Toon posts:

Poortmapping Sygate voor bankieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een thuisnetwerkje aangelegd, waar een pentium 75 met Sygate ervoor zorgt dat alle pc's kunnen internetten. Nu wil ik op een van de pc's in het netwerk kunnen internetbankieren en ik heb de volgende info van de bank gekregen over hoe ik de server moet instellen, ik kan deze instellingen echter niet helemaal terugvinden in Sygate. Iemand tips?

De instructies:

---

Afhankelijk van de proxyserver die u gebruikt is het in een enkel
geval noodzakelijk de instellingen voor de poorten verder uit te
breiden met een "retour mapping (secure)".
Indien dit bij uw software het geval is dient u bij poort 21 een
sub-poort reeks aan te maken.
De instellingen hiervoor zijn:

INBOUND > 1024 TCP (geen UDP), deze instelling moet verwijzen naar de
client waarop onze software is geïnstalleerd.

De te gebruiken ip-adressen van de ABNAMRO FTP-Server zijn:

URL IP adres
viaebt.eb.abnamro.com 193.172.44.45
viaebt1.eb.abnamro.com 194.151.107.44
iigprod1.eb.abnamro.nl 193.172.44.78
iigprod2.eb.abnamro.nl 194.151.107.76

---

Als iemand me verder kan helpen zou me dat een hoop moeite schelen. Bedankt,

Daan

Verwijderd

Installeer het progje Analog X of Rinetd op die server waar sygate ook op draait en map de poort die je wilt voor internet bankieren naar het interne ip van de computer waar op je wil bankieren. Dat moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de portmapper van Analog X geinstalleerd en de poorten 20 en 21 gemapt naar de pc waar officenet (het bankierprogramma) op draait. Maar nog steeds lukt het niet. De stap 'instellen ftp verbinding' komt 'ie nog door, maar hij komt niet voorbij 'controleren verbinding'.

Bovendien werd er in de instructies iets gezegd over 'retour mapping' en werden verschillende adressen gegeven. Daar heb ik nu ook niets mee gedaan. Hoe los ik dit op?

Daan

Verwijderd

Firewall wel uit ??
Het is namelijk heel leuk als je poorten mapt, maar dan moeten deze ook openstaan ;)