[java] USB api voor java?

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
Yup het is zo ver ik ben waarschijnlijk van plan een projectje te starten. wil nog neits kwijt over de aard van het project, maar het starten van het project licht maar net aan het feit of er een goed werkende usb api voor java is.

er is al jusb maar dit is een nog niet complete api die alleen volledig geimplementeerd is voor linux. Nu vind ik dit niet echt wat ik zoek. ten eerste heb ik geen linux draaien. ten tweede haalt dat natuurlijk de hele aard van java weg, namelijk het platform onafhankelijke.

is er behalve jusb (en die andere van sourcefourge ik denk dat het hetzelfde is) een andere api die beter geimplementeerd is en platform onafhankelijk is (in iedergeval voor linux en voor windows?)

zo nee dan houd alles zo'n beetje op. op google valt namelijk niet veel te vinden. zijn een paar projecten bezig, volgens mij is IBM ook er mee bezig, maar echt ver schijnt het niet te komen jammer genoeg. afijn alvast bedankt.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 12:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

USB is redelijk hardware specifiek. Het zal daarom niet zo snel geimplementeerd worden in java (iig niet de standaard variant) helaas.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• justice strike
usb is juist niet hardware specifiek. zelfs op jusb staat dat er vrijwel letterlijk. het is ook niet os specifiek.

usb is namelijk op zowel de mac als de pc als sommige sparcs. overigens is er dus ook de java api om com en lpt poorten aan te spreken (die heeft sun zelf gemaakt als ik me niet vergis) zit in de javax library dacht ik.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:10

momania

iPhone 30! Bam!

justice_strike schreef op 25 december 2002 @ 17:44:
usb is juist niet hardware specifiek. zelfs op jusb staat dat er vrijwel letterlijk. het is ook niet os specifiek.

usb is namelijk op zowel de mac als de pc als sommige sparcs. overigens is er dus ook de java api om com en lpt poorten aan te spreken (die heeft sun zelf gemaakt als ik me niet vergis) zit in de javax library dacht ik.
Maar de aansturing van de USB, COM etc. lijkt mij wel hardware specifiek omdat
je te maken hebt met een verschillende architectuur van de hardware.
Daarom kan je nog niet platform onafhankelijk (lees dus ook: hardware architectuur
onafhankelijk) de hardware benaderen. De calls naar de hardware nu zal dus ook
niet via de JVM gaan, maar nog altijd via JNI.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

en volgensmij werkt de comm api ook via JNI en zal voor elk platform een eigen dll oid moeten hebben.

<edit>
vorige reply verkeerd gelezen negeer dit dus maar.
</edi>

[ Voor 73% gewijzigd door CyBoB op 25-12-2002 22:03 ]

• justice strike
zelfs de aansturing is niet specifiek. overigens zou dat helemaal niets uit moeten maken, het is een virtual machine. de aansturing van een proc is ook heel anders. Maar die van gestandardiseerde poorten zoals com en usb niet dus (zoals ik al eerder uitgelegd heb) het schijnt dus te zijn dat die poorten niert hardware specifiek zijn, wel os specifiek maar dat moet niet moeijlijk zijn om op te lossen aangezien het een kleine klus is om iets compatible te maken met een bepaalde os. maar in iedergeval begrijp ik hieruit dat er dus behalve jusb (dat trouwens best wel eens in de library van java kan komen) helemaal geen api is voor usb in java.

Pagina: 1