zat achter door het in te typen :) als het een error geeft hoeft het dus niet :P

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb je al geprobeerd je cd-rom bootable te maken? Of de XP bootdisks te gebruiken? Of een legale versie te kopen? Of een ... etc :)

Verwijderd

Zet Smartdrive op een diskette. Bestandje "smartdrv" , staat op de Windows 98 cd-rom.

Start op met opstartdiskette (ik gebruik zelf die van Windows 98) en met cd-rom ondersteuning.

Als A:\> verschijnt stop je de diskette met Smartdrive erin. Nu tik je in:

smartdrv

en dan ENTER. Als Smartdrive is geladen verschijnt A:\> weer. Haal de diskette eruit en stop de Windows XP cd in de cd-rom speler. Nu tik je in:

X: (X = cd-rom letter) en dan ENTER

X:\> verschijnt op het scherm. Nu tik je in: cd i386 en dan ENTER.

X:\i386\> verschijnt op het scherm. Tik nu in winnt en de installatie start.

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij is al bezig met installen, duurt fftjes maar zal wel goed komen...

allemaal bedankt! ;)

Verwijderd

Topicstarter
tering da installen duurt lang hee

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Misschien zou je er bij willen zetten hoe lang het nog duurt :P hebben wij er ook nog wat aan. (en misschien moest smartdrv toch :?)

Verwijderd

hehe
smartdrv was zeker handig geweest nu zal het wel anderhalf uur ofzo duren
:P

Verwijderd

Topicstarter
erm, ben er nu net klaar mee en wat blijkt nu....... doet ie het niet!!! krijg gewoon weer PRECIES hetzelfde als eerst

scanning IDE drives....

press esc to continue booting.....

doe ik dan,

select boot device....

floppy....

met of zonder cdrom ondersteuning....

en het hele gezeik begint weer opnieuw met het installe

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 22:11 ]

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Misschien nu weer je eerste bootdevice op hdd zetten :? :)

Verwijderd

Topicstarter
staat al bovenin de lijst

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 22:05:
select boot device....

floppy.... :?

met of zonder cdrom ondersteuning....

en het hele gezeik begint weer opnieuw met het installe
Heb je ook de floppy uit de drive gehaald 8)7 ??

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Keesk schreef op 25 december 2002 @ 18:09:
Oh dus als jij met je fiets een auto vooruit trekt heb jij ook een autorijbewijs nodig?
Je start die installatie toch vanuit dos, dus gebruik je het dossysteem tijdelijk en dus is het wel handig om dat dossysteem iets te verbeteren met smartdrv. Kan trouwens 2 uur tijd schelen!!!

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Als ik het zo snel ff lees, dan lijkt het alsof hij je MBR niet goed aanpast.
Check ook ff of je hem niet op een 2e harddisk installed.
Als je bijvoorbeeld een schijf RAID hebt hangen en de andere niet, dan zietie vaak die andere schijf als eerste.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
heb geen raid hange
maar hij checkt wel steeds mn hdd's en das van mn raid, alleen die jumper heb ik al verzet en alsnog blijft ie checken.....

Verwijderd

je moet ook met F8 doorgaan, niet met enter, dan C or what ever Formateren, klik op f (dacht ik) om door te gaan enz enz. F8 dus. ff opnieuw door de eerste 5 miin lopen, dat kan ook met 6 boot floppies die ergens te downloaden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ben nu via de nieuwe comp aant formatten wat met de ouwe niet echt meer lukte... (deze comp)

hopen dat het dan lukt...

het enige probleem wat ik nu nog heb is dat hij met de install aangeeft dat:

Setup was unable to copy the following file:

cyclad-z.inf

press dit voor dat en esc voor esc....

oftewel ik ga zo naar mn burman om een goeie cd op te halen....

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 10:22 ]

Pagina: 1