[J2ME/MIDP] Uitgebreide tutorial of boek?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Geckow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 17:57
Ey all..

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede tutorial op het net om J2ME/MIDP te schrijven. Ik beheers de basisbeginselen van Java redelijk tot goed, dus de tutorial moet niet @ 0 beginnen :)

En misschien is het dan beter om een boek te kopen, als er niets te vinden is. Zijn er mensen die een goed boek weten over dit onderwerp, met veel duidelijke voorbeelden e.d?

Heb ik tenminste iets te doen tijdens kerst en oud&nieuw :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zou dat ook wel cool vinden, helaas begin ik wel @ 0. :)
Ik heb sinds kort namelijk een Nokia 6310i, vandaar. Heb al best wel wat programmeer ervaring, maar alleen in Delphi.

Misschien weet iemand wat echt voor de beginner is. Dus ook welke programma's e.d. ik ervoor nodig heb.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Iemand?

Verwijderd

Met [google=java J2ME introduction] komt er anders behoorlijk wat nuttige info naar boven, zoals http://www.jdance.com/j2me.shtm

• chem
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Ik vond dit wel een leuk stuk leggen ze uit hoe een spaceshooter te maken. Het begin dan.
The Mobile Information Device Profile (MIDP) of J2ME is a subset of the standard Java you know and love, with a few minor modifications. Writing a basic MIDlet game is simple as apple pie. This article will show you how to start cookin'.
http://www.onjava.com/pub/a/onjava/2002/12/23/javagame.html

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
op forum.nokia.com staat ook erg veel nuttige info. Heb zelf al het eea aan apps voor m'n 6310i geschreven. Werkt allemaal best leuk, alleen erg beperkt nog.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb zelf ook een 6310i en kan aardig programmeren (Delphi), alleen niet in Java. Maar ben wel benieuwd hoe zoiets in z'n werk gaat.

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Delphi schreef op 04 januari 2003 @ 17:06:
Ik heb zelf ook een 6310i en kan aardig programmeren (Delphi), alleen niet in Java.
Java kan ik je niet leren hier helaas :D Maar de java proggen voor je phone is hetzelfde dan normaal java proggen
Maar ben wel benieuwd hoe zoiets in z'n werk gaat.
Je schrijft een prog dat aan de MIDP Java eisen voldoet (enkele standaard methoden die je phone aanroept). Dat spulletje compile je en dan is het zaak het op je phone te krijgen. Dit kan je via, IR, kabeltje of bluetooth doen via de nokia PC suite doen mbv de nokia application installer. Je kunt je app ook op een wap pagina zetten en 'm dan via wap downloaden.

Ik kan iedereen aanraden om gewoon op de developers site van nokia wat rond te neuzen. Je kunt vrij eenvoudig aan de slag met de nokia development kit. Er zijn voor iedere phone wat verschillende functies die je kunt gebruiken, daar is een api voor te vinden. Zelf ben ik niet zo heel erg gek van die nokia development meuk en gebruik de sun J2ME spulletjes icm de nokia 6310i api's. Na wat zoekwerk moet het te doen zijn!

• TheOneLLama
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

deepman schreef op 04 January 2003 @ 21:48:

Ik kan iedereen aanraden om gewoon op de developers site van nokia wat rond te neuzen. Je kunt vrij eenvoudig aan de slag met de nokia development kit. Er zijn voor iedere phone wat verschillende functies die je kunt gebruiken, daar is een api voor te vinden. Zelf ben ik niet zo heel erg gek van die nokia development meuk en gebruik de sun J2ME spulletjes icm de nokia 6310i api's. Na wat zoekwerk moet het te doen zijn!
Voor J2ME kun je (gratis) kiezen uit Sun One Studio en JBuilder7. Ik raad Sun One Studio aan, een best goede IDE, met oa redelijke debugger erin en natuurlijk codecompletion en al die zut. Je kan bij beide de Nokia SDK's als plugin gebruiken.

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

google, bakje koffie en een boek doet wonderen. Maak gebruik van bovenstaande tips, en laat ons een genadeloos opsomtopic voorkomen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.