Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Weghalen "dwarsligger"

Pagina: 1
Acties:

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Ik ben van plan in januari waterkoeling :9~ aan te schaffen, maar wil ook mijn kast wat aanpassen. >:)

Ik heb een Inwin- :? met een window erin.
Nu is het probleem dat ik al die tijd al tegen de dwarsligger zit aan te kijken.
Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/side.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/side-top.JPG

De dwarsligger is die 'lat' waar mijn voeding op rust.

Nu is de vraag dus of ik deze dwarsligger (letterlijk en figuurlijk ;) ) kan weghalen zonder dat de kast onstabiel wordt.
Heeft iemand dit al geprobeerd (ongetwijfeld) en wat was zijn/haar bevinding?

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Die zit er natuurlijk niet voor niets. Die houdt het frame van je case bij elkaar. En natuurlijk je voeding. Zou je die weghalen dan gaat je voeding hangen, en das een slechte zaak

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 25 december 2002 @ 16:12:
Die zit er natuurlijk niet voor niets. Die houdt het frame van je case bij elkaar. En natuurlijk je voeding. Zou je die weghalen dan gaat je voeding hangen, en das een slechte zaak
Dat begrijp ik, maar aan de andere kant zit er ook een, en die laat ik wel zitten, dus alleen die je aan de kant met window ziet wil ik weghalen.

Edit: Mijn window wordt nu echt in tweeen gedeeld op een lelijke manier :r

[ Voor 9% gewijzigd door Thunderman_303 op 25-12-2002 16:15 ]

Verwijderd

haal hem weg, en zet er een anderen ondersteuning onder

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

_Niet_ weghalen als je niet wilt dat je case een pudding wordt..

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
vervangen voor een plexiglas lat?

als je het eruit haalt wordt het iig minderstabiel,
maar het is zeker wel mogelijk
heb het namelijk al vaker langs zien komen ;)

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Kun je die "dwarsligger" niet gewoon in een leuk kleurtje spuiten dan, valt het iig minder op ;)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:51
ik zie het probleem niet..
die balk zit daar echt niet voor nix hoor

als je je window zelf hebt gemaakt: had je maar op moeten letten :p

[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 25-12-2002 16:25 ]

Verwijderd

Mischien een domme vraag, maar waarom heb je het window zo groot gemaakt.. dat bovenste stuk is toch niet interessant genoeg om tegenaan te kijken?

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 16:26:
Mischien een domme vraag, maar waarom heb je het window zo groot gemaakt.. dat bovenste stuk is toch niet interessant genoeg om tegenaan te kijken?
Dit is het window:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/KkleineSideflash.JPG

En, ja de voeding zit ondersteboven, maar die ga ik toch nog verplaatsen (onhoog uiteraard)
En aan de ANDERE kant van de kast zit ook zo'n 'dwarsligger', en die laat ik wel zitten.

Verwijderd

Ik heb het ook gedaan, en heb er geen last van, als je kast open is (lees: zonder zijpanelen) wordt ie wel een beetje wankeler, maar dan nog blijft ie prima staan. Het zijn juist de zijpanelen die de stijfheid geven tegen torsie, dus ik zou me er geen zorgen over maken, lekker dremelen. je kan er altijd nog een extra dwars schoor aan de andere kant inzetten voor wat extra stijfheid als de kast open is

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Wat je wel kan doen: die lat in een lekker kleurtje spuiten, of op een andere creatieve manier wegmoffelen..

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 16:32:
Ik heb het ook gedaan, en heb er geen last van, als je kast open is (lees: zonder zijpanelen) wordt ie wel een beetje wankeler, maar dan nog blijft ie prima staan. Het zijn juist de zijpanelen die de stijfheid geven tegen torsie, dus ik zou me er geen zorgen over maken, lekker dremelen. je kan er altijd nog een extra dwars schoor aan de andere kant inzetten voor wat extra stijfheid als de kast open is
Kijk, dat wilde ik dus weten (een persoonlijke ervaring en nofi), want de zijpanelen zitten er toch zo goed als altijd op.

Verwijderd

je kan een paar metalen 'balkjes' aan de bovenkant van je voeding vast maken en die 'balkjes' kan je dan weer aan je kast(achterkant of bovenkant) vast maken, zodat ie aan die 'balkjes' hangt en dan is die andere niet meer nodig...

Alleen maar een ideetje hoor ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 16:38 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Doorzichtige verf gebruiken 8)7

Maare, je kan 'm best weghalen, zolang je boven en onderkant maar verbonden zijn, en vooral met je zijpanelen er op is er niks aan de hand.

En mijn voeding "hangt" ook gewoon in mn kast aan alleen 4 schroefjes, vrij normaal geloof ik en ook totaal geen problemen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nee, bijvoorbeeld fluorescerende rode/blauwe/whatever verf, geeft een erg mooi effect icm een CCFL.

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 16:37:
je kan een paar metalen 'balkjes' aan de bovenkant van je voeding vast maken en die 'balkjes' kan je dan weer aan je kast(achterkant of bovenkant) vast maken, zodat ie aan die 'balkjes' hangt en dan is die andere niet meer nodig...

Alleen maar een ideetje hoor ;)
De voeding ben ik niet al te bang voor, dat komt wel goed.
Zal toch wel een beetje moeten passen en meten omdat ik de rad in de bovenkap wil plaatsen.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Hydraulik-Phunk schreef op 25 December 2002 @ 16:45:
Doorzichtige verf gebruiken 8)7

Maare, je kan 'm best weghalen, zolang je boven en onderkant maar verbonden zijn, en vooral met je zijpanelen er op is er niks aan de hand.

En mijn voeding "hangt" ook gewoon in mn kast aan alleen 4 schroefjes, vrij normaal geloof ik en ook totaal geen problemen.
Die middenbalk is ook meer om de kast te verstevigen dan om de voeding te dragen

en als je de balk aan de andere kan wel laat zitten moet dat geen probleem zijn denk ik

Repareren doe je zo.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb (eigenlijk had) ook zo'n sorrtgelijk ding in me kast hangen. Ik heb hem weggehaald, maakt niks uit.

Ik heb nog een kast waar zoiets inzit maar die werkt voor geluidsreductie anders trilt het nogal dus die heb ik laten zitten :)

[ Voor 40% gewijzigd door Kawaii op 25-12-2002 17:33 ]

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, lukt het niet, dan moet ik maar eens gaan nadenken over een andere oplossing, maar heb er nu wel wat meer vertrouwen in. >:)

En pics volgen uiteraard, incl waterkoeling, of in stappen, maar dat zien we dan wel weer. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Thunderman_303 op 25-12-2002 17:35 ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Maak een kruis met 2 dunne staalkabeltjes van linksboven naar rechtsonder en van rechtsboven naar linksonder. Moet genoeg zijn.

de betaler vervuilt

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:31
Maak er een plexiglas buisje voor in de plaats. Das minder lelijk en toch ook nog wel sterk.

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kan ook balkjes boven je window erinzetten, dus het iets naar boven verplaatsen... Nauwelijks verlies van stevigheid.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

wat heb jij die draadjes netjes zeg :)

In schril contrast met mij :P :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/got/DSCF0012.JPG

Verwijderd

ik vind die dwarsligger juist handig, daar kan ik kabels achter proppen en de ccfl's aan ophangen

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16
als je de lat nou naar boven verplaatst!?!?!?

En als hij dan nog te instabiel is kun je met schuin geplaatste ijzeren strips net buiten je raam een driehoek crieeren die naar beneden steekt.
zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
+------------+
|            |
+--+------+--+
| /        \ |
+            +
|            |
|            |
+------------+

Verwijderd

Vervangen door een doorzichtige plexiglas balk/buis

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Bartjuh schreef op 25 December 2002 @ 19:23:

[afbeelding]
wel een rommel in je kast kan je dat niet opruimen :)

>Systeemspecs<

Verwijderd

ik heb voor mijn mod een gedeelte weggehaald, en ik moet zeggen, het KAN wel, maar steviger wordtie er niet van.
Bij mij gaat het nog wel goed omdat ik maar een klein stuk er uit gezaagd heb, maar die hele plaat.... Neej, dat gaat niet goed.

Verwijderd

Als het goed is is ie gepopnageld... je kan gewoon de popnagels eruit boren. Dwarsligger eruit halen... mocht het achteraf niet bevallen kan je 'm altijd weer vast popnagelen of met boutjes/moertjes vastzetten. Wel ff hardware uit kast halen voor je gaat boren... metaaldeeltjes op je mainboard zijn niet echt bevordelijk voor de werking...

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik denk wel dat dat te fixxen is hoor :) Je neemt Alu hoekprofielen en doet als volgt (d of t :? :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Caseje.jpg

Misschien dat je kast zo nog wel sterker word ;) :+ :9

Maaruh, ik zou wel dat stukje onder je voeding laten zitten, anders hangt je voeding ook maar zo rond he :)

Suc6 verder :)

Verwijderd

Als ik goed gezien heb op de pics heeftie een Inwin Q500, enneuh.... dat plaatje houdt die voeding niet hoor. Dus de voeding rust dan in principe aan de schroefjes....

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 01:25:
Als ik goed gezien heb op de pics heeftie een Inwin Q500, enneuh.... dat plaatje houdt die voeding niet hoor. Dus de voeding rust dan in principe aan de schroefjes....
In Win kasten zijn van dik ijzer hoor. Tis dus niet van dat waaiboom ''hout'' :P Dat houd ie echt wel, en hij heeft ook nog steun aan de schroefjes van de voeding. Een voeding is geen 20kg ofzo hoor.

offtopic:
Beetje zieke tijd om nog te posten, ben pitten ;) :)

Verwijderd

je haalt em weg, zaagt vanbove gat voor voeding, last/schroeft/lijmt(hoe jet maar wilt) hem vanboven weer vast, zodat er net genoeg plaats is voor je voeding, tussen je "dak" van je case en die steunbalk.

dat is em

Verwijderd

Jupiler schreef op 25 December 2002 @ 16:15:
_Niet_ weghalen als je niet wilt dat je case een pudding wordt..
Ik spreek uit ervaring :)
Maar dankzij die fout heb ik nou een Chieftec Dragon, dus vooruitgang met nomerk.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:50
Ik zou het niet doen, ik heb ook een inwin bitower gehad en dat ding was al gammel met die middenplaat toen hij stampvol hardware zat, zonder zou ik em niet eens durven gebruiken denkik. an 1 kant zo'n balk weghalen zou misschien nog kunnen, maar ik zou het gewoon laten.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

maar als je hem nu eindje naar boven plaatst kan het toch zoveel niet kwaad??

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Bartjuh schreef op 25 December 2002 @ 19:23:

[afbeelding]
offtopic vraagje, hoe heb je je rad daar vast gezet? heb dezelfde kast (nouja bijna TT5000) en ben van plan ook de poseidon wc set aan te schaffen vandaar.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Burning_acid schreef op 26 December 2002 @ 16:41:
[...]

offtopic vraagje, hoe heb je je rad daar vast gezet? heb dezelfde kast (nouja bijna TT5000) en ben van plan ook de poseidon wc set aan te schaffen vandaar.
Het gaat wel moeilijk, maar hij zit wel redelijk stevig vast.

Je moet eerst 1 outake-van-rad-fan(1) aan het rad schroeven buiten je kast, dan zorg je dat de intake-op-rad-fan al gemonteerd is.
Zorg dat je outake-van-rad-fan al in je kast is gemonteerd (de bovenste).
Dan klik je met de outake 1 op het rad, het rad+fan vast, zorg dat je die grote klipjes die jouw kant op wijzen beetje naar je toe gebogen houden.
Zorg dat het klipje dat de fan vastzet, dat haakdingetje om de fan zit, pak desnoods een lamp om het goed te bekijken, het rad zit er immers voor.
Als het klemmetje vast zit valt het rad er echt niet meer ofzo, dan zit ie heel stevig vast.

• Paul C
Go0s schreef op 26 december 2002 @ 01:07:
Ik denk wel dat dat te fixxen is hoor :) Je neemt Alu hoekprofielen en doet als volgt (d of t :? :P)

[afbeelding]
...
Ik zou hiervoor geen alu-hoekprofiel maar staal of zo pakken, dan kun je het lassen en dat is toch vele malen sterker dan pop-nagels of zo...

• Sine
  • Laatst online: 30-11 21:22
lassen ?

als je op die zwakke plaat je electrode zet heb je er al een gat in

Repareren doe je zo.

• Paul C
Sine schreef op 26 December 2002 @ 19:03:
lassen ?

als je op die zwakke plaat je electrode zet heb je er al een gat in
Ik mag hopen dat HET FRAME van die kast iets sterker is dan pudding!!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
niet wegehalen die richel is idd echt nodig voor je kast

Als ik jou was deed ik m'n ccfl erin heb ik ook gedaan het past perfect en je krijgt er mooi licht van voor pic's check me sig
Pagina: 1