16:9 dvd op 4:3 tv

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik zat me wat af te vragen; als ik op mijn pc een dvd afspeel, is die meestal geheid gewoon 16:9... dat betekend dus een mooi stel balken op het beeld.

ik kan het dan aanpassen met pan&scan optie; maar het wordt er echt niet mooier op, het lijkt meer alsof het wordt ingezoomd o.i.d.

we willen dvdspeler kopen voor beneden, maar hebben nog een "oude?" 4:3 55 cm-er televisie. Is het beeld bij 16:9 films dan ook gewoon niet vaak helemaal beeldvullend te maken? Of wel, maar dan weer die vergroting zeg maar?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

met onze philips is dat gewoon de hoogte groter make en dan zijn die balken weg , maar ik vind da ni ambetant dat da balken heeft eigenlijk

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

als je een 16:9 film fullscreen wil hebben zal je toch een breedbeeld tv moeten aanschaffen, anders krijg je balken, uitgerekt beeld of missend beeld :P

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 16:20:
als je een 16:9 film fullscreen wil hebben zal je toch een breedbeeld tv moeten aanschaffen, anders krijg je balken, uitgerekt beeld of missend beeld :P
waarom rammen ze ook niet gewoon een 4:3 versie erbij dan? echt belachelijk eigenlijk vind ik ut; je wordt zo in principe gedwongen om maar een BB te kopen.. maar ja, daar zijn anderen het niet meer eens geloof ik.. zonder BB hoor je er niet bij

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

ik ben radicaal tegen breedbeeld voor een tv die ook voor video/tv gebruikt word .. maar op mijn slaapkamer dient de tv alleen voor dvd dus daar = 16:9 .. voor de rest vind ik nog steeds 4:3 beter

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
Het antwoord hierop kan je zelf ook wel verzinnen....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.