[OC]Vmod Radeon 9700

Pagina: 1
Acties:

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Ik heb even een vraag over het vmodden van de 9700

ik weet dat er al een topic over was daar die is al heel lang niet meer langs geweest dus vandaar even een nieuwe .

Fewture heeft voor mij en Smokey the Bandit een Vmod gemaakt. maar hoeveel volt zou ik nu maximaal op de gpu kunnen zetten zonder dat hij door fikt, ik heb me gpu wel watergekoeld alleen heb ik er geen temp meter op zitten dus kan ik niet zien of hij nu aan zijn max temps zit (aan de achter kan van de gpu voelen heeft niet echt veel zin want ik merk niet echt dat hij daar warmer wordt na een uur game.

ik draai nu max 420 op 1,76V wat zou ik er nog meer uit kunnen halen?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

Zorg dan maar eerst voor een temp sensor...Wij kunnen ook niet weten wat jou kaart misschien nog aan kan..Dat is gewoon een kwestie van proberen.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 16:03:
Zorg dan maar eerst voor een temp sensor...Wij kunnen ook niet weten wat jou kaart misschien nog aan kan..Dat is gewoon een kwestie van proberen.
Hij heeft gedeeltelijk gelijk .... je kan et zelf wel eens beetje inschatten maar ik denk zelf dat 420 al een hele leuke snelheid is ;) :)

Turn it off and on again.

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
T-Minus schreef op 25 December 2002 @ 16:48:
[...]

Hij heeft gedeeltelijk gelijk .... je kan et zelf wel eens beetje inschatten maar ik denk zelf dat 420 al een hele leuke snelheid is ;) :)
oja oke 420 is leuk maar ik vraag gewoon wat is de max volt wat je er op kan zetten zonder dat hij gelijk dood is.

En ik vraag het juist hier omdat er een een hoop mensen zijn met een Vmod op de 9700 pro

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Heb geen radeon dus veel kan ik niet vertellen.
Weet wel dat mijn Geforce 3 standaard op 1.65 volt loopt en hij 2.40 volt nog lekkerder vind :)
Heb hem perongeluk een tijdje (minuutje of 5) op 3.8 volt gehad.
Opeens liep me systeem vast :)
Ik gezocht wat het kon wezen...bleek dus de voltage zo hoog te staan.
Weet niet in hoeverre dat kwaad kan.
Heb het voltage weer teruggedraaid (nu dus 2.4 volt) en hij loopt weer als een zonnetje.
Grote voordeel wat ik heb is dat hij echt koud word, endaardoor niet is verbrand.
Heb mijn athlon ook eens op 4 volt laten lopen.
Beestje had er niks van werd alleen wel erg heet.
Ik denk zelf persoonlijk dat het niet veel kwaad kan om er een flinke bak stroom door heen te jagen, mits je maar genoeg koelt.
Als ik jou was zou ik gewoon rustig proberen om in kleine stapjes verder te gaan.
Loopt ie vast dan stel je hem weer iets terug.
Op een gegeven moment vraagt hij toch niet meer stroom en heb je zijn max bereikt.
(in mijn geval heeft alles boven de 2.4 volt geen nut gehad om hoger te komen)
Ik zou in jouw geval toch minstens voor de 2.0 volt gaan
HOU JE TEMPS IN DE GATEN!!!!
Succes alvast

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

athlon @ 4.0V !!! dat geloof ik niet als je het niet erg vind
3.8 voor je GF3 is ook wel veel

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Athlon op 4 volt hoe wil je dat hebben waarschijnlijk kan je IC dat niet eens aan en brand die door maarja je kan liegen en ongelovelijk liegen, ook al met prometia dat ding moet gewoon doorbranden kan niet anders die dingen zijn gebouwd op 1.7 volt ofzo je kan er niet zomaar ff het dubbele doorjagen. :? beetje vaag

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

ze zijn gebouwd voor 1.75 volt maar 2.2 kunnen ze ook hebben. 4 lijkt me erg sterk.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ik heb op me Ti4200 ook een volt mod. dus laatst ff gedraaid @ 1,85v mooi dat ie t niet trok :(
maarja heb ook geen waterkoeling.
bij mij liep ie dus gewoon vast als ie te warm werd dus denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken gewoon proberen en als ie vastloopt weet je dus dat ie of te warm word of te weinig voltage krijgt voor het aantal MHz.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Jongens heb ik hier ooit staan liegen???
Kan begrijpen dat je het niet geloofd, maar het is toch echt waar.
Beestje werd met 4 volt op ze donder Prometeia gekoeld 32 graden.
Heb hem natuurlijk niet een uur zo laten draaien.
Maar ja, geloof kan ik je niet geven :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Welk mobo ondersteund 4 volt ? nog met v mod brand je ic gewoon door dat kan niet anders.
Die dingen zijn ook gewoon gebouwd voor 1.7 tot 2.4 ofzo in het extreemst 2.4 maar 4 volt ?
Wil je zeggen dat je je andere prometia van je GF3 hebt afgehaald en op je ic hebt gemonteerd ofzo ? mischien een peltiertje op je ic met waterkoeling, kom op dat lijkt me wel heel sterk.
Maar uhmmz hoe heet zou dat ding zijn als je gewone waterkoeling hebt dan ? >:) ( als het waar is)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Heb een Abit kx7-a 333r met voltmod.
Vraag me nou niet hoe het kan, het was gewoon zo.
Heb voor de rest niet veel verstand van mobo's, kijk waar ik moet solderen en that's it.
Is wel 1 zwart blokje (zitten er 6 waarvoor ze dienen mag joost weten) die is naar beneden gezakt.
Heb dit geprobeerd te herstellen met een soldeerbout maar lukte me niet.
Is dit zo'n IC ???
Zou voor mij een hoop duidelijk maken, vond het al zo vreemd dat hij gezakt was.
Denk dat hij met waterkoeling een graadje of 120 zou zijn geworden :)
Ik zou bijna een foto willen maken als hij in de bios op 4 volt draait, maar ik weet niet of hij een 2de keer zo'n schok kan verdragen.
Ik ben er niet erg happig op.
Maar ja, geloof me of geloof me niet, boeit me geen r**t.
Ik kan toch niet iemand overhalen me te geloven die me niet gelooft.
Stop nu dus ook om te reageren op dit topic, ik krijg jullie toch niet om.
(en toch heb ik lekker gelijk :))

[ Voor 30% gewijzigd door justifire op 26-12-2002 21:10 ]

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
justifire schreef op 26 December 2002 @ 21:06:
Heb een Abit kx7-a 333r met voltmod.
Vraag me nou niet hoe het kan, het was gewoon zo.
Heb voor de rest niet veel verstand van mobo's, kijk waar ik moet solderen en that's it.
Is wel 1 zwart blokje (zitten er 6 waarvoor ze dienen mag joost weten) die is naar beneden gezakt.
Heb dit geprobeerd te herstellen met een soldeerbout maar lukte me niet.
Is dit zo'n IC ???
Volgens mij bedoel je een spanningsregelaar.
Die hebben een heatsink (tevens aarde lijn) aan de achterkant, maar op computerelectronica zijn ze vaak niet gebouwd om heet te worden en wordt die achterkant dus gebruikt als aarde.
Toevallig worden ze bij jouw wel zo heet dus smelt de soldeer los.

Verwijderd

Het gaat hier over een Radeon 9700 luitjes!! :( Ik zie vanalles over mobo's en GF3's. Een GF3 kun je er sowieso niet mee vergelijken.

Meestal is 10% verhoging normaal. Maar een Tbred draait ook rustig op 2,00V. 10% is 1,65V. 1,75 kan makkelijk. 1,85 wordt al wat hoog. 2,00V is voor als je geen mietje bent ;) (tempsensor vereist)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 11:52:
Het gaat hier over een Radeon 9700 luitjes!! :( Ik zie vanalles over mobo's en GF3's. Een GF3 kun je er sowieso niet mee vergelijken.

Meestal is 10% verhoging normaal. Maar een Tbred draait ook rustig op 2,00V. 10% is 1,65V. 1,75 kan makkelijk. 1,85 wordt al wat hoog. 2,00V is voor als je geen mietje bent ;) (tempsensor vereist)
Mijn radeon @ 1.9 438 mhz ore air cooled. zie ook andere RAdeon MOD Topic :? Geen idd why ze dit nu weer gedaan hebben maar okeey :) fent kun je ff in mijn Asus a7n8x oc prob topic kijken ;)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Mijn max is 2,1V ik schoot uit met de pot meter :+
En resultaat beeld hangt gelijk maar tot 1.8 is alles gewoon prima dan kan ik nog 3dmark draaien.

Heb nu ook de koperen Termal take heatsinks bestelt hopenlijk kan het geheugen dan ook goed op 700mhz draaien.

[ Voor 28% gewijzigd door Dark Angel op 27-12-2002 13:42 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Dark Angel schreef op 27 December 2002 @ 13:41:
Mijn max is 2,1V ik schoot uit met de pot meter :+
En resultaat beeld hangt gelijk maar tot 1.8 is alles gewoon prima dan kan ik nog 3dmark draaien.

Heb nu ook de koperen Termal take heatsinks bestelt hopenlijk kan het geheugen dan ook goed op 700mhz draaien.
Me draait nu op 710 mhz mem ga zo ff mod doen op naar 800 >:) dan post ik die in [rml][ OC] Radeon 9700 Pro Volt MOD"[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 27-12-2002 14:30 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1